22. novembra 2018 18:35 Cestná doprava
SITA
Štát poskytne Prešovskému kraju na rekonštrukciu ciest návratnú výpomoc v objeme 12 miliónov eur
Prostriedky budú uvoľnené zo štátnych finančných aktív postupne na základe žiadostí v termínoch do 31. mája a do 30. novembra v rokoch 2019 až 2021. Prešovský kraj bude bezúročnú pôžičku splácať desať rokov.
Vláda poskytne Prešovskému samosprávnemu kraju (PSK) na rekonštrukciu ciest druhej a tretej triedy v jeho správe návratnú finančnú výpomoc vo výške 12 mil. eur zo štátnych finančných aktív. Rozhodla o tom vláda na návrh ministra financií Petra Kažimíra s tým, že finančné prostriedky uvoľní postupne na základe žiadostí v termínoch do 31. mája a do 30. novembra v rokoch 2019 až 2021.
„Cieľom je vytvorenie podmienok na dobudovanie komplexnej infraštruktúry v kraji, ktorý spravuje cesty II. a III. triedy v celkovej dĺžke 2 436 kilometrov. Výsledkom návratnej finančnej výpomoci bude rýchlejšia obnova cestnej infraštruktúry, odstránenie havarijných stavov ciest a zvýšenie bezpečnosti cestnej premávky,“ informovalo v utorok ministerstvo financií. „Prešovský kraj bude bezúročnú pôžičku čerpať v rokoch 2019 až 2021 a splácať desiatimi pravidelnými splátkami v období rokov 2021 až 2030,“ dodal rezort financií.
Bezúročná pôžička na desať rokov
Poskytnutie návratnej finančnej výpomoci bude podľa materiálu finančnou operáciou bez dopadu na schodok štátneho rozpočtu podľa metodiky ESA 2010 a ministerstvo financií iné vplyvy nepredpokladá. Lehota bezúročného splácania finančnej výpomoci je desať rokov, prvýkrát do 30. novembra 2021, pričom odklad splátok je možný o dva a pol roka.
Na obnovu ciest na päť rokov treba 125 miliónov eur
Finančné prostriedky Prešovského kraja nestačia na pravidelnú obnovu pozemných komunikácií. Odhadovaná výška zdrojov na komplexnú obnovu ciest II. a III. triedy na päť rokov je zhruba 125 mil. eur. Kraj každý rok financuje z vlastných zdrojov obnovu cestnej siete v objeme priemerne 8 až 10 mil. eur. Prešovský kraj schválil ešte v roku 2004 návrh financovania súvislých opráv povrchov vozoviek formou projektu verejno-súkromného partnerstva v hodnote stavebných prác 16,6 mil. eur. Následne v rokoch 2006 až 2009 na základe úverovej zmluvy s Európskou investičnou bankou (EIB) kraj čerpal návratné zdroje a konkrétny zásobník investičných akcií vo výške 43 mil. eur.
Využívajú aj peniaze Európskej únie
Prešovský kraj v bývalom programovom období 2007 až 2013 využíval možnosti čerpania financií z Regionálneho operačného programu a Programu cezhraničnej spolupráce Poľsko – SR. Aktuálne dočerpáva druhý úverový kontrakt s EIB z roku 2016 v objeme 30 mil. eur, zároveň čerpá finančné zdroje z Integrovaného operačného programu na roky 2014 až 2020 vo výške 36 mil. eur a z Programu cezhraničnej spolupráce Interreg v objeme 15 mil. eur.
Správa a údržba ciest PSK má vo vlastníctve 520 km ciest II. triedy a 1 916 km ciest III. triedy. „Technický stav ciest II. a III. triedy na území PSK je neuspokojivý a nezabezpečuje ich adekvátnu prevádzkovú spôsobilosť,“ uvádza materiál. Podľa stavebno-technického stavu cestných komunikácií je na cestách II. triedy je 138 km v nevyhovujúcom stave a 32 km v havarijnom stave. Na cestách III. triedy je v nevyhovujúcom stave 452 km a 79 km v havarijnom stave.
https://nasadoprava.sk/stat-poskytne-pr ... ionov-eur/
(SK) Stát půjčí Prešovskému kraji 12 mil. € na silnice
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion