19. novembra 2018 17:11 Cestná doprava
SITA
Úsek D1 pri Košiciach by mali ako jeden z mála dokončiť načas
Spoločnosť Skanska SK sa zaviazala vybudovať diaľnicu D1 Budimír – Bidovce za tri roky od konca roka 2016 do konca roku 2019 za zmluvnú cenu 197,4 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.
Úsek diaľnice D1 Budimír – Bidovce pri Košiciach v dĺžke 14,4 kilometra, ak sa nič mimoriadne nestane, by mal by byť ako jeden z mála odovzdaný načas v pôvodne plánovanom termíne, koncom budúceho roka.
Spoločnosť Skanska SK, a. s., so sídlom v Bratislave sa zaviazala k výstavbe diaľnice počas troch rokov od konca roka 2016 do konca roku 2019 za zmluvnú cenu 197,4 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (236,9 mil. eur vrátane DPH). Väčšina rozostavaných úsekov diaľnic na Slovensku je v menšom či vo väčšom omeškaní.
Práce pokračujú podľa harmonogramu
Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) v pondelok potvrdila, že stavebné práce na úseku D1 Budimír – Bidovce pokračujú podľa harmonogramu. „Zhotoviteľ momentálne realizuje výstavbu násypov z materiálov dostupných z výkopov stavby a tiež dovážaných z lomov. Pracuje sa aj na odkopoch zárezov v trase D1. Mostné objekty sú hĺbkovo založené a na väčšine mostov je už vybudovaná spodná stavba,“ priblížila situáciu na stavbe diaľnice hovorkyňa NDS Michaela Michalová. Pokračuje tiež výstavba nosných konštrukcií mostov, ríms a prechodových oblastí.
Najviac kapacít na križovatke Budimír
„Zhotoviteľ priebežne ukončuje odvodňovacie priekopy a melioračné kanály, čím sa zabezpečuje odvodnenie staveniska pre ďalší postup prác na spevnených priekopách. Inžinierske siete sú realizované na 95 %,“ uviedla Michalová. „Najviac kapacít sa momentálne sústreďuje do výstavby križovatky Budimír, aby sa zabezpečilo presmerovanie dopravy v smere Košice – Prešov po novej vetve križovatky,“ pokračovala hovorkyňa.
Priebežne uplynulo 66 % z lehoty výstavby diaľnice, technologický postup priebehu prác je na úrovni 56 % a fakturačné plnenie na 53 %.
Orol ani zosuv termín neovplyvnia
Podobne ako vlani, aj v tomto roku boli v termíne od 1. marca do 31. júla práce v kilometri 7,5 až 8,4 obmedzené z dôvodu hniezdenia orla kráľovského. „Zmluvný termín výstavby však táto udalosť neovplyvnila. Vďaka zmene technického riešenia a zmene zakladania na jednom z mostných objektov neovplyvní termín ukončenia výstavby ani zosuv v kilometri 10,5, aktivovaný v decembri minulého roka,“ dodala Michalová.
Minister dopravy sa oboznámil so stavbou
S postupom výstavby úseku D1 Budimír – Bidovce sa v pondelok oboznámili minister dopravy a výstavby Arpád Érsek (Most-Híd) a generálny riaditeľ NDS Ján Ďurišin spolu so zástupcami Európskej komisie. Výstavba diaľnice je financovaná aj zo zdrojov Európskej únie cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020.
Ide o najvýchodnejší rozostavaný úsek D1, ktorý ju po dokončení prepojí s rýchlostnou cestou R2. Stavba diaľničného obchvatu Košíc podľa NDS prispeje k lepšiemu a bezpečnejšiemu dopravnému spojeniu s východom Slovenska a južnou trasou na Maďarsko. Diaľnica skráti motoristom čas o štrnásť minút, mala by znížiť dopravné zaťaženie v Košiciach.
Most nad Torysou bude dlhý 560 metrov
Začiatok stavby tvorí mimoúrovňová križovatka Budimír, s pokračovaním cez údolie rieky Torysa, ktoré pretne most v dĺžke 560 metrov. Trasa vedie k mimoúrovňovej križovatke D1 a R2 Košické Oľšany, kde sa stavba rozdeľuje na pokračovanie samotnej D1 a na krátky úsek R2/R4 po mimoúrovňovú križovatku Hrašovík v dĺžke 1,1 km. Trasa D1 pokračuje cez miernu pahorkatinu, kde sa v stúpaní rozširuje o tretí prídavný pruh pre pomalé vozidlá. Koniec úseku tvorí mimoúrovňovná križovatka Bidovce.
https://nasadoprava.sk/usek-d1-pri-kosi ... cit-nacas/
(SK) Úsek D1 u Košíc bude hotový jako jeden z mála načas
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion