Taliani sľubujú dokončenie tunela Višňové, spory má riešiť komisia
SITA 04.12.2018 15:42
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) a zhotoviteľ úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala s tunelom Višňové, taliansko-slovenské združenie spoločností Salini Impregilo a Dúha, sa dohodli na ustanovení medzinárodnej komisie na riešenie sporov. Po dokončení všetkých zmluvných záležitostí sa predpokladá začiatok činnosti tejto komisie v priebehu decembra, informovala v utorok hovorkyňa NDS Michaela Michalová.
„NDS nedisponuje informáciou o plánovanom odchode talianskeho partnera zo stavby. Zhotoviteľ napriek slabým výkonom na stavbe neustále deklaruje ochotu dokončiť dielo a včas,“ uviedla Michalová s tým, že NDS postupovala a bude postupovať v zmysle zmluvy o dielo. Salini Impregilo je vedúcim partnerom združenia s podielom 75 %, Dúha má zvyšných 25 %.
„Na stavbe v dennej smene pracuje sto ľudí v tuneli a 120 ľudí na externých stavebných objektoch. V nočnej smene v tuneli pracuje asi 60 ľudí. Podľa našich informácií dostalo výpoveď 118 ľudí s ukončením pracovných pomerov k 30. novembru 2018,“ priblížila Michalová. Zhotoviteľ to zdôvodnil reorganizáciou z dôvodu ukončenia prác na primárnom ostení tunela.
Úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala v dĺžke 13,5 kilometer, z toho tunel Višňové bude dlhý 7,5 km, je vo výstavbe od leta 2014. Zhotoviteľ sa ho zaviazal vybudovať za zmluvnú cenu 409, 8 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (491,8 mil. eur vrátane DPH) pôvodne do konca roka 2019. Tento termín pre výrazné meškanie prác už nie je reálny, do úvahy pripadá termín najskôr koncom roka 2020, v závislosti od postupu výstavby nemožno vylúčiť ďalšie predĺženie lehoty výstavby.
„NDS si voči zhotoviteľovi vedie nároky vo výške 6 mil. eur. Zhotoviteľ si podal 103 nárokov, ich celkovú hodnotu nie je možné presne konkretizovať, keďže väčšina týchto nárokov nebola predložená s kompletnou dokumentáciou podľa Zmluvy o dielo,“ uviedla Michalová. Napriek tomu, že NDS na tejto stavbe poskytuje zhotoviteľovi nadštandardnú súčinnosť, aby všetky nároky boli čo najskôr vybavené, zhotoviteľ ich podľa diaľničiarov nie je schopný predkladať podľa zmluvných požiadaviek.
Zhotoviteľovi bol doteraz uznaný jeden nárok vo výške zhruba 4-tisíc eur. Stavebný dozor vydal rozhodnutie o ďalších siedmich nárokoch v celkovej výške 2,1 mil. eur. „Od doby tohto rozhodnutia uplynul už približne jeden mesiac a zhotoviteľ napriek opakovaným prísľubom nepredložil tieto nároky podľa zmluvných požiadaviek. NDS ich teda nemohla preplatiť. Ide o stav, s ktorým sa NDS doteraz nestretla na žiadnej zo svojich stavieb,“ upozornila Michalová.
Spomínaná komisia na riešenie sporov medzi NDS a zhotoviteľom je trojčlenná, s jedným zástupcom za zhotoviteľa, s jedným za objednávateľa, teda NDS, a títo sa dohodli na predsedovi komisie. Ak NDS bude mať súhlas zhotoviteľa, zverejní mená členov komisie a ich krátky profesný životopis.
„Všetci traja členovia komisie sú dlhodobo rešpektovaní odborníci s medzinárodným pôsobením, vrátane desaťročných skúseností z oblasti rozhodovania sporov. Táto komisia bude riešiť všetky spory medzi objednávateľom a NDS vzniknuté pri plnení Zmluvy o dielo,“ priblížila Michalová. „Veríme, že komisia rozhodne riadne, objektívne a spravodlivo,“ dodala hovorkyňa.
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... t-komisia/
(SK) D1 Višňové: spory vyřeší komise NDS a zhotovitele
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion