Súťaž na výstavbu časti rýchlocesty pri Košiciach sa má začať tento týždeň
Už dokončujú vykupovanie pozemkov.
10. dec 2018 o 15:06 SITA
BRATISLAVA, KOŠICKÉ OĽŠANY, ŠACA. Súťaž na výstavbu druhého úseku na budúcej rýchlostnej ceste R2 Košice- Šaca - Košické Oľšany v dĺžke vyše 14 kilometrov by mala byť vyhlásená tento týždeň.
Informoval o tom v pondelok minister dopravy a výstavby Árpád Érsek (Most-Híd) s tým, že začiatok tendra na zhotoviteľa ďalšieho úseku R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou s tunelom Soroška, tiež v dĺžke viac ako 14 kilometrov, je plánovaný v januári 2019.
Oba úseky sú v procese prípravy a vypracovania dokumentácie na ponuku.
„Súbežne bežia výkupy pozemkov, lebo bez toho nedostaneme právoplatné stavebné povolenia, kým nie sú vykúpené pozemky. V Košiciach dokončujeme výkupy, myslím, že aj na ostatných úsekoch to ide priebežne. Kým budú vyhodnotené súťaže, budú vykúpené aj pozemky," odpovedal minister Érsek na otázku o stave zabezpečenia majetkovoprávneho vysporiadania pre oba spomínané úseky R2.
Chcú využiť peniaze z Európskej únie
Pokiaľ ide o zabezpečenie financovania výstavby, čo je podmienkou vyhlásenia súťaže na zhotoviteľa, minister uviedol, že o tom bude hovoriť vtedy, keď bude poznať reálnu vysúťaženú cenu.
„Súťaž vždy generuje inú cenu, ako bola odhadovaná. Finančné krytie je na päť rokov rozložené, je dohodnuté s ministerstvom financií. Neobávam sa, že úseky, ktoré sa začnú stavať, nebudú finančne kryté," uviedol Érsek.
Pôvodne sa uvažovalo, že na jeden z dvoch úsekov R2 pri Košiciach a Rožňave by mali byť použité peniaze z prostriedkov Európskej únie.
Minister dopravy povedal, že ešte nie je isté, či na to budú zdroje EÚ, hoci na R2 je možné stavať s ich využitím.
Nevyužité peniaze presmerujú na dopravu
Ministerstvo dopravy má záujem využiť na výstavbu infraštruktúry prostriedky EÚ z operačných programov iných rezortov so slabším čerpaním.
Európske zdroje vo vlastnom Operačnom programe Integrovaná infraštruktúra má už totiž vyhradené na jednotlivé projekty a peniaze na viaceré ďalšie projekty chýbajú.
„Niektoré ministerstvá nie sú schopné plniť programy a preto sme požiadali cez vládu všetkých ministrov o realokáciu prostriedkov, ktoré neminú, na dopravu. Sme pripravení v určitých projektoch tieto prostriedky vyčerpať. K tomu bude treba súhlas Európskej komisie," povedal Érsek.
To je podľa neho potrebné, aby mohli využiť peniaze z iných programov do roku 2023.
Rozostavané úseky meškajú
Rezort dopravy môže tak získať navyše viac ako 200 miliónov eur, napríklad z Ministerstva životného prostredia SR by mohlo dostať zhruba 90 miliónov.
Národná diaľničná spoločnosť, a. s., (NDS) v tomto roku neodovzdá do prevádzky žiadne nové úseky diaľnic či rýchlostných ciest.
Do konca budúceho roka by mal byť vybudovaný iba úsek D1 Budimír - Bidovce (14,5 km).
Aktuálne trvajú súťaže na výstavbu štyroch nových úsekov v dĺžke 31 km - R2 Mýtna - Lovinobaňa, Tomášovce (13,5 km), R2 Kriváň - Mýtna (9,15 km), R3 Tvrdošín - Nižná (4,4 km) a R4 Prešov severný obchvat 1. etapa (4,3 km).
Stavebné práce na týchto úsekoch by sa mohli začať v budúcom roku po uzavretí tendrov a podpísaní zmlúv s vybranými zhotoviteľmi.
Vo výstavbe je šesť úsekov D1 a D3 v dĺžke 68 km a jeden privádzač D1 (2,6 km) v pôsobnosti NDS, ako aj dva úseky D4 a tri úseky R7 v rámci PPP projektu v dĺžke 59 km.
Väčšina rozostavaných úsekov je v omeškaní a nebudú hotové v pôvodných plánovaných lehotách.
https://kosice.korzar.sme.sk/c/22005255 ... ml?ref=trz
(SK) NDS chce tento týden zahájit soutěž na R2 u Košíc
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion