VIDEO: Pozrite si výstavbu diaľnice D3 v Čadci
Martin Majerníček, Pravda 27.12.2018 06:00
Diaľnica na Kysuciach chýba ako soľ. Stavia sa pri Čadci, ale problémové úseky pri Kysuckom Novom Meste stále čakajú na príchod stavebných strojov. Výstavba úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec podľa diaľničiarov postupuje podľa plánu. Nový úsek severnej diaľnice v plnom profile má byť hotový na konci roka 2020. Tranzitná doprava bude môcť obísť Čadcu, cez ktorú vedie cesta prvej triedy I/11.
Pozrite si zábery z rozostavaného úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec: na odkazu dole
Štvorprúdovka povedie cez zastavanú časť mesta. „Napriek náročnosti realizácie diaľnice v intraviláne prace postupujú s reálnym harmonogramom. Vykonávajú sa nosné konštrukcie na rozhodujúcich mostoch a oporných múroch. Zakladanie objektov je ukončené. Svahy sú zaistené pre ďalší postup,“ informuje hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS).
Diaľničný úsek D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec bude po dostavbe dlhý 5 673 metrov. Výstavbu zabezpečujú stavebné spoločnosti Strabag, Porr a Hochtief. Výstavba sa oficiálne začala v decembri 2016. Jej ukončenie je plánované na december 2020. Výstavba prebieha z väčšej časti z eurofondov z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra a z Nástroja na prepájanie Európy (CEF). Stavebné spoločnosti v tendri ponúkli cenu 239 miliónov eur bez dane. Predpokladaná cena pritom bola nižšia vo výške 199 miliónov eur.
Diaľničiari budujú úsek v plnom profile. Po dostavbe sa z každej strany napojí na dva už existujúce úseky. Južne od rozostavaného úseku je v prevádzke v polovičnom profile úsek D3 Oščadnica – Čadca, Bukov s jednorúrovým tunelom Horelica. Smerom na sever od rozostavaného úseku pokračuje diaľnica D3 v polovičnom profile až k poľským hraniciam. V križovatke Svrčinovec sa na diaľnicu D3 bude napájať krátka 1,71-kilometrová rýchlostná cesta R5 k hraniciam s Českou republikou.
Úsek D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec odbremení od tranzitnej dopravy mesto Čadca. Podľa celoštátneho sčítania dopravy z roku 2015 prechádza po ceste prvej triedy I/11 priamo cez mesto takmer 19-tisíc automobilov denne. Po rovnakej ceste medzi Čadcou a Svrčinovcom denne jazdí približne 15-tisíc vozidiel.
Investor v rámci výstavby úseku musí zbúrať 32 nehnuteľností. Diaľničiari zaznamenali problémy s výkupom jedného z domov. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) majiteľke ešte v roku 2014 vyplatila 260 407,93 eura. Podľa diaľničiarov majiteľka žiadala doplatiť sumu vo výške 185 153 eur. Spor NDS a pôvodnej majiteľky domu sa skončil na súde.
Dostavbe diaľnice D3 chýbajú dva úseky v okolí Kysuckého Nového Mesta. Diaľnica sa začína v križovatke Hričovské Podhradie. Smerom na sever pokračuje v plnom profile prostredníctvom tunela Považský Chlmec. Aktuálne štvorprúdovka končí v časti Žilina, Brodno.
Diaľničiari v novembri odštartovali tender na projektové práce privádzača úseku D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto. Samotný úsek s celkovou dĺžkou 11,2 kilometra je vo fáze procesu prípravy a vypracovania dokumentácie pre územné rozhodnutie a dokumentácie stavebného zámeru.
Nadväzujúci úsek D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica bude dlhý 10,79 kilometra. Podľa informácií zverejnených na internetovej stránke NDS je úsek aktuálne vo fáze procesu prípravy a vypracovania dokumentácie pre stavebné povolenie. Na výstavbu aktuálne štát nemá zabezpečené financovanie. Zdroje z aktuálneho programového obdobia na čerpanie eurofondov sú minuté.
Diaľničiari plánujú dostavbu druhého profilu úseku D3 Oščadnica – Čadca, Bukov. Daný štvorkilometrový úsek je aktuálne taktiež v procese prípravy a vypracovania dokumentácie pre stavebné povolenie. V rámci projektu dostane tunel Horelica druhú rúru. Vďaka tomu sa v oblasti zlepší plynulosť premávky. Aktuálne je potrebné v čase dopravných špičiek tunel priebežne uzatvárať. Termín začiatku výstavby zvyšných dvoch úsekov diaľnice D3 a dokončenia tunela Horelica spolu s priľahlým úsekom nie je známy.
© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... 3-v-cadci/
(SK) Jak postupuje výstavba D3 v Čadci?
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion