Metropola východu sa bude dať ľahšie obísť
Martin Majerníček, Pravda 28.12.2018 12:00
Tranzitná doprava sa bude môcť čoskoro vyhnúť najväčšiemu mestu východného Slovenska. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) v posledný deň pred vianočnými sviatkami vyhlásila tender na výstavbu juhovýchodného obchvatu Košíc na rýchlostnej ceste R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany, II. úsek. Diaľničiari očakávajú, že súťaž na výstavbu 14,3 kilometra dlhého úseku bude vyhodnotená v jeseni 2019. V najbližších týždňoch majú byť uzatvorené a vyhlásené aj ďalšie verejné obstarávania, ktoré rozšíria diaľničnú sieť východného Slovenska.
V lete budúceho roka NDS plánuje vyhlásiť tender na 7-kilometrový I. úsek časti R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany. Pôvodne sa mali oba úseky stavať v jednej časti. „V záujme čo najviac zdynamizovať výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest bola stavba R2 Košice Šaca – Košice Oľšany rozdelená, vďaka čomu mohla NDS v decembri 2018 vyhlásiť súťaž na zhotoviteľa II. úseku rýchlostnej cesty (od križovatky Košice-juh po Košické Oľšany), dĺžka úseku rýchlostnej cesty je 14,262 kilometra v kategórii R24,5/120, čím sa skompletizuje diaľničný obchvat Košíc a v podstatnej miere sa tak uľaví samotnému mestu,“ informuje hovorkyňa NDS Michaela Michalová. Podľa jej slov bola príprava prvej časti úseku komplikovanejšia.
Aktuálne vyhlásený tender napojí rýchlostnú cestu R2 na už existujúcu rýchlostnú cestu R4 vedúcu k hraniciam s Maďarskom. Na priame napojenie cesty prvej triedy I/16 vedúcej v smere od Rožňavy si vodiči budú musieť počkať. Cestu prvej triedy vedúcu v koridore budúcej rýchlostnej cesty R2 napojí na úsek R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany až výstavba kratšej časti označovanej ako prvý úsek.
Diaľničiari očakávajú, že výstavba II. úseku, na ktorý je aktuálne vyhlásený tender, bude stáť 138,04 milióna eur. Oba úseky rýchlostnej cesty R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany budú ako posledné financované z aktuálne dostupného balíka eurofondov. Súčasťou rýchlostnej cesty obchádzajúcej Košice budú tri mimoúrovňové križovatky Košice Juh, Krásna a Hrašovník.
Úsek sa napojí v križovatke Hrašovník na krátku časť rýchlostnej cesty R2, ktorá sa v križovatke Košické Oľšany spojí s diaľnicou D1. Kilometrový úsek medzi križovatkami Hrašovník a Košické Oľšany je v súčasnosti vo výstavbe v rámci projektu D1 Budimír – Bidovce.
V prvom polroku budúceho roka NDS plánuje ukončiť tender na výstavbu prvej etapy severného obchvatu Prešova na rýchlostnej ceste R4. Aktuálne podľa Michalovej prebieha vyhodnocovanie podmienok účasti. Časové zdržanie vyhodnotenia tendra má byť spôsobené kontrolou preferencií uchádzačov z krajín mimo Európskej únie. Po vyhodnotení tendra dôjde k podpísaniu zmluvy s víťazným uchádzačom a následne sa začne výstavba.
V druhom polroku 2019 diaľničiari chcú vyhlásiť verejné obstarávanie na zhotoviteľa na výstavbu druhej etapy severného obchvatu Prešova. Podľa plánov diaľničiarov by tak do konca roka 2019 mali byť buď vo výstavbe, alebo v procese verejného obstarávania všetky úseky obchvatov Košíc a Prešova. V decembri budúceho roka má byť ukončená výstavba úseku D1 Budimír – Bidovce, ktorý od Košíc odkloní tranzitnú dopravu v smere sever-východ. Vo východnej časti Slovenska je vo výstavbe aj juhozápadný obchvat Prešova. Diaľničný úsek D1 Prešov, západ – Prešov, juh má byť podľa harmonogramu hotový až v júni 2021.
V prvom štvrťroku 2019 chcú diaľničiari uzatvoriť prebiehajúce súťaže na dva úseky. Zhotoviteľa by mali spoznať úseky rýchlostných ciest R3 Tvrdošín – Nižná a R2 Mýtna – Lovinobaňa. Podľa NDS sú obe prebiehajúce súťaže vo finálnej fáze. Oravský úsek rýchlostnej cesty R3 vznikne v polovičnom profile. V prvom polroku má byť taktiež ukončená súťaž na výstavbu úseku R2 Kriváň – Mýtna.
NDS plánuje v prvom polroku 2019 vyhlásiť súťaže na výstavbu dvoch úsekov. Štát potrebuje nájsť zhotoviteľa na rozšírenie diaľnice D1 medzi Bratislavou a Triblavinou. Budúci zhotoviteľ musí úsek okrem rozšírenia aj dvihnúť pre križovatku diaľnic D1 a D4. Existujúca diaľnica D1 pôjde ponad novú diaľnicu D4. Štát rovnako v prvých šiestich mesiacoch nadchádzajúceho roka chce začať hľadať zhotoviteľa na úsek R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou s tunelom Soroška. Úsek s dĺžkou 14,1 kilometra vznikne v polovičnom profile. Diaľničiari tiež plánujú začať hľadať zhotoviteľa na privádzač D3 Brodno – Kysucké Nové Mesto. V roku 2019 chce NDS vyhlásiť súťaže na takmer 40 kilometrov nových diaľnic a rýchlostných ciest.
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... sie-obist/
(SK) NDS chce v 2019 začít soutěže na 40 km dálniční sítě
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion