Obce odmítají plány developerů na nové sklady a továrny u budovaných dálnic
29. 4. 2019 | Zdroj: BusinessInfo.cz
Developerské projekty na výstavbu logistických a průmyslových center u sjezdů plánovaných dálnic často narážejí na odpor radnic. Týká se to některých lokalit u dálnice D3 v okolí Českých Budějovic i rozestavěné dálnice D35 ve východních Čechách. Problémy mají stavebníci rovněž u stávající dálnice D8 poblíž Prahy.
„V současné době se společně s dalšími obcemi snažíme zabránit výstavbě logisticko-výrobního areálu na okraji města právě z důvodu extrémního zatížení částí města kamionovou dopravou,“ řekl českobudějovický primátor Jiří Svoboda (ANO).
Projekt v severní části Českých Budějovic poblíž sjezdu z dálnice připravuje skupina CTP. Stát má blízko stávajícího obchodu Makro. V jihočeské metropoli se aktuálně staví obchvat města, který bude součástí dálnice D3 směrem do Rakouska.
Lehké to nebudou mít stavitelé hal ani u dálnice D35. Její výstavba v současnosti probíhá na území východních Čech. Dopravní tepna má vést rovněž v okolí Litomyšle.
„Logistické haly kolem našeho města určitě nechceme a byl to jeden z hlavních argumentů, proč jsme nechtěli přímý sjezd do města ve směru od České Třebové,“ sdělil starosta Litomyšle Daniel Brýdl.
Problémy má rovněž projekt na výstavbu největšího sklad v Česku. V Úžici u Prahy na dohled od dálnice D8 ho pro německý Daimler připravuje developer CTP. Obcím se však projekt na obří halu pro náhradní díly automobilky pro celý svět nezamlouvá.
„Dotčený záměr je natolik rozsáhlý, že jeho potenciální negativní dopady mohou ovlivnit životní prostředí města Odolena Voda. Území našeho katastru je zasaženo nadlimitními emisemi jemného polétavého prachu a nadměrným hlukem,“ sdělila starostka Odoleny Vody Hana Plecitá. Zdůraznila, že je to pozice celého vedení radnice.
Řada radnic z okolí dálnice D8 poblíž metropole proto dala ministerstvu životního prostředí podnět k přezkumu posudku ohledně vlivů stavby na životní prostředí. Navíc se tamní samosprávy sdružily do uskupení Koridor D8, které si klade za cíl omezit rozsáhlou průmyslovou výstavbu kolem této části dálnice.
Developeři místo konfliktů s radnicemi a obyvateli při výstavbě na „zelených loukách“ volí v posledním období raději novou výstavbu na místě zchátralých průmyslových areálů.
„Vzhledem k téměř nefunkčnímu stavebnímu zákonu a aktuálnímu postoji municipalit k výstavbě na zelené louce je v poslední době akvizice brownfieldů velkým trendem mezi developery. Využitím brownfieldů předchází developeři většímu odporu místních obyvatel a taktéž často zdlouhavému povolovacímu řízení. Předpokládáme, že tento trend bude přetrvávat i v budoucnosti. Věříme že to je správný směr pro expanzi aktivit developerů napříč všemi odvětvím,“ uvedl David Vais, vedoucí oddělení průmyslových nemovitostí v poradenské společnosti JLL.
Na brownfieldech projekty stavějí i připravují například realitní společnosti Panattoni nebo Accolade. V Praze na brownfieldy sází i největší stavitel bytů Central Group.
Převzato z portálu e15.cz. Autor článku: Daniel Novák.
https://www.businessinfo.cz/cs/clanky/o ... 20734.html
Obce odmítají plány developerů u budovaných dálnic
Články z novin a internetu - domácí
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion