19. srpna 2019 15:55
Další krok k zahájení stavby Severního spoje, propojujícího severní část porubského obvodu s dálnicí a následně i centrem města, má za sebou ostravský magistrát. Krajský úřad schválil studii EIA pro tuto stavbu, přípravy tak mohou pokračovat.
„Odbor životního prostředí a zemědělství Krajského úřadu v Ostravě vydal závazné souhlasné stanovisko k záměru Komunikace - Severní spoj,“ řekla mluvčí kraje Nikola Birklenová. „Toto stanovisko je konečné, investor tak může podniknout další kroky,“ dodala.
Pro Ostravu je dokončení Severního spoje zásadním mezníkem. „Dokončení části Severního spoje je důležité a nutné i z toho důvodu, že se výrazně zkrátí jízdní doba mezi městskými částmi na západní a východní straně řeky Odry. Dalším významným důvodem je odlehčení dopravní zátěže ulice Opavská přes Svinovské mosty a ulice Rudná,“ řekla mluvčí ostravského magistrátu Andrea Vojkovská.
Studie EIA pro Severní spoj vznikala těžce, musela se dokonce přepracovat. Mezi připomínkami k zjišťovacímu řízení ze strany České inspekce životního prostředí (ČIŽP) například stálo: „ČIŽP upozorňuje, že by bylo vhodné do vložených map v rámci oznámení alespoň přibližně zakreslit nebo zaznačit průběh záměru.“
Vše se ale nakonec podařilo vyřešit a po jarním veřejném projednávání nyní stavba Severního spoje dostala, co se vlivu na životní prostředí týče, potřebné schválení.
Celkem bude spoj dlouhý přes tři kilometry
„V první etapě se bude stavět úsek od napojení na stávající část po okružní křižovatku v polovičním profilu a spojka na ulici Provozní s mostem přes řeku Opavu a železniční trať. Ve druhé etapě přijde na řadu úsek od okružní křižovatky až po křižovatku s ulicí Martinovská a Průběžná a zároveň bude dobudována druhá polovina profilu čtyřpruhové komunikace v délce 1,2 kilometru od začátku silnice,“ přiblížila plánovaný průběh stavby Vojkovská.
Aby se však mohlo začít stavět, bude muset ostravský magistrát nejprve získat stavební povolení. Celkem má být Severní spoj dlouhý 3,3 kilometru, současně s ním je plánována i stavba téměř dva kilometry dlouhé cyklostezky a 1,5 kilometru chodníků.
Coby součásti stavby jsou v plánu rovněž ekologická opatření, například v okolí řeky Opavy má podle závazného stanoviska vzniknout minimálně desítka úkrytů pro plazy, žáby i jiné živočichy žijící v okolí řeky, a to „v podobě hromad z větších kamenů, které budou částečně zapuštěné pod zemí, aby mohly sloužit jako zimoviště.“
Proti navrženému propojení Rudné a Francouzské se protestuje
Další očekávaná stavba, která zřejmě ulehčí přetíženým porubským ulicím, je propojení Rudné s ulicí Francouzskou.
V tomto případě odbor životního prostředí a zemědělství v minulém týdnu rozhodl, že jestli chce ostravský magistrát novou silnici stavět, musí zpracovat takzvanou „velkou EIA“.
O tu mimo jiné krajský úřad požádali i členové sdružení Prosíme, přemýšlejme, kteří doposud zveřejněné podklady k posouzení vlivu stavby na životní prostředí považují za nedostatečné.
„Text zveřejněného oznámení se zcela nedostatečně vyrovnává s možnými škodami, které by měla realizace záměru na půdu,“ napsali zástupci sdružení ve svém vyjádření s tím, že by stavba měla projít kompletní studií EIA. Což se stane.
Propojení mezi ulicemi Rudná a Francouzská má za pomoci kruhových objezdů vyřešit složitou dopravní situaci v oblasti ulice Nad Porubkou mezi ostravskými místními částmi Svinovem a Porubou, kde v současné době hlavně ve špičkách vznikají kolony.
Zdroj: https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/sil ... zpravy_jog
(T) Silnice mezi Porubou a dálnicí je blíže, kraj uznal důle
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion