Oba nedávno opravené mosty na průtahu Teplicemi musí k zemi
25. listopadu 2019 7:07
Nedávná oprava dvou mostů na silnici I/8, což je hlavní průtah severočeskými Teplicemi, odhalila, že konstrukce jsou v horším stavu, než se myslelo. Oba mosty je nutné zbourat a postavit dva zcela nové.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nedávno zjistilo, že dvojice mostů na frekventovaném průtahu městem vedoucím nad Zámeckou zahradou, má vážné konstrukční vady a oba budou muset být strženy. Mosty přitom ŘSD nedávno opravovalo.
„Během oprav jsme zjistili, že stav je mnohem horší, než se předpokládalo. Provedli jsme proto jen nejnutnější sanace. A nyní připravujeme kompletní rekonstrukci mostů, která by měla začít v roce 2021,“ potvrdil vedoucí provozního úseku chomutovské správy ŘSD Vít Plechatý.
Doplnil, že rekonstrukce bude spočívat v demolici stávajících mostů a výstavbě zcela nových.
Silnice I/8 spojuje v Ústeckém kraji Lovosice s Teplicemi a za nimi ještě pokračuje až k hranici s Německem. Denně po ní jezdí tisíce automobilů. V samotných Teplicích představuje hlavní průtah městem a vede i kolem Zámecké zahrady.
Právě v těchto místech zažívají řidiči komplikace už teď, doprava je tu už od zmíněné sanace z původních dvou pruhů v každém směru svedena v každém směru jen do jednoho.
„Je to z důvodu ochrany mostů před nechtěnými vlivy dopravy na stav jejich konstrukce,“ uvedla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová s tím, že řidiči se rozhodně nemusejí obávat, že by most byl v tak havarijním stavu, aby spadl.
„V případě hrozícího pádu jakéhokoliv mostu by takový most byl okamžitě uzavřen pro veškerou dopravu i pro chodce,“ upozornila Ledvinová.
Mosty, které budou muset být strženy, mají délku 150, resp. 164 metrů. ŘSD by ráda provedla jejich demolici a výstavbu nových postupně v letech 2021 a 2022. Jen přípravy proto budou trvat téměř dva roky.
„Jelikož jde o dva mosty, tedy jeden v každém směru na směrově dělené silnici, chtěli bychom průběh rekonstrukce vymezit ve dvou stavebních sezonách, což by znamenalo možnost ponechání obousměrného provozu na jednom mostě,“ potvrzuje Ledvinová.
Jestli to však skutečně bude možné alespoň pro osobní dopravu s vyloučením nákladní, to podle ní rozhodne s ohledem na skutečný stav mostů až projektová dokumentace.
Nezbývá než akceptovat všechny nepříjemnosti, říká primátor
O situaci už ŘSD informovalo i vedení města. Podle primátora Teplic Hynka Hanzy (ODS) se dá očekávat, že bude v místech zúžení na silnici I/8 docházet k dopravním komplikacím.
„Ale mnohem horší by to bylo, kdyby most spadl. Je dobře, že se na to přišlo včas, i když nám nezbývá nic jiného než to akceptovat a všechny nepříjemnosti s tím spojené přetrpět,“ poznamenal primátor.
Zároveň připomněl, že před časem se v Teplicích podobně opravoval i most nad Hřbitovní ulicí nedaleko Lidlu.
„Probíhalo to tak, že dělníci nejdříve zbořili jednu část v jednom pruhu, postavili nový most a teprve poté zbourali druhou část. Očekávám, že podobně to bude probíhat i zde,“ doufá Hanza.
Autor: Pavel Přibyl
Zdroj: https://www.idnes.cz/usti/zpravy/teplic ... pravy_pakr
(U) Oba mosty na průtahu Teplicemi musí k zemi
Články z novin a internetu - domácí
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion