VIDEO: Kľúčová diaľničná križovatka v krajine vzniká pred Bratislavou
Martin Majerníček, Pravda 13.01.2019 06:00
Časť diaľnice D1 pred Bratislavou pri Triblavine môže byť rozšírená už v máji. Vodiči si však novú križovatku a osem jazdných pruhov spolu s odstavnými pásmi užijú až o niekoľko mesiacov. Aktuálne sú práce na výstavbe novej križovatky v tesnej blízkosti Bratislavy pozastavené kvôli poveternostným podmienkam.
VIDEO: Aká zmena vás onedlho čaká na diaľnici pred Bratislavou? Aktuálne zábery z výstavby križovatky Triblavina a výhľad na najbližšie mesiace si môžete pozrieť vo videu TV Pravda.
„Predpoklad kompletného dokončenia rozšírenia južnej strany telesa diaľnice je v apríli, respektíve v máji tohto roka. Následne by sa mala doprava presmerovať na rozšírený úsek diaľnice. To znamená zmenu dopravného značenia a presun betónových zvodidiel. Po presmerovaní dopravy sa bude pracovať na rozšírení severnej strany diaľnice D1,“ povedala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Michaela Michalová.
Pod pojmom južnej strany telesa diaľnice diaľničiari myslia pravú časť diaľnice, po ktorej za normálnych okolností vozidlá smerujú z Bratislavy smerom do Trnavy. Podľa NDS sa na stavbe kvôli klimatickým podmienkam vykonávajú udržiavacie práce a riešia sa administratívne úkony. Po zlepšení počasia sa začne s presmerovávaním dopravy tak, aby sa mohlo pokračovať v prácach na telese diaľnice.
„V priebehu marca 2019, v závislosti od poveternostných podmienok, sa posunú zvodidlá na pravej strane diaľnice D1 naspäť k jazdným pruhom na miesto terajších smerových stĺpikov a bude sa dokončovať násyp aktívnej zóny, ako aj konštrukčné vrstvy na južnej strane diaľnice D1,“ dodáva Michalová. V minulom roku prebiehali práce najmä na rozšírení južnej strany diaľnice D1. Preto je táto časť pripravená na finálne vrstvy rozšírenia.
Práce na križovatke boli obnovené v auguste minulého roka po tom, čo zmeny pred dokončením stavby nadobudli právoplatnosť. Pôvodne mala križovatka vzniknúť v inej koncepcii. Teleso diaľnice malo byť rozšírené na šesť plnohodnotných jazdných pruhov bez odstavných pásov spolu s dvojpruhovými jednosmernými cestami po stranách diaľnice, tzv. kolektormi. Kvôli tesnej blízkosti budúcej križovatky diaľnic D1 a D4 sa koncepcia križovatky Triblavina počas výstavby zmenila. Z projektu vypadli kolektory a samotné teleso diaľnice bude rozšírené na osem jazdných pruhov s odstavnými pásmi.
„Do konca roka 2018 sme rozšírili násyp telesa na pravej strane D1 po aktívnu zónu, taktiež sa začalo pracovať na vetvách križovatky A, B. Okrem toho sa začala budovať vsakovacia a odvodňovacia priekopa a realizácia priepustu na južnej strane diaľnice D1,“ informuje o minuloročných prácach NDS.
Výstavba križovatky Triblavina pozostáva z dvoch častí. Prvou je rozšírenie existujúcej diaľnice D1, po ktorej vozidlá v súčasnosti jazdia po zúžených šiestich pruhoch. Na ceste navyše chýbajú aj odstavné pruhy. V každom smere diaľnice pribudne zjazd a výjazd.
Druhou časťou je vybudovanie križovatky pod diaľnicou. Vozidlá po novom zjazde z osempruhovej diaľnice sa vďaka novej križovatke pod diaľnicou budú môcť prostredníctvom kruhových objazdov napojiť na cestu prvej triedy I/62, tzv. starú seneckú cestu. Tá má byť v budúcnosti rozšírená na štyri jazdné pruhy. Na severnej strane sa križovatka napojí na Čiernu vodu, Slovenský Grob a Pezinok. Vozidlá sa vďaka križovatke budú môcť aj otočiť a vyjsť na druhom páse diaľnice.
Vďaka novej križovatke sa odľahčia okolité už existujúce križovatky. V čase dopravných špičiek sú preťažené križovatky Zlaté piesky a Senec. Diaľnica by mala prevziať aj časť dopravy z cesty prvej triedy I/62. Napríklad obyvatelia Bernolákova cestujúci autom do Bratislavy sa dnes nemajú ako napojiť na diaľnicu D1 ešte pred Bratislavou. Jedinou možnosťou je využitie spomínanej cesty prvej triedy I/62, alebo obchádzka cez Senec, kde využijú pre napojenie na diaľnicu D1 križovatku Senec.
Výstavbu križovatky Triblavina realizuje stavebná spoločnosť Porr. Oficiálne výstavba sa začala v apríli 2015. Podľa pôvodných plánov mala výstavba stáť 19,75 milióna eur, ktoré diaľničiari zaplatia zo štátneho rozpočtu. V auguste pri príležitosti obnovenia prác diaľničiari neočakávali výrazné navyšovanie konečnej sumy diela. Po novom by mala byť križovatka hotová do roku 2020. V súčasnosti je doprava vedená pri zníženej rýchlosti v zúžených šiestich jazdných pruhoch posunutých na severný pás diaľnice a stredový pás. Na južnom páse je doprava vedená len čiastočne.
VIDEO: Pri Bratislave sa buduje aj nový obchvat. Unikátne zábery z tejto stavby si môžete pozrieť na nasledujúcom videu.
© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... rizovatke/
(SK) Před Bratislavou vzniká klíčová dálniční křižovatka
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion