Stránka 1 z 1

(SK) Výstavba D1 při Žiline se komplikuje

Napsal: 20.1.2019 13:54:31
od Diaľničiar
VIDEO: Výstavba diaľnice pri Žiline sa komplikuje. Pozrite si nové zábery

Martin Majerníček, Pravda 20.01.2019 06:00

Diaľnicu D1 južne od Žiliny s mestskými komunikáciami spojí diaľničný privádzač. Jeho výstavba je podľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) komplikovaná. Vodičom má byť k dispozícii spolu s úsekom D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka v druhej polovici tohto roka.

VIDEO: Pozrite si kadiaľ povedie diaľničný privádzač pri Žiline.

Diaľničný privádzač D1 Žilina bude dlhý 2 590 metrov. Začínať sa bude v miestach diaľničnej križovatky Lietavská Lúčka. Z diaľnice D1 vozidlá privedie na cestu prvej triedy I/64 južne od Žiliny. Do dostavby nadväzujúceho úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala s tunelom Višňové bude po privádzači prechádzať celý objem dopravy smerujúci medzi Žilinou a diaľnicou.

„Výstavba Privádzača Žilina bola od podpisu zmluvy so zhotoviteľom komplikovaná nepredpokladanými dopadmi, ktoré vznikli najmä z potreby zmeny vedenia trasy prekládok elektrického napätia, z požiadaviek mesta Žilina, dotknutých obcí, policajných zložiek a príslušných orgánov na zmenu uvažovanej organizácie dopravy a výstavby predmetného úseku vyplývajúcich z aktuálnej dopravnej situácie v meste Žilina,“ informuje hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

Podľa jej slov NDS musela požiadavky akceptovať, pričom ich zapracovanie a realizácia mali časový vplyv na realizáciu niektorých nosných objektov. Diaľničný privádzač bude odovzdaný do používania spolu s úsekom D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka. Malo by sa tak stať v druhej polovici tohto roka. Pôvodne mal byť daný diaľničný úsek hotový vo februári 2019.

„NDS nepredpokladá, že privádzač bude limitujúcim faktorom spustenia úseku do prevádzky,“ uvádza Michalová. Privádzač obíde mestskú časť Žiliny s názvom Bytčica a napojí sa na cestu prvej triedy I/64 neďaleko nákupného centra. Diaľničný privádzač nie je súčasťou projektu výstavby diaľničného úseku medzi Hričovským Podhradím a Lietavskou Lúčkou. Rezort dopravy na jeho výstavbu vyhlásil samostatnú súťaž, pretože hrozilo, že diaľnica ostane bez napojenia na ostatnú cestnú sieť až do dostavby úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala, ktorej súčasťou je križovatka Lietavská Lúčka.

Diaľničný privádzač D1 Žilina spolu s úsekom D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka nevytvoria kompletný južný obchvat Žiliny. Vďaka diaľničnému úseku sa tranzitná doprava smerujúca zo západu na východ a naopak vyhne Ľavobrežnej ulici.

Diaľničný privádzač privedie autá do Žiliny z južnej strany. Zvýšený nápor vozidiel je možné očakávať na uliciach Mostná a Nemocničná, ktoré dovedú autá na Košickú ulicu smerujúcu pod Strečno. Vodiči sa taktiež vďaka úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka nevyhnú kritickému úseku cesty prvej triedy I/18 vedúcej popod Strečno.

Strečniansku úžinu vodiči obídu až po dostavbe nadväzujúceho diaľničného úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala, ktorého súčasťou je tunel Višňové. Podľa pôvodných plánov mal byť úsek hotový na konci tohto roka. V lete 2018 došlo k prerazeniu 7 445 metrov dlhého tunela s približne 9-mesačným zdržaním. Práce na výstavbe neprebiehajú podľa plánu.

https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... omplikuje/