Obchvat Tvrdošína pred podpisom?
Martin Majerníček, Pravda 20.02.2019 12:00
Obyvatelia Tvrdošína na Orave sa stále nedočkali ukončenia tendra na výstavbu obchvatu. Ten vznikne vďaka rýchlostnej ceste R3 Tvrdošín – Nižná. Štát spustil súťaž, v ktorej hľadá zhotoviteľa ešte v júli 2017. Rýchlostná cesta vznikne čiastočne v polovičnom a čiastočne v plnom profile.
„Vyhodnotenie súťaže je v záverečnej fáze. Ukončenie je závislé od toho, či budú proti rozhodnutiu komisie na vyhodnotenie ponúk uplatnené námietky zo strany uchádzačov. O námietkach by následne rozhodoval Úrad pre verejné obstarávanie. Ak proti rozhodnutiu nebudú uplatnené námietky podpis zmluvy o dielo je predpokladaný v marci 2019,“ povedala Michaela Michalová, hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS).
Ak jednotliví uchádzači podajú námietky, podpis zmluvy sa môže odsunúť o ďalšie mesiace. Podľa informácií denníka Pravda sa do súťaže prihlásilo sedem konzorcií a jedna stavebná firma samostatne. Štát očakával, že 4,4-kilometra dlhú rýchlostnú cestu postaví za necelých 75 miliónov eur. Na začiatku a na konci úseku bude úsek rýchlostnej cesty v polovičnom profile. V strednej časti bude úsek realizovaný v plnom profile.
Podľa informácií denníka Pravda najnižšia ponúknutá cena v tendri je 59,4 milióna eur. Ani jeden z uchádzačov pritom neprekročil štátom očakávanú cenu. Otváranie ponúk prebehlo začiatkom septembra minulého roka. Diaľničiari pritom pri spustení tendra očakávali, že víťaz bude známy v polovici roka 2018. Stavať sa malo začať počas minulého leta. Výstavba úseku bude financovaná zo štátneho rozpočtu.
„Komisia na vyhodnotenie ponúk vyhodnocuje predložené ponuky z hľadiska splnenia požiadaviek definovaných v súťažných podkladoch. Súčasťou procesu vyhodnotenia ponúk sú aj žiadosti na vysvetlenie ponúk, keď uchádzač podáva písomné vysvetlenie svojej ponuky. Snahou verejného obstarávateľa je, aby vyhodnotenie ponúk bolo efektívne a bez časových prieťahov,“ informuje Michalová.
Podľa informácií, ktoré získal denník Pravda, diaľničiari minimálne od jedného zo zúčastnených konzorcií žiadali opakovane vysvetlenie podanej ponuky. Opakované žiadosti sa mohli podpísať pod dĺžku tendra, ktorý trvá jeden a pol roka. NDS denníku Pravda neposkytla zoznam uchádzačov, ktorým poslala žiadosť o vysvetlenie ponuky.
Daný úsek rýchlostnej cesty má odľahčiť mesto Tvrdošín od tranzitnej dopravy. Priamo cez mesto aktuálne prechádza cesta prvej triedy I/59. Podľa celoštátneho sčítania dopravy z roku 2015 priamo cez mesto denne prechádza takmer 13 200 automobilov.
Úsek rýchlostnej cesty R3 Tvrdošín – Nižná sa na severe napojí na už existujúci úsek rýchlostnej cesty R2 Tvrdošín – Trstená, sever. Tento úsek je v prevádzke v polovičnom profile a obchádza mesto Trstená. V severnej časti rýchlostnej cesty majú vodiči k dispozícii ešte úsek R2 Oravský Podzámok – Sedliacka Dubová. Aj táto časť je v prevádzke len v polovičnom profile. Vozidlá teda jazdia len po jednom páse rýchlostnej cesty v obojsmernej premávke. Severná časť rýchlostnej cesty sa napojí na diaľnicu D1 v križovatke Hubová. Daná rýchlostná cesta má zabezpečiť prepojenie sever-juh. Jej stredná časť má podľa plánov viesť z Martina až do Žiaru nad Hronom. V tejto časti je v prevádzke krátky úsek v Martine, ktorý sa napája na diaľnicu D1.
Rýchlostná cesta R3 v polovičnom profile vo svojej strednej časti už obchádza aj Hornú Štubňu v úseku R3 Horná Štubňa, juh – Horná Štubňa, sever. Južná časť rýchlostnej cesty má v budúcnosti začínať v križovatke Budča, kde bude napojená na rýchlostnú cestu R1. Ďalej bude pokračovať smerom na juh, kde obíde mesto Krupina. Neďaleko hraníc s Maďarskom sa má v križovatke Semerovce stretávať s rýchlostnou cestou R7. Jej koniec je plánovaný na hraniciach s Maďarskom neďaleko mesta Šahy.
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... -podpisom/
(SK) Je obchvat Tvrdošína na R3 před podpisem?
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion