Ak sa potvrdia na D4/R7 neprijateľné materiály, stavebník ich má nahradiť
TASR 28.03.2019 15:03, aktualizované: 15:13
Stavba obchvatu D4/R7. Autor: Ivan Majerský, Pravda
Ak sa potvrdí použitie neprijateľných materiálov na stavbe bratislavského obchvatu, diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, stavebník ich bude musieť na vlastné náklady nahradiť a štát preto nebude za práce navyše nič platiť. Pre TASR to uviedlo Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR s tým, že je rozhodnuté v tejto veci postupovať nekompromisne a ak zlyhal dozor, vyvodí vážne dôsledky. Reagovalo tak na rozsiahlu štvrtkovú policajnú akciu v Bratislavskom kraji, ktorá má súvisieť s podozreniami, že sa na stavbu bratislavského obchvatu používa kontaminovaná zemina či stavebný odpad.
Uviedlo to Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR s tým, že je rozhodnuté v tejto veci postupovať nekompromisne a ak zlyhal dozor, vyvodí vážne dôsledky.
Minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) povedal, že si počká na výsledok vyšetrovania polície a následne z toho vyvodí dôsledky. „Ak nezávislý dozor toto zanedbal, tak vyvodím veľmi dôrazné dôsledky. Ide o Žitný ostrov. Ja som zo Žitného ostrova a o to viac mi záleží na tom, čo budú moji vnuci piť. Nie je nám jedno, čo sa vyváža pod diaľnice,“ vyhlásil. Štvrtková policajná akcia by podľa jeho slov nemala znamenať odklad pre celú stavbu D4 a R7, teraz to však nevie prejudikovať. „Na celej trase sa stavia. Ide o jeden úsek, ale bol by som rád, keby sa prekontroloval celý úsek,“ podotkol šéf rezortu dopravy.
Ministerstvo uviedlo, že oceňuje prácu polície, prokuratúry aj organizácií spadajúcich pod rezort životného prostredia, ktoré sú zodpovedné za dohľad nad dodržiavaním environmentálnych zákonov. „Rezort dopravy vždy podporoval aktivity, ktoré mali potvrdiť alebo vyvrátiť ohrozenie životného prostredia, a minister dopravy sa osobne zúčastnil na viacerých kontrolných dňoch zameraných na túto oblasť pri výstavbe D4 a R7,“ spresnil rezort.
V rámci tohto projektu si ministerstvo dopravy najalo rakúsku firmu FCP, ktorá mala dohliadať na dodržiavanie všetkých pravidiel. „Viackrát sme od tejto spoločnosti dostali stanovisko, že je všetko v poriadku. Dnes existuje odôvodnené podozrenie, že nezávislý dozor si neplní svoju základnú povinnosť a nekontroluje výstavbu tak, ako má, a dozor ministerstvo zavádzal. Aj preto rezort dopravy odobral vlastné kontrolné vzorky pôdy na kritických úsekoch, ktoré teraz vyhodnocujeme a po skončení analýz ich zverejníme,“ vyhlásilo ministerstvo s tým, že ak dozor naozaj zlyhal, vyvodí vážne dôsledky.
Za výstavbu tohto úseku je podľa ministerstva v zmysle zmluvy plne zodpovedný koncesionár, ktorý musí postupovať v súlade s platnými predpismi. „Ak sa potvrdí použitie neprijateľných materiálov, bude ich musieť nahradiť na vlastné náklady koncesionár a štát preto nebude za práce navyše nič platiť. Rezort dopravy je rozhodnutý v tejto veci postupovať nekompromisne,“ deklaruje ministerstvo.
Bratislavský obchvat buduje združenie firiem na čele so španielskou spoločnosťou Cintra. Cesta sa stavia ako projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP projekt). Koncesionár ju má postaviť a bude ju 30 rokov prevádzkovať, za čo mu bude štát platiť počas 30 rokov splátky. Ročná splátka by mala byť vo výške 52,8 milióna eur, čo má po 30 rokoch Slovensko vyjsť aj po zohľadnení inflácie na 1,76 miliardy eur. Projekt má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.
https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/ ... -nahradit/
(SK) Nepřijatelný materiál na D4/R7 se má nahradit
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion