Severný obchvat Prešova má staviteľa. Práce sa rozbehnú v júli
Výstavba prvej etapy severného obchvatu Prešova na rýchlostnej ceste R4 sa začne koncom júla a potrvá tri roky a deväť mesiacov. Pozrite si vo videu TV Pravda trasu budúcej diaľnice.
Ako v stredu potvrdila Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS), súťaž na zhotoviteľa stavebných prác ukončila v polovici júna a víťazom spomedzi piatich uchádzačov sa stalo združenie spoločností Váhostav – SK, a. s., Bratislava (vedúci člen) a TuCon, a. s., Žilina s navrhovanou zmluvnou cenou zhruba 142,9 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty. Výstavba je plánovaná na 1 340 dní (tri roky a deväť mesiacov), financovaná bude zo štátneho rozpočtu. Predpokladaná cena prác bola takmer 170 miliónov eur bez DPH.
„Voči rozhodnutiu nepodal žiadny z uchádzačov odvolanie v zákonnej lehote, čo znamená, že sa čaká na súčinnosť víťaza pred podpisom zmluvy. NDS plánuje podpis zmluvy o dielo v druhom júlovom týždni a začiatok prác sa predpokladá 29. júla 2019,“ informovala agentúru SITA hovorkyňa NDS Michaela Michalová. Najväčšie zdržanie pri vyhodnocovaní súťaže bolo spôsobené viacnásobným overovaním stavebných referencií z Ázie. „Rýchlostná cesta R4 je súčasťou transeurópskej dopravnej siete TEN-T, ide o začiatok severnej R4 smerom na Poľsko cez Svidník. Výstavba úseku R4 bude realizovaná v navrhovanej kategórii v plnom profile,“ uviedla Michalová.
Výstavbou R4 v danom úseku bude prerozdelená doprava a čiastočne sa zníži zaťaženie mestských komunikácií. Prvá etapa prešovského obchvatu na R4 bude dlhá 4,3 kilometra medzi križovatkami Prešov, západ a Prešov, sever. Ide o prepojenie cesty I/68 Sabinov – Prešov s diaľnicou D1. Súčasťou stavby je aj preložka cesty I/68 v dĺžke takmer dva kilometre a mimoúrovňová križovatka Prešov, sever s touto cestou. Na úseku bude aj tunel Bikoš v dĺžke 1 155 metrov, vybudujú deväť mostov v celkovej dĺžke 1 367 metrov, z toho tri priamo na R4, tri na vetvách križovatky Prešov, sever a tri mimo R4. Vznikne aj protihluková stena s dĺžkou 699 metrov.
V prípade druhej etapy severného obchvatu Prešova na R4 v dĺžke 10,2 kilometra pokračuje na základe požiadavky Útvaru hodnoty za peniaze (ÚHP) dopracovanie viacerých variantov ekonomických analýz. „Na základe výsledkov vydá ÚHP stanovisko, či ďalšie pokračovanie prípravy bude v plnom alebo polovičnom profile. Na tento úsek má NDS vydané právoplatné územné rozhodnutie a spracovanú dokumentáciu na stavebné povolenie na plný profil,“ priblížila Michalová. V prípade, že sa prijme rozhodnutie o pokračovaní v plnom profile, tak NDS plánuje vyhlásiť súťaž začiatkom roku 2020. Ak bude musieť ísť do polovičného profilu, dokumentáciu musia prepracovať prepracovať, čo bude znamenať omeškanie zhruba dvanásť mesiacov.
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... ncom-jula/
(SK) I. etapa R4 Prešov zná vítěze a nikdo se neodvolal
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion