(SK) NDS připravuje tendr na II. etapu obchvatu R4 Prešov

Články z novin a internetu - zahraniční
Zamčeno
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

(SK) NDS připravuje tendr na II. etapu obchvatu R4 Prešov

Příspěvek od Diaľničiar »

Verejné obstarávanie na zhotoviteľa by malo byť vyhlásené začiatkom roka 2020.

PREŠOV. Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) pripravuje súťaž na výstavbu aj druhej etapy severného obchvatu Prešova na rýchlostnej ceste R4.

Verejné obstarávanie na zhotoviteľa predpokladá vyhlásiť predbežne v dvoch termínoch, začiatkom roka 2020, prípadne o rok neskôr.

Závisí to od toho, či vyše 10-kilometrová časť obchvatu bude v plnom profile so štyrmi pruhmi, alebo len v polovičnom profile.

"Na rýchlostnú cestu R4 Prešov - severný obchvat II. etapa prebieha na základe požiadavky Útvaru hodnoty za peniaze (ÚHP) dopracovanie viacerých variantov ekonomických analýz. Na základe ich výsledkov vydá ÚHP stanovisko, či ďalšie pokračovanie prípravy bude v plnom, alebo v polovičnom profile," uviedla hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

Na plný profil vyhlásia súťaž začiatkom roka 2020

Na tento úsek má NDS vydané právoplatné územné rozhodnutie a spracovanú dokumentáciu na stavebné povolenie na plný profil.

"V prípade, že padne rozhodnutie o pokračovaní v plnom profile, tak sme pripravení vyhlásiť súťaž začiatkom roku 2020. V prípade, že budeme musieť ísť do polovičného profilu, je potrebné túto dokumentáciu prepracovať a tým pádom predpokladáme zhruba dvanásťmesačné oneskorenie," priblížila Michalová.

Vplyv na počet pruhov na R4 bude mať očakávaná intenzita dopravy v budúcnosti.

NDS očakáva, že v roku 2025 by po úseku R4 malo jazdiť 14 až 18-tisíc áut denne a v roku 2035 by sa mala intenzita dopravy zvýšiť na 17 až 23-tisíc vozidiel.

Na základe údajov z roku 2015 po ceste prvej triedy I/18 na úseku Prešov - Kapušany jazdilo vyše 23-tisíc áut za 24 hodín.

Uzatvárajú posledné zmluvy

Celkové predpokladané náklady na výstavbu druhej etapy obchvatu Prešova na R4 s tunelom Okruhliak vo variante s plným profilom dosahujú zhruba 314 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty, z toho náklady na stavebné práce 286 mil. eur.

Variant s polovičným profilom by stál podľa odhadov 235 mil. eur.

Plánovaná stavba je podľa NDS v súčasnosti majetkovo vysporiadaná na 98 percent v prípade trvalého záberu a na 88 percent dočasného záberu.

Pokračuje uzatváranie posledných zmlúv, ako aj 45 vyvlastňovacích konaní na trvalý záber s finančným plnením 127-tisíc eur a 115 vyvlastňovacích konaní na dočasný záber v objeme 18 300 eur.

https://presov.korzar.sme.sk/c/22148092 ... z5rC7K5Fj1
Zamčeno

Zpět na „2019 Svět“