Nad bratislavskou diaľnicou D2 pri Čunove vyrastie stometrový kruhový objazd
Cieľom projektu je prepojenie cesty prvej triedy číslo 2 pred cestným hraničným priechodom Rajka do Maďarska na diaľnicu D2. Rusovce a Petržalka by sa po dokončení mali odľahčiť o dopravu, ktorá smeruje do Maďarska či vzdialenejších častí Bratislavy.
Stavbu križovatky D2 Bratislava – Čunovo posudzovali v troch variantoch. Kontrolóri z Ministerstva životného prostredia SR, ktorí sa zaoberali vplyvom projektu na životné prostredie, vybrali ako najvhodnejší variant číslo 3. Ten tak dostal súhlas na realizáciu, ďalšia príprava projektu by mala pokračovať procesom územného rozhodnutia, majetkovo-právneho vysporiadania a stavebného povolenia.
Stavba za takmer 50 miliónov eur
Schválený variant počíta s výstavbou mimoúrovňovej okružnej križovatky s vonkajším priemerom sto metrov. Do projektu patrí aj šesť mostných objektov, dva z nich sú súčasťou okružnej križovatky nad diaľnicou D2, jeden vedie ponad železničnú trať a ďalšie tri slúžia ako biodukty pre migrujúcu zver. Odhadovaná cena výstavby tohto variantu je 48,6 milióna eur.
Dĺžka privádzača v schválenej podobe je 1608 metrov, ďalších 1929 metrov by mala byť dĺžka križovatkových ramien. Ide teda o najdlhší a aj najdrahší z navrhovaných variantov.
Takéto prepojenie diaľnice a cesty prvej triedy uspelo aj vďaka tomu, že tranzitná doprava sa vďaka nemu presmeruje do väčšej vzdialenosti od chránených území Natura 2000, kde sa nachádzajú aj hniezdiská chráneného orliaka morského, konštatuje záverečné stanovisko kontrolórov. Tento variant má zároveň najmenší vplyv na obmedzenie dopravy a preto je z hľadiska celkového postupu výstavby najvhodnejší. Očakáva sa, že výstavba najviac obmedzí dopravu na diaľnici D2, najmä pre sanáciu a výstavbu mosta na poľnej ceste ponad diaľnicu a výstavbu pozdĺžnych kolektorov.
Sedemročný odklad
Pôvodná vízia Národnej diaľničnej spoločnosti bola spojiť cestu do Čunova s diaľnicou už v roku 2020. Termín výstavby a dokončenia sa napokon výrazne posunul. Materiál ohľadne posudzovania vplyvov na životné prostredie počíta so začiatkom výstavby až v roku 2025, do prevádzky by mali projekt uviesť o dva roky neskôr, v decembri 2027.
Vybudovanie diaľničného privádzača na diaľnicu D2 pri Čunove má zvýšiť plynulosť, rýchlosť aj bezpečnosť cestnej premávky. Cieľom je odkloniť na diaľnicu najmä tranzitnú dopravu a dopravu, ktorá smeruje do vzdialenejších častí mesta. Tá musí v súčasnosti prechádzať po preťažených miestnych komunikáciách mestských častí Rusovce, Jarovce a Petržalka. Vybudovaním diaľničnej križovatky sa zároveň zlepší dostupnosť obcí Dobrohošť, Vojka nad Dunajom a Bodíky. Na diaľnicu D2 sa vďaka nej autá dostanú bez nutnosti prechádzať cez Rusovce. Križovatka poslúži aj v prípade výluky či havárie na diaľnici možným odklonom dopravy na súbežnú cestu prvej triedy.
Podľa posledného sčítania dopravy Slovenskou správou ciest v roku 2015 prechádzalo po ceste číslo 2 v danom úseku viac než jedenásť tisíc vozidiel denne, pričom takmer desatinu tvorila nákladná doprava. Dolnozemskou cestou v Petržalke, ktorou cesta číslo 2 pokračuje, už prechádzalo viac než devätnásť tisíc vozidiel, z toho nákladných bolo viac než 1200.
https://www.etrend.sk/ekonomika/nad-bra ... bjazd.html
(SK) Nad D2 u Čunova vyroste 100m kruhový objezd
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion