9. 09. 2019 17:49 Cestná dopravaSlovensko od Webnoviny.skSITA
Súťažné podklady pre tender na dokončenie výstavby úseku D1 s tunelom Višňové sú hotové
Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) dokončila prípravu súťažných podkladov pre tender na dokončenie výstavby úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala. Vyhlásenie súťaže na nového zhotoviteľa predpokladá v najbližších týždňoch.
„NDS dokončila súťažné podklady. Finalizuje sa dokumentácia pre ex ante kontrolu na Úrade pre verejné obstarávanie,“ uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa NDS Michaela Michalová.
Diaľničiari podľa hovorkyne prerokujú súťažné podklady s agentúrou Jaspers, zástupcami Európskej komisie a v neposlednej rade s Útvarom hodnoty za peniaze na Ministerstve financií SR.
„Finálna verzia tendrovej dokumentácie podlieha ešte kontrole a schváleniu Ministerstvom dopravy a výstavby SR. Následne sa pristúpi k vyhláseniu súťaže na zhotoviteľa hlavnej trasy úseku,“ priblížila Michalová. NDS pôvodne plánovala začať tender na dostavbu problematického úseku D1 s tunelom Višňové koncom augusta.
SNAHA O ČO NAJRÝCHLEJŠIU DOSTAVBU ÚSEKU
Na prípravných trhových konzultáciách k dostavbe diaľnice pri Žiline v dĺžke 13,5 kilometra (toho tunel 7,5 km) sa koncom júla zúčastnilo 24 stavebných a projektových spoločností. Diskutovali o nastavení a príprave súťažných podmienok a prípadných rizikách nedokončenej stavby. Cieľom konzultácií bolo získať podnety a pripomienky odbornej verejnosti k pripravovanému verejnému obstarávaniu. NDS mala vyhodnotiť a zapracovať podnety firiem do súťažných podkladov.
„Cieľ NDS je jednoznačný, vyhlásiť čo najkvalitnejší tender, ktorý zabezpečí čo najrýchlejšiu dostavbu úseku,“ povedal nedávno investičný riaditeľ NDS Jiří Hájek.
Pre čo najrýchlejšie dokončenie úseku D1 je podľa NDS verejné obstarávanie rozfázované na štyri etapy.
„Ako prvý sa začne súťažný dialóg na diaľničný úsek D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala vrátane tunela Višňové, ktorého sa týkali prípravné trhové konzultácie. Nasledovať bude súťaž na stredisko údržby vrátane operátorského pracoviska, ako tretie sa vyhlási verejné obstarávanie na technológiu tunela a poslednou bude súťaž na odpočívadlo Turie,“ priblížila Michalová.
DOSTAVBA DIAĽNICE BY MALA BYŤ HOTOVÁ DO 2023
NDS odhadla celkové náklady na dostavbu diaľnice s tunelom Višňové vo výške do 540 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Je to zhruba o 130 mil. eur viac, ako bola pôvodná zmluvná cena na výstavbu celého úseku (409,8 mil. eur bez DPH).
Podpisy zmlúv predpokladá v roku 2020, následne budú obnovené práce na úseku. Do prevádzky by ho mali odovzdať v roku 2023, pôvodne mal byť dokončený v závere roka 2019.
NIEKTORÝCH SUBDODÁVATEĽOV UŽ VYPLATILI
Pôvodný zhotoviteľ úseku D1, taliansko-slovenské združenie Salini Impregilo – Dúha, nebol schopný za podmienok pôvodnej zmluvy pokračovať vo výstavbe, preto s ním NDS v marci tohto roka ukončila kontrakt. Koncom júna združenie podpísalo protokol o opustení staveniska.
Bývalý zhotoviteľ začal s prácami na úseku v lete 2014, práce mal dokončiť do decembra 2019. NDS mu po inventarizácii stavby uhradila 24,8 mil. eur bez DPH. Doterajší zhotoviteľ vyplatil takmer všetkých subdodávateľov, čo bola jedna z hlavných podmienok dohody o ukončení kontraktu. NDS sa s doterajším zhotoviteľom dohodla, že sa nevzdáva svojich nárokov zo zmluvy o dielo a vysporiadajú si ich mimo staveniska.
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/su ... su-hotove/
(SK) NDS dokončila podklady pro soutěž na tunel Višňové
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion