Stará Ľubovňa sa dočkala obchvatu, doprava v historickom centre by sa mala odľahčiť
07. 11. 2019
V Starej Ľubovni vo štvrtok po siedmich mesiacoch prác odovzdali do užívania juhovýchodný obchvat mesta. Na jeho výstavbu išlo 2,3 milióna eur, poskladali sa naň Prešovský samosprávny kraj a mesto. Nová komunikácia v dĺžke približne 920 metrov by mala znížiť dopravné zaťaženie historického centra mesta, eliminovať nehodovosť a zlepšiť bezpečnosť dopravy nielen pre motoristickú verejnosť, ale i pre peších a cykloturistov. Stavbu projektovala spoločnosť Timoti Design, s.r.o., a zhotoviteľom stavby bol Doprastav, a.s.
Upravili aj cenu diela
Obchvat je spoločnou investíciou mesta Stará Ľubovňa a Prešovského samosprávneho kraja. Mesto poskytlo na realizáciu jeden milión eur, čerpalo pritom z úverových zdrojov, Prešovský samosprávny kraj vyčlenil na tento zámer 1,35 milióna eur.
Stará Ľubovňa sa o výstavbu obchvatu usilovala viac ako dvadsať rokov, plány brzdili výkupy pozemkov i finančná náročnosť zámeru. Reálnejšiu podobu nadobudol obchvat až koncom roka 2015 po úspešnom majetkovoprávnom vysporiadaní pozemkov, ktoré mesto predalo PSK za jedno euro. Základný kameň stavby poklepali v Starej Ľubovni 1. apríla tohto roka.
Obchvat mal byť pôvodne hotový v septembri, podarilo sa to nakoniec o mesiac neskôr. Okrem lehoty výstavby bola upravená aj cena diela o viac ako 200-tisíc eur. Dôvodom bolo nepriaznivé počasie v máji a ďalšie potrebné stavebné práce. Napriek tomu zmena zmluvnej ceny neprekročila pôvodne rozpočtovanú sumu 2,35 milióna eur.
Zmodernizovali aj cestu tretej triedy
Vďaka projektu sa podarilo postaviť nielen obchvatovú komunikáciu, ale aj zmodernizovať cestu tretej triedy 3120. V prípade obchvatu ide o predĺženie cesty III/3146, ktorou sa odkloní tranzitná doprava z centra mesta smerom z obcí Jakubany a Nová Ľubovňa cez Levočskú ulicu.
Vďaka tomu sa podarilo napojiť obyvateľov obcí priamo na cestu I/68 na trase Stará Ľubovňa – Sabinov – Prešov. Takýmto spôsobom si skrátia cestu o približne dva kilometre. Podľa primátora budú obchvat využívať aj pracujúci v priemyselnej zóne, ktorá je medzi Novou a Starou Ľubovňou.
„Pred samotnou súťažou sme skôr počítali stavbu v rokoch, nie v mesiacoch, preto aj sedem mesiacov hodnotím ako dobrý výsledok. Podarilo sa zrealizovať dielo, ktoré bude slúžiť nielen obyvateľom mesta Stará Ľubovňa, ale aj okolitých obcí,“ povedal pre agentúru SITA primátor mesta Ľuboš Tomko, podľa ktorého na výstavbu obchvatu pre nedostatok financií čakali dvadsať rokov.
Primátor Starej Ľubovne za vybudovaním hlavnej dopravnej tepny nevidí len zlepšenie dopravnej situácie v meste, ale aj otvorenie novej lokality, a to sídliska Východ.
„Ešte za bývalého režimu bolo naprojektované veľmi veľkoryso, ale nestihlo sa zrealizovať. Aj touto cestou sa však otvárajú podmienky pre ďalšiu možnú zástavbu a výstavbu,“ dodal s tým, že mesto plánuje v danej lokalite aj nájomné bývanie.
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/st ... -odlahcit/
(SK) Stará Ľubovňa má v provozu obchvat
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion