14. listopadu 2019
Nejprve se nizozemská vláda dozvěděla, že se zemi nepodaří do roku 2030 splnit stanovené klimatické cíle. Snižování emisí neprobíhá dost rychle. Hned vzápětí představilo Nizozemsko razantní krok, jak to napravit. Chce omezit rychlost na dálnicích na nejvýše 100 kilometrů v hodině.
Až dosud bylo maximální povolenou rychlostí 130 kilometrů v hodině. Tento limit stále platí i v sousední Francii. Opatření má v Nizozemsku platit přes den, v noci zůstane v platnosti starý limit.
Pravicová vláda premiéra Marka Rutteho tak reaguje na fakt, že země opakovaně překračuje unijní limity pro emise dusíku. Oproti průměru celé Evropské unie jsou vyšší až čtyřnásobně. Emise pocházejí vedle osobních automobilů i z těžkých nákladních vozidel na naftu.
Vláda chystá také další kroky, kterými chce vytlačit ze silnic vozidla starší 15 let, jež jsou nejvíc odpovědná za znečištění. Premiér Rutte připustil, že omezení rychlosti nemusí být příjemné, je to však podle něj nezbytný krok. „Nikomu se to nelíbí, ale slouží to vyššímu zájmu,“ poznamenal předseda vlády s tím, že opatření má zajistit, aby se Nizozemsko nezastavilo ve vývoji a aby země bezdůvodně nepřicházela o pracovní místa.
Umožní, aby se země nezastavila v rozvoji stavebnictví a nepřicházela o pracovní místa. V uplynulých letech totiž Nizozemci kvůli nárůstu emisí odložili početné stavební projekty, od nových dálnic až po rezidenční čtvrti. Ubyly tak i desítky tisíc pracovních míst.
V uplynulých letech byla v Nizozemsku podle agentury Reuters odložena realizace zhruba 18 000 projektů na stavbu dálnic, letišť, větrných elektráren a rezidenčních čtvrtí. Nizozemský výzkumný institut EIB zveřejnil odhad, podle kterého se při současném trendu do roku 2021 o osm procent sníží množství realizací stavebních projektů a stát přijde o 40 000 pracovních míst.
Vláda má přitom velké plány. Jenom v příštím roce chce vystavět 75 tisíc nových bytů. Omezení rychlosti by tak samo o sobě nestačilo.
Emise dusíku na obyvatele jsou v malém, hustě obydleném Nizozemsku čtyřikrát vyšší, než je průměr EU. Podle serveru Politico je Nizozemsko druhý největší zemědělský exportér po USA, má ovšem mnohem menší rozlohu. Přibližně 61 procent emisí podle Reuters tedy pochází ze zemědělství.
Vláda to proto zohlední. Změní se množství bílkovin v krmných směsích, aby se snížila hladina amoniaku v moči hospodářských zvířat. Zemědělci za poslední dva měsíce několikrát pořádali velké protesty z obav, že nejvíce nouzových opatření se bude týkat právě jejich sektoru.
Premiér Rutte zdůraznil, že všechna tato opatření jsou jen krátkodobá. Ještě do konce měsíce chce nabídnout další kroky, které by měly životnímu prostředí ulevit v delším časovém horizontu.
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
Nizozemsko kvůli emisím sníží rychlostní limit na 100 km/h
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion