Práce na stavbe juhozápadného obchvatu Prešova idú podľa plánu, preinvestovali už 174 miliónov eur
18. 11. 2019
Práce na dopravných stavbách v meste Prešov idú podľa plánu. Práce na stavbe juhozápadného ochvatu mesta sú hotové na 53 percent. Vyfakturovaných je doteraz 174 miliónov eur z celkovej ceny výstavby tohto 7,87 km dlhého úseku diaľnice D1 vo výške 350 miliónov eur.
Prešov by mal mať so stavbami pokoj 30 rokov
Tesne pred dokončením a oficiálnym odovzdaním je zrekonštruovaná križovatka ulíc Levočská a Obrancov mieru. Ako na dnešnom kontrolnom dni týchto stavieb konštatoval minister dopravy Árpád Érsek, po dokončení týchto stavieb, ako aj už začatej výstavby prvého úseku severného obchvatu mesta rýchlostnou cestou R4, bude mať Prešov na ďalších 30 rokov s dopravnými stavbami pokoj.
Ako informoval generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Ján Ďurišin, práce na stavbe severozápadného obchvatu D1 Prešov západ – Prešov juh, pokračujú v súlade s harmonogramom. Stavba nemá žiadne meškanie a má byť odovzdaná v plánovanom termíne v júni 2021.
„V súčasnosti máme prestavaných 57 percent doby výstavby, čo predstavuje 28 mesiacov. Vyfakturovaných a zrealizovaných prác je 53 percent, čo predstavuje niečo cez 174 miliónov eur,“ informoval Ďurišin.
Tunel Prešov prerazili o tri mesiace skôr
Na stavbe prebieha výstavba nosných konštrukcií mostov, práce na oporných a zárubných múroch, výkopové práce, násypy a časť prístupových ciest sú tesne pred odovzdaním. Začali aj s prácami na zakladaní protihlukových stien. Na stredisku správy a údržby sa realizuje výstavba prevádzkovej budovy a budovy pre policajtov.
„Dokončené sú preložky sietí a prístupové cesty. Pracuje sa na nosných konštrukciách. K dnešnému dňu máme prebratých z 226 stavebných objektov 49, z toho 28 do trvalého užívania, na 16 sú dané žiadosti a päť je v dočasnom užívaní,“ uviedol Ďurišin.
V tuneli Prešov, ktorý bol prerazený o tri mesiace skôr ako predpokladal harmonogram, vykonávajú betonáž sekundárneho ostenia.
„Je realizovaných zhruba 30 percent z celkového objemu a dĺžok. Plán je taký, aby sme do konca budúceho roku mali kompletne vybudovanú stavebnú časť tunela, čiže sekundárne ostenie, vrátane vozovky, a takisto všetky nosné konštrukcie mostných objektov a betónové vozovky v trase. Tak, aby sme polrok 2021, ktorý budeme mať na dokončenie, venovali ostatným dokončovacím prácam, spojazdneniu technológie tunela, vybaveniu vozovky informačným systémom a podobne,“ doplnil generálny riaditeľ Eurovia SK, a.s. Róbert Šinály.
Prácuje sa aj na viacúrovňovej križovatke Vydumanec. „Je to mimoriadne technicky zložitá križovatka, ktorá sa v tomto rozsahu ešte na Slovensku nebudovala,“ uviedol Ďurišin.
„Tým, že sa tu napájajú dva diaľničné úseky a cesty prvej, druhej a tretej triedy, je to veľká spleť križovatiek. Nie je riešená jednou kruhovou križovatkou, ale zo všetkých smerov sú navádzacie komunikácie na ostatné smery. Čiže pre jazdu to bude veľmi komfortná križovatka, trošku náročnejšia bude pre orientáciu vodičov a vodičiek,“ dodal Šinály.
Prebiehajú práce aj na križovatke
V súlade s harmonogramom prebiehajú aj práce na rekonštrukcii križovatky I/18 Prešov, Levočská – Obrancov mieru.
„Križovatka na Levočskej ulici v Prešove bola neslávne známa pre kolóny, ktoré sa denne vytvárali pre zúženie cesty na moste cez rieku. Keďže ide o jeden z dôležitý ťahov cez Prešov ďalej na východ, bolo nevyhnutné investovať zdroje do zlepšenia parametrov tejto cesty. Kým nebude hotový celý úsek rýchlostnej cesty R4 až po Kapušany, pomôžu dopravu v meste zlepšiť aj tieto opatrenia na už existujúcej ceste,“ uviedol minister.
Zároveň pripomenul, že po dokončení výstavby tzv. malého obchvatu I/68 Prešov, odbočka Škultétyho-ZVL ide o tretiu kritickú križovatku v Prešove, ktorá prechádza prestavbou. V posledných mesiacoch s podporov európskych fondov zrekonštruovali križovatky I/20 Solivarská a križovatka I/20 a III/3450 Rusínska – Generála Svobodu. Odovzdanie tretej križovatky je na pláne v decembri.
„Som rád, že môžem konštatovať, že nemeškáme a križovatka je v plnej prevádzke. Oficiálne sa odovzdá budúci mesiac, keď budú pripravené všetky povolenia,“ dodal k aktuálnej stavbe Ersék.
Stavba za 7 miliónov eur trvala 18 mesiacov a bola financovaná ako jeden z projektov Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. V rámci výstavby cestu rozšírili o jeden pruh, ktorý je posledným úzkym miestom na dôležitom štvorpruhovom prieťahu celým mestom. Rekonštruoval sa aj most, ktorý je súčasťou križovatky.
„Ide o skapacitnenie križovatky. Najťažšia bola organizácia práce, pretože sa stavba realizovala počas výstavby, Došlo pri nej k rozšíreniu cesty 1. Triedy a boli urobené opatrenia, aby sa zlepšili aj podmienky pre obyvateľov mesta. Postavila sa protihluková stena, dva nové mostné objekty, opravilo sa železničné priecestie, chodníky súvisiace s cestou a pribudla aj cyklotrasa za protihlukovou stenou,“ konštatoval Šinály.
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/pr ... ionov-eur/
(SK) Práce na D1 u Prešova jsou z 53% hotové
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22551
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion