(SK) NDS vyhlásila soutěž na R2 s tunelem Soroška

Články z novin a internetu - zahraniční
Zamčeno
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

(SK) NDS vyhlásila soutěž na R2 s tunelem Soroška

Příspěvek od Diaľničiar »

NDS robí dôležité rozhodnutia. Súťaž na tunel Soroška, zmluva na križovanie D1/D4

TASR, eko 27.12.2019 12:12, aktualizované: 14:27

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) vyhlásila súťaž na úsek R2 s tunelom Soroška a podpísala zmluvu na most pri križovaní diaľnic D1 a D4.

Diaľničiari o tom ako o česrtvej novinke informovali na sociálnej sieti.

Tunel Soroška bude na úseku rýchlostnej cesty R2 z Rožňavy po Jablonov nad Turňou, ktorý má dĺžku 14 km. Cesta má zjednodušiť dopravu cez horský priechod, ktorý robí problémy najmä v zimnom období. Podpísanie zmluvy očakáva NDS o rok.

Predpokladaná hodnota zákazky je 243,15 milióna eur bez DPH. Podpis zmluvy so zhotoviteľom sa predpokladá koncom roka 2020. Lehota výstavby je 1825 dní, uviedla hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

Úsek R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou bude mať podľa Michalovej dĺžku 14 100 metrov a NDS ho vybuduje v polovičnom profile. Jeho súčasťou bude tunel Soroška s dĺžkou 4248,3 m; 12 mostných objektov a dve križovatky Rožňava a Jablonov nad Turňou.

Spresnila, že nová rýchlostná cesta bude umiestnená v Košickom samosprávnom kraji, v okrese Rožňava. Po uvedení do prevádzky bude samostatným úsekom, na ktorý sa v budúcnosti napoja úseky R2 Gombasek Rožňava zo západnej strany a Jablonov nad Turňou Včeláre z východnej strany.

Diaľnica D1 preklenie obchvat Bratislavy

V prípade križovania diaľnic D1 a D4 podpísali diaľničiari zmluvu s víťazom súťaže Doprastavom. Ten postaví mostný objekt, ktorý prevedie dopravu na diaľnici D1 nad obchvatom Bratislavy, diaľnicou D4. Výstavbu by mala firma začať v januári.

Doprastav stavbu vybuduje za 5 695 062 eur. Hovorkyňa NDS uviedla, že výstavba sa bude realizovať počas plnej prevádzky D1, dvakrát počas leta 2020 príde ku krátkodobým obmedzeniam, keď bude doprava na D1 vedená v rozsahu dva plus dva pruhy. S výnimkou týchto dvoch krátkodobých obmedzení zostane doprava na vjazde a výjazde z Bratislavy zachovaná v aktuálnom stave tri plus tri pruhy.

Skutočnosť, že ide o priestorovo a časovo dve nadväzujúce samostatné stavby dvoch investorov (NDS a Koncesionár D4/R7), kladie podľa Michalovej vysoké nároky na koordináciu postupu prác.

https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... nie-d1-d4/
Zamčeno

Zpět na „2019 Svět“