Koronavírus škrtá výstavbu diaľnic. Ako prvý padol Prešov
Martin Majerníček 26.03.2020 15:30
Pandémia si vyžiada pozastavenie, prípadne spomalenie prác na výstavbe diaľnic. V prípade dlhšieho výpadku môžu byť postihnuté aj termíny dostavby. V súčasnosti bola pozastavená činnosť na jednom úseku. V najbližších dňoch však môže ruch ustať aj na ďalších stavbách.
Diaľničiari potvrdili zastavenie prác na výstavbe juhozápadného obchvatu Prešova v úseku diaľnice D1 Prešov, západ – Prešov, juh. "Zmluvy o dielo predpokladajú zásah „vyššej moci“, ktorá môže znemožniť, alebo komplikovať zhotoviteľovi plniť zmluvné záväzky. Ak zhotoviteľ požiada o prerušenie výstavby, tak Národná diaľničná spoločnosť takej požiadavke vyhovie. Napríklad na stavbe D1 Prešov západ – Prešov juh NDS odsúhlasila prerušenie výstavby,“ informuje hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Michaela Michalová.
Na stavbe sa nebude pracovať minimálne 14 dní. Po uplynutí tejto doby NDS požiada zhotoviteľa a stavebný dozor, aby vyhodnotil situáciu a navrhol riešenia. Juhozápadný obchvat Prešova je vo výstavbe od júna 2017. V súčasnosti platí zmluvný termín dokončenia stavby, ktorý je stanovený na jún roku 2021.
Výstavbu realizuje konzorcium firiem Eurovia, Doprastav a Metrostav. Za práce celkovo zinkasujú 356 miliónov eur. Výstavba je hradená z eurofondov. Diaľničný úsek bude mať po dostavbe 7 870 metrov. Jeho súčasťou sú dve mimoúrovňové križovatky a dvojrúrový tunel Prešov s dĺžkou 2,2 kilometra. Diaľnica po dostavbe umožní tranzitnej doprave obísť Prešov a pokračovať smerom na Poprad alebo Košice.
Práce stopnú aj inde
Diaľničiari však podobný vývoj očakávajú podľa Michalovej aj na ďalších stavbách. Odvrátiť pozastavenie prác nepomohlo ani usmernenie, ktoré diaľničiari vydali. „Predmetom usmernenia je súbor opatrení a obmedzení s dôrazom na minimalizovanie osobného kontaktu, činností, ktoré znesú odklad, zabezpečenie dezinfekčných prostriedkov na báze alkoholu a iné,“ dodáva Michalová.
Diaľničiari rovnako pripravili inštrukcie pre zhotoviteľov a stavebných dozorov na vytvorenie Krízového plánu pre každú jednotlivú stavbu. "Na úsekoch vo výstavbe zatiaľ nebola zastavená ani prerušená výstavba a práce naďalej pokračujú, keďže zhotovitelia o zastavenie prác nepožiadali,“ dodáva Michalová.
Práce už začali prebiehať aj na výstavbe prvej etapy severného obchvatu, ktorý sa napojí práve na pozastavený úsek D1 Prešov, západ – Prešov, juh. Diaľničiari nateraz neinformovali o ich zastavení.
Na obchvate ešte pracujú
Na diaľnici D1 sa pracuje aj na obchvate Ružomberka v úseku D1 Hubová – Ivachnová a na privádzači z konca diaľnice D1 pri Lietavskej Lúčke smerom na cestu prvej triedy I/64.
Na severe Slovenska je vo výstavbe úsek D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec. Na juhu sa v minulom roku rozbehla výstavba úseku rýchlostnej cesty R2 Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce. Tesne pri Bratislave štát stavia križovatku Triblavina, ktorá sa nachádza na diaľnici D1.
Podľa dostupných informácií práce prebiehajú aj na výstavbe projektu D4/R7, ktorý vzniká zo súkromného kapitálu formou PPP projektu. Kým časť rýchlostnej cesty R7 medzi Holicami a Bratislavou je už takmer hotová, časť diaľnice D4 ešte len začína naberať reálnu podobu.
Výstavbu projektu s celkovou dĺžkou 59,1 kilometra diaľnic realizuje konzorcium Obchvat Nula. Konzorcium na otázky denníka Pravda o prebiehajúcej výstavbe a jej prípadnom pozastavení nereagovalo.
https://auto.pravda.sk/doprava/clanok/5 ... ol-presov/
(SK) Koronavirus škrtá výstavbu dálnic. První padá D1 Prešov
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion