Z tunela, ktorý bude mať dĺžku 3,6 kilometra vyrazili už približne 2,5 km v južnej tunelovej rúre a asi 2,4 km v severnej tunelovej rúre v smere od východného portálu. Informovala nás o tom hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Michaela Michalová. Dvojrúrový tunel Čebrať by mal vodičom ušetriť 16 minút jazdy v porovnaní s jazdou po ceste 1. triedy.
Dĺžku tunela predĺžili
Tunel Čebrať v úseku diaľnice D1 Hubová – Ivachnová začali opätovne raziť v júli 2018. Stavebný ruch na tomto úseku totiž ustal v roku 2015 potom, ako hrozilo riziko zosuvu svahu nad trasou tunela Čebrať pri jeho západnom portáli. Nasledovala zmena pôvodnej trasy a dĺžka tunela sa predĺžila z pôvodných 2,5 kilometra na 3,6 kilometra. To si vyžiadalo rozsiahle prieskumy a posudzovanie vplyvov na životné prostredie.
V západnom portáli tunela ešte nepracujú
Hoci o niekoľko dní budú vyrazené už tri štvrtiny tunela Čebrať, stále nie je jasné, kedy sa začnú práce aj na západnom portáli nad Hrboltovou. Ako potvrdila hovorkyňa diaľničnej spoločnosti, v oblasti západného portálu tunela Čebrať sa ani dnes nevykonávajú žiadne práce.
„Po získaní právoplatného územného rozhodnutia je v tejto lokalite naplánovaná realizácia doplnkového inžiniersko-geologického prieskumu. Stavebné práce je možné zahájiť až po získaní právoplatného stavebného povolenia pre zmenenú trasu diaľnice D1 Hubová-Ivachnová,“ uviedla Michalová.
V decembri 2019 spustili do prevádzky most a preložku cesty I/18 pri Ivachnovej. Žiadne výrazné obmedzenia dopravy v blízkej budúcnosti nie sú plánované. „Pri Ivachnovej sa výraznejšie dopravné obmedzenia pre vodičov skončili presmerovaním dopravy na novovybudovaný most,“ doplnila Michalová.
Práce kvôli koronavírusu neprerušili
Ako informoval denník Pravda, práce na výstavbe juhozápadného obchvatu Prešova v úseku diaľnice D1 Prešov, západ – Prešov, juh kvôli súčasnej pandémii už pozastavili. Pandémia si podľa slov denníka vyžiada pozastavenie, či spomalenie prác výstavby diaľnic. Práce na liptovskom úseku D1 pokračujú zatiaľ plynule. Podľa slov hovorkyne NDS, zhotoviteľ úseku D1 Hubová – Ivachnová oznámil možné komplikácie pri výstavbe v súvislosti s opatreniami k vírusu COVID-19. O prerušenie prác však nepožiadal. „Zhotoviteľ stavby D1 Hubová – Ivachnová bol inštruovaný o povinnom dodržiavaní všetkých predpísaných opatrení v súvislosti s preventívnymi opatreniami k vírusu COVID-19,“ doplnila Michalová.
Zároveň diaľničiari prijali viaceré preventívne opatrenia. Ide napríklad o dezinfekciu rúk, priestorov, kabín v autách, nosenie rúšok a rukavíc. Osobné stretnutia obmedzili na minimum; a to iba v prípade, ak nie je možné osobný kontakt nahradiť iným spôsobom. Zhotoviteľom tunela je Združenie Čebrať zložené zo spoločností OHL ŽS, a. s., a Váhostav – SK, a. s.
https://www.zijemvrk.sk/clanok/spravy/p ... z-vyrazili
(SK) Ražba tunelu Čebrať na D1 u Ružomberka je na 70%
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion