Po demolácii kompletná prestavba
Most, ktorý sa nachádza v južnej časti katastra obce Likavka, na ceste prvej triedy I/59 postavili v roku 1967. Podľa zverejneného zámeru, ktorého navrhovateľom je Slovenská správa ciest, jeho technický stav si vyžaduje zbúranie a postavenie nového.
„Súčasný most je v havarijnom stave, krajné opory sú poškodené zatekaním cez vozovku a prechodovú oblasť mosta a nosná konštrukcia je značne zdegradovaná vplyvom zatekania vody a korózie. V prípade, že by sa prestavba nerealizovala, časom by pravdepodobne došlo k zrúteniu mosta, čím by boli ohrozené životy, zdravie a majetok ľudí a ochromená doprava v území. V záujme bezpečnosti a plynulosti automobilovej premávky je nutné prestavať mostný objekt a priľahlú cestu,“ píše sa v zverejnenom zámere.
Most uzavrú, na novom pribudnú aj zvodidlá
Demolácia jednotlivých častí mosta, nosnej konštrukcie i existujúcich pilierov je len časť prác, ktoré v tejto lokalite plánujú. Slovenská správa ciest, ako prevádzkovateľ tohto úseku, počíta s úpravou nadväzujúceho úseku cesty pred a za mostom.
„Uskutoční sa prečistenie cestnej priekopy pod mostom, opevnenie svahových kužeľov a vymení sa záchytné zariadenie na predmetnom úseku cesty. Okolie mosta sa vyčistí a upraví. Prestavba mosta sa bude realizovať za úplnej uzávery cesty I/59 v mieste mostného objektu,“ píše sa v zverejnenom zámere.
Zrekonštruujú aj asfaltovú vrstvu vozovky, spevnia krajnicu a pribudnú nové zvodidlá.
Vybudujú mostné provizórium
Ešte pred začiatkom stavebných prác vybudujú dočasnú obchádzkovú trasu, tzv. mostné provizórium, ktorého nosnosť bude 40 ton. Nachádzať sa bude v blízkosti prestavovaného mosta, premávka tu bude jednosmerná a rýchlosť by mala byť obmedzená na 30 km/h. Dočasná doprava na moste bude vedená striedavo svetelným dopravným značením. Po ukončení prestavby mosta Slovenská správa ciest demoluje mostné provizórium a terén upraví do pôvodného stavu. Cena stavebných a rekonštrukčných práce sa odhaduje na 1, 4 miliónov eur bez DPH.
Výstavba potrvá asi rok
Termín začatia prác nie je známy, výstavbu odhadujú na 11 mesiacov. Počas tohto obdobia sa tak ešte znásobí už aj tak dosť kritická dopravná situácia.
„V špičkách možno očakávať dlhé kolóny, ktoré budú znepríjemňovať život nielen obyvateľstvu Likavky a Ružomberka, ale aj vodičom prechádzajúcim daným cestným ťahom,“ uvádza na margo dopravnej situácie Slovenská správa ciest v avizovanom dokumente.
Výsledky celoštátneho sčítania dopravy z roku 2015 uvádzajú, že za jeden pracovný deň prešlo v tomto úseku približne 12 tisíc áut, z toho takmer 1 700 nákladných.
Cesta I/59 je dôležitou dopravnou tepnou medzinárodného významu. Využíva sa ako hlavný koridor pre tranzitné spojenie medzi Slovenskom a Poľskom.
fotogalerie: https://www.zijemvrk.sk/clanok/spravy/z ... -v-likavke
(SK) Zbourat a postavit nový: I/59, most v Likavke (08/20)
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion