Ide o úseky v Prešovskom, Košickom, Banskobystrickom a Trenčianskom kraji.
11. sep 2020 o 12:17 SITA
BRATISLAVA. V priebehu dvoch rokov sa cez tri projekty financované z eurofondov za viac ako 27,9 mil. eur zvýši bezpečnosť na 175 kilometroch ciest I. triedy. Ide o úseky v Prešovskom, Košickom, Banskobystrickom a Trenčianskom kraji.
Využívanie eurofondov
„Som rád, že využívame pridelené eurofondy efektívne a účelovo. Ide o projekty, ktoré vo svojej podstate zachraňujú životy. Pri alarmujúcich číslach dopravnej nehodovosti hlavne na cestách prvej triedy sa musíme sústrediť okrem budovania nových ciest aj na bezpečnosť premávky, ktorá je v prvom rade na jej účastníkoch, avšak implementáciou moderných bezpečnostných prvkov ju vieme výrazne zvýšiť,“ povedal v piatok minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal.
V Prešovskom a Košickom kraji budú úpravy stáť viac ako 8,5 mil. eur a práce sa musia vykonať do 24 mesiacov od odovzdania staveniska, ktoré je naplánované na budúci týždeň. Úpravy sa budú týkať cesty - I/18 Svinia km 676,3 – Michalovce km 763,7. Práce budú vykonané v rôznych častiach úseku v celkovej dĺžke 50,98 km.
V Banskobystrickom kraji odovzdajú staveniská zhotoviteľom dňa 11. septembra. Práce sa budú vykonávať na úsekoch - Križovatka na ceste I/9 smer Žiar nad Hronom končiaci na ceste I/65 smer Martin. Dĺžka tohto úseku je 1,6 km. I/16 Zvolen km 234,0 – Uderiná km 280,0. Práce budú vykonané v rôznych častiach úseku v celkovej dĺžke 34,90 km. I/16 Vidiná km 287,0 – Tornaľa km 351,0. Dĺžka tohto úseku je 64 km. Práce budú vykonané v rôznych častiach úseku v celkovej dĺžke 31,90 km.
Zvyšovanie pasívnej bezpečnosti
Cena zmluvy o dielo je takmer 11 mil. eur. Práce by mali byť hotové do 18 mesiacov od prebrania staveniska, pričom do tohto obdobia sa nezapočítava zimné obdobie, v ktorom nie je možné realizovať stavebné práce. V Trenčianskom kraji začali s prácami na ceste I/9 v úseku Mníchova Lehota – hranica Banskobystrického kraja už 3. septembra, prvky pasívnej bezpečnosti budú realizované na častiach úseku v dĺžke 55,5 km. Zmluvná cena je takmer 8,5 mil. eur. Tri projekty v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra sú zamerané na zvyšovanie pasívnej bezpečnosti na cestách I. triedy, čo podľa MDV SR prinesie lepšiu bezpečnosť, plynulosť a komfort dopravy. Cieľom je poskytnúť jednoznačné, zrozumiteľné a rýchlo pochopiteľné informácie o premávke, čo vytvorí pre vodiča väčší časový priestor pri rozhodovacom procese pre riešenie neočakávanej situácie, napríklad v križovatke. Projekty zabezpečia spomalenie dopravy na vjazde do obce, zvýraznenie prechodov pre chodcov, zlepšenie smerového vedenia cesty, oddelenie protismernej premávky. Pribudnú aj nové záchytné bezpečnostné zariadenia ako ochrana trvalých prekážok zvodidlom s vyššou úrovňou zadržania.
Pre upozornenie vodičov budú v blízkosti mostov umiestnené informačné panely zobrazujúce informácie alebo výstrahy pre vodičov.
https://ekonomika.sme.sk/c/22486376/bez ... v-eur.html
(SK) Za 28 mil. se zvýší bezpečnost na 175 km I. třídy
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion