I/68 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Re: I/68 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
nove video z listopadu 2020
https://www.youtube.com/watch?v=pxonCiL ... ice-Nebory
mame rok a pul do otevreni
https://www.youtube.com/watch?v=pxonCiL ... ice-Nebory
mame rok a pul do otevreni
Re: I/68 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Pánové, nevíte, jak to bude se zpoplatněním úseku Bystřice-Třanovice po dokončení posledního úseku? Kdysi jsem tuším četl, že bude zpoplatněn
I/11 every day
Re: I/68 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Pro osobní automobily? Určitě ne, bude to nejspíš SMV, tedy s vyloučením některé dopravy (cyklo, povozy, apod.). A pro auta nad 3,5t tam bude určitě mýto.BohusdK píše:Pánové, nevíte, jak to bude se zpoplatněním úseku Bystřice-Třanovice po dokončení posledního úseku? Kdysi jsem tuším četl, že bude zpoplatněn
Re: I/68 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Z logiky věci budeš muset mít dálniční známku pro jízdu po úseku Třanovice - Nebory, protože tento úsek navazuje na zpoplatněnou D48. Od Nebor dál určitě bez poplatku pro OA. Mýto pro NA už tam je.BohusdK píše:Pánové, nevíte, jak to bude se zpoplatněním úseku Bystřice-Třanovice po dokončení posledního úseku? Kdysi jsem tuším četl, že bude zpoplatněn
Re: I/68 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
mapman píše:Z logiky věci budeš muset mít dálniční známku pro jízdu po úseku Třanovice - Nebory, protože tento úsek navazuje na zpoplatněnou D48. Od Nebor dál určitě bez poplatku pro OA. Mýto pro NA už tam je.BohusdK píše:Pánové, nevíte, jak to bude se zpoplatněním úseku Bystřice-Třanovice po dokončení posledního úseku? Kdysi jsem tuším četl, že bude zpoplatněn
Právě takhle jsem si myslel, že to asi tak bude...
I/11 every day
Re: I/68 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
A nebude to pak tak, že mezi napojením v Třanovicích a stávajícím sjezdem v Tošanovicích bude D48 bez poplatku?
Re: I/68 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
MÚK Třanovice se mi velice líbí. Neví někdo, kde bych našel podobnou třípatrovou MÚK v Evropě? Ve které jedna "dálnice" končí. Díky
Re: I/68 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
A5 před Vídní, A10 u Salzburku, A8xA25 u Welsu nebo D1xD2 u Bratislavy. Jsou to tedy podobně koncipované křižovatky, ale nemají 3 patra nad sebou v jednom místě. Taky mě štve, že podobných křižovatek jako v Třanovicích v ČR není více .. Alespoň, že bude Rádelský mlýn, ta bude také 3-patrová, nicméně hlavní trasa bude v úrovni prostřední.
Re: I/68 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Proč dojde k přejmenování na 1/68 ?
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/68 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Protože I/11 už ztratila svůj význam co do dálkového tahu, respektive je to matoucí vzhledem k tomu, že D11 vede do Polska a nekopíruje tak původní trasu, jako u jiných dálnic.
A bude to I/68, píše se římská jedna, ne arabská.
A bude to I/68, píše se římská jedna, ne arabská.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: I/68 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Pro koho je vlastně důležité, aby měla dálnice a souběžná jednička stejné číslo? Neprofesionální řidiči ty čísla moc neřeší, řekl bych, kromě pár nadšenců, kteří se o zajímají o silniční síť. Profesionálové (jejich dispečink) by zase měli znát svou hlavní trasu a případné objížďky bez ohledu na to, jestli ty čísla odpovídají.
A naše nejvytíženější dálnice D1 ani žádnou svou I/1 nemá.
Omlouvám se, pokud se to tady řešilo na jiném místě.
A naše nejvytíženější dálnice D1 ani žádnou svou I/1 nemá.
Omlouvám se, pokud se to tady řešilo na jiném místě.
Re: I/68 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
nádherně symetrická byla křižovatka Palmanova v Itálii (A23/A4) - tři úrovně se protínaly v jednom bodě. Bohužel tam tuším probíhá (nebo už proběhla) nějaká přestavba.speci píše:MÚK Třanovice se mi velice líbí. Neví někdo, kde bych našel podobnou třípatrovou MÚK v Evropě? Ve které jedna "dálnice" končí. Díky
Naposledy upravil(a) Nosorožec dne 20.1.2021 10:50:28, celkem upraveno 1 x.
Re: I/68 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Hlavně také proto, že od hranic tahle komunikace končí na D48 a nepokračuje. Nevím proč plést řidičům hlavu s 11, když po té se dál víceméně nejede. Navíc se někdy ve vzdálenější budoucnosti má postavit spojka D48 a D1 a ta už bude logicky označena jako I/68. I/11 je v polovině republiky a téměř všude má místní význam, proto by se neměla dávat na dálkové tahy všude možně po kouskách. Jsem všemi deseti pro I/68 Tu příměstskou I/11 mezi Havířovem a Opavou lze ještě pochopit.
Re: I/68 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
KarelLer: Třeba pro mě je spíš důležité, aby měl stejné číslo jeden ucelený tah - například D4 a I/4. Kromě D11 a I/11 už to ale snad narušuje jen D2 a I/2. Pochopil jsem to správně, že I/11 bude od Hradce Králové až po Jablunkov přeznačena na I/68 ? (asi až po dokončení přeložky Havířov - Třanovice)
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/68 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Tak čísla silnic se používají v dopravním zpravodajství, při hlášení nehod respektive atd.KarelLer píše:Pro koho je vlastně důležité, aby měla dálnice a souběžná jednička stejné číslo? Neprofesionální řidiči ty čísla moc neřeší, řekl bych, kromě pár nadšenců, kteří se o zajímají o silniční síť. Profesionálové (jejich dispečink) by zase měli znát svou hlavní trasu a případné objížďky bez ohledu na to, jestli ty čísla odpovídají.
A naše nejvytíženější dálnice D1 ani žádnou svou I/1 nemá.
Omlouvám se, pokud se to tady řešilo na jiném místě.
Takže to není o tom, že by měla mít dálnice nějakou svou menší sestru (ani to tak není, vedle dálnic jsou II.třídy), ale o tom, že je matoucí mít číslo 11 do 3 různých směrů.
Různé fragmentované tahy taky komplikují sestavování směrového značení.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: I/68 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
To by bylo z bláta do louže. Akorát by odpadla nevýhoda toho různého čísla dálnice a souběžné bývalé jedničky. A to mě přijde málo.
Edit: přesně, v rádiu uslyšíš nehoda na tahu I/11 jenže to může být o půl republiky vedle v místech, kde ta silnice funguje víceméně jako druhá třída mezi vesnicemi. Podobně je na tom I/35, jenže ta je opravdu v celé své délce tím celostátním tahem
Edit: přesně, v rádiu uslyšíš nehoda na tahu I/11 jenže to může být o půl republiky vedle v místech, kde ta silnice funguje víceméně jako druhá třída mezi vesnicemi. Podobně je na tom I/35, jenže ta je opravdu v celé své délce tím celostátním tahem
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/68 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Možná odpověděl už Aram, ale zkusím to jednoznačněji. I/68 by měla začínat v Bohumíně-Vrbici.Standa píše:Pochopil jsem to správně, že I/11 bude od Hradce Králové až po Jablunkov přeznačena na I/68 ? (asi až po dokončení přeložky Havířov - Třanovice)
Jedenáctka byl pojem, ale dnes je toto označení zmatečné. Řidič by měl jet např. po pětatřicítce a nenásilně přejíždět z úseků, kde je silnice I.třídy na dálnici a naopak.
Re: I/68 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Aram96, theodor less: Díky za upřesnění, takže, pokud tomu dobře rozumím, I/11 bude křížit někde v Havířově novou I/68, která povede z Bohumína přes Havířov a Třanovice na Jablunkov a Slovensko, a končit bude v Českém Těšíně na peáži D48 s I/67. Dnešní úsek I/11 mezi Českým Těšínem a Nebory (MÚK s I/68) potom bude prodloužení I/67. Nesrovnalost mezi "tahem" D11 a I/11 tedy zůstane i nadále.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/68 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
1) I/11 od Havířova na Třanovice bude dřív než I/68 Bohumín - Havířov, takže nebude nic křížitStanda píše: jestli to rozumím:
1) I/11 bude křížit v Havířově novou I/68
2) a končit bude v Českém Těšíně na peáži D48 s I/67.
3) Dnešní úsek I/11 mezi Českým Těšínem a Nebory (MÚK s I/68) potom bude prodloužení I/67.
4) Nesrovnalost mezi "tahem" D11 a I/11 tedy zůstane i nadále.
2) stávající úsek I/11 Havířov - Český Těšín je kandidátem na silnici II.třídy
3) I/67 končí v Chotěbuzi před Českým Těšínem, není důvod to měnit
4) Stávající I/11 začíná už před Hradcem Králové (za Chlumcem nad Cidlinou), s D11 se kříží!
Re: I/68 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Ač je to detail, tak bych řekl, že I/11 začíná v HK, ta bývalá 11 podél D11 je přece už druhá třída, akorát není přebrána krajem, ne ?
Standa: I/11 bude po realizaci Havířov-Třanovice končit na D48, podobně jako z jihu I/68. Po dostavbě I/68 Vrbice-Havířov se předpokládám přeznačí i úsek I/11 Havířov-Třanovice na I/68, protože I/68 bude ucelený tah (pouze s jedním "projetím" MÚK a to právě budovanou podél D48) mezi D1 a hranicí s SK. Současná I/11 procházející nyní Havířovem bude po realizaci stavby Havířov-Třanovice určitě převedena na městskou komunikaci a navazující část I/11 do Českého Těšína na druhou třídu.
Každopádně dříve jak za 10 let to nejspíš nenastane Ta celá I/68 nejspíš ne dříve jak za 15 let.
Nesrovnalost mezi D11 a I/11 samozřejmě zůstane nadále. Ale v tom nevidím problém a nevím, proč ho v tom někdo pořád hledá (nemyslím tebe). Ono, kdyby vedla jedna ucelená dálnice D11 z Prahy až k Lipníku nad Bečvou a v MÚK Sedlice do ní ústila "severní" dálnice D37 na hranice s Polskem, bylo by to asi vyřešeno kulantněji. Pro projetí republikou v relaci Z-V by tak navíc existovaly 2 dálnice - 1 a 11. Nicméně to už nezměníme a je to zde dost OT. Důležité je, že I/11 už dávno není nějaká veledůležitá jednička celostátního významu. Plní různé funkce v různých částech.
Standa: I/11 bude po realizaci Havířov-Třanovice končit na D48, podobně jako z jihu I/68. Po dostavbě I/68 Vrbice-Havířov se předpokládám přeznačí i úsek I/11 Havířov-Třanovice na I/68, protože I/68 bude ucelený tah (pouze s jedním "projetím" MÚK a to právě budovanou podél D48) mezi D1 a hranicí s SK. Současná I/11 procházející nyní Havířovem bude po realizaci stavby Havířov-Třanovice určitě převedena na městskou komunikaci a navazující část I/11 do Českého Těšína na druhou třídu.
Každopádně dříve jak za 10 let to nejspíš nenastane Ta celá I/68 nejspíš ne dříve jak za 15 let.
Nesrovnalost mezi D11 a I/11 samozřejmě zůstane nadále. Ale v tom nevidím problém a nevím, proč ho v tom někdo pořád hledá (nemyslím tebe). Ono, kdyby vedla jedna ucelená dálnice D11 z Prahy až k Lipníku nad Bečvou a v MÚK Sedlice do ní ústila "severní" dálnice D37 na hranice s Polskem, bylo by to asi vyřešeno kulantněji. Pro projetí republikou v relaci Z-V by tak navíc existovaly 2 dálnice - 1 a 11. Nicméně to už nezměníme a je to zde dost OT. Důležité je, že I/11 už dávno není nějaká veledůležitá jednička celostátního významu. Plní různé funkce v různých částech.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/68 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Na jedné straně jsou milovníci systémů. Argument: ztráta satelitu MARS CLIMATE (1999) v hodnotě 125 milionů dolarů byla způsobena zmatkem v jednotkách užívaných mezi týmy řídícími jeho let. Zatímco jedna část týmu užívala anglické jednotky (stopy, palce, libry), druhá část pak jednotky metrické soustavy. Nebo případ Boeing 767 (1983) - piloti si mysleli, že údaj o hmotnosti paliva byl v kilogramech, ve skutečnosti byl v librách. Letadlo vzlétlo přibližně s polovinou paliva, které mělo mít.Aram96 píše:Nesrovnalost mezi D11 a I/11 samozřejmě zůstane nadále. Ale v tom nevidím problém a nevím, proč ho v tom někdo pořád hledá (nemyslím tebe).
Na druhé straně lidi, kteří tvrdí, že každá změna je k horšímu. Případně, že problémy při změně budou větší než její přínosy.
Re: I/68 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice
Ještě jednou díky za podrobné vysvětlení . Jinak ta I/11 dnes začíná oficiálně už kousek za Poděbrady na kruháči s I/32, nicméně předpokládám, že se časem převede na kraj jako II/611 a bude začínat na MÚK Kukleny jako hradecká Jižní spojka. Ovšem může to nějakou dobu trvat, kolem D1 mezi Vyškovem a Hulínem také ještě máme I/47, která už dávno měla být dvojka (úsek Přerov - Fulnek předpokládám čeká na dokončení Plačovské spojky a přečíslování spolu s I/35).