Stránka 72 z 110

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 7.11.2019 21:01:58
od 1975
...ještě jeden "chytrej" dotaz - určitě to tu někde zaznělo, tak se omlouvám, ale přeci jen, už to tu má 71 stránek s 1775 příspěvky...
Proč, když to "má parametry dálnice", to není D68, aspoň jako "dálnice druhé kategorie"?

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 7.11.2019 21:23:02
od Aram96
Napadají mě křižovatky, připojováky, hluk kvůli 130 km/h, případně poloměry, protože to je "jen na 100 km/h", ale to jsou některé úseky myslím D6 plánované taky. I když pohledem mě tohle přijde dost rovné, ale nevím jak je to výškově, nejel jsem tama. Každopádně předělání nejdříve až budou značky na výměnu :)
Když bude na D48 před křižovatkou značení jak před dálniční křižovatkou, tak to bude úplně jedno, toho se ovšem asi jen tak nedočkáme. Ideální by bylo zavést na značky 2 km před křížením taky namalování, které komunikace se kříží, čili tady vlevo červená 48 a vpravo od "znaku MÚK" modrá 68/11. Jak jednoduché, elegantní a navíc to zvýší smysl té nicotné značky ...

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 7.11.2019 21:37:22
od Honey72
Ano, už se to tu řešilo. Na dálnice druhé kategorie bylo možné povýšit pouze rychlostní silnice norem R, tato byla už od počátku projektována jako S.

Třeba jednou ...

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 7.11.2019 21:39:13
od Aram96
Jedno písmenko :roll: Ale čemu se u nás divím :lol: :lol:
Každopádně je zajímavé, že pouhá silnice první třídy bude mít mnohem lepší křižovatku než například dálniční křížení D35+D11. Ale je to Sko.

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 7.11.2019 21:44:11
od Warcz
Tam je myslím 90tka. Podle mě hrozně smutné. Všechny dělené 4 pruhy bych dal 110km a všechny nedělené na 80km/h. Chápu hluk je problém :o(

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 7.11.2019 21:49:37
od 1975
...pak jsou všechna ta mezinárodní srovnání trochu k smíchu. V Řecku (aspoň z mé zkušenosti, zejména na ostrovech), by tohle byla luxusní dálnice.... A co teprve v Pakistánu:o) Naopak, jak píšou novináři, Rakušani už dotáhli "dálnici", až k Mikulovu...

ale to jsou prkotiny - hlavně, ať už se tam (řádově bezpečněji) jezdí.

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 7.11.2019 22:14:03
od Aram96
Warcz píše:Tam je myslím 90tka. Podle mě hrozně smutné. Všechny dělené 4 pruhy bych dal 110km a všechny nedělené na 80km/h. Chápu hluk je problém :o(
Kde je 90tka ? Na té nové I/11 ? To snad ne.
Mám pocit, že snad 99% směrově dělených 4-pruhů bude mít 110 ne ? Když ne teď, tak do pár let, kromě městských silnic samozřejmě.

Jinak ano, Rakušáci zase naopak mají v "dálnicích" i 3-pruhy a kdoví co .. i když teda směrově dělené. Každopádně to určitě není parametr dálnice.

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 8.11.2019 6:58:03
od Mario
Ano, celý tento úsek má jen 90!!! Takže nejprve z toho udělejme 110 a pak sněme o dálnici... Je to fakt vopruz jezdit po takové silnici 90!

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 8.11.2019 8:16:11
od Honzus
Značená je to jako silnice pro motorová vozidla (takže 110 km/h), ale jsou tam značky omezující rychlost na 90km/h. Jestli to nebude třeba tím, že silnice ještě není zkolaudovaná a je pořád ve zkušebním provozu.

Myslím, že už se to tu dřív psalo, že kompletní dokumentaci ke kolaudaci dostali teprve nedávno.

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 8.11.2019 9:15:44
od mkyral
Warcz píše:Tam je myslím 90tka. Podle mě hrozně smutné. Všechny dělené 4 pruhy bych dal 110km a všechny nedělené na 80km/h. Chápu hluk je problém :o(
Tak zrovna tam s hlukem asi problém není. Tam to podle mě dost přehnali. Hluboké zářezy a nahoře ještě protihlukové zdi. Udělat střechu a bude z toho pěkný tunel :-D

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 8.11.2019 9:33:50
od Brzda
Taky nechápu, proč je tam pořád 90. A když to srovnám (stavebně) se starou D46 OL-Vyškov, tak je toto luxus, kde by mohlo 130 být naprosto v pohodě.....

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 8.11.2019 10:04:07
od bmw740d
Z mých vlastních zkoušeností zde velmi málo řidičů dodržuje 90 km/h. Velmi to svádí k rychlejší jízdě, jelikož komunikace má dálniční parametry, tudíž sešlápnutí plynového pedálu není problém. Jak píše Brzda, vůbec bych se nedivil, kdyby byl celý obchvat Třince od D48 změněn na dálnici? Třeba D68, která má vést k Havířovu?

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 8.11.2019 10:24:41
od szkandi
1975 píše:
bumbik píše:já jsem to pochopil tak, že NSS zamítl kasační stížnosti, v tuto chvíli musí vyvlastňovací úřad vydat podle mě nové rozhodnutí o vyvlastnění a stanovit náhradu za vyvlastnění dle znaleckého posudku, následně buď J. V. na to přistoupí nebo se znovu odvolá a pak znovu správní žaloba a opět kasace ... je veliká škoda, že I/11 není mezi prioritami, jinak by bylo řešení mezitimní rozhodnutí ...
...tak pan ministr tam říká, že kraj na konci října už vydal nové rozhodnutí, a nyní běží lhůta pro nabytí právní moci. Takže nyní to je na J.V. Asi se dá čekat, že se odvolá, pak tedy šup na správní žalobu, zamítnout a převést pozemek na ŘSD. Ne? .o)
pevne v to verim, nerozumim tomu pravne, ale verim a doufam, ze to bude presne tak jak jsi ted napsal

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 8.11.2019 13:08:32
od Aram96
Tak pokud tam jsou 90 tak to podle mě také bude nezkolaudováním a čeká se pravděpodobně právě na tuto stavbu.
Já s dálnicí nezačal, ale je pravda, že pokud splňuje křižovatky a výškové či směrové poloměry, tak proč ne.
Je pravda, že povolená 110 na D46 mě někdy přijde moc.

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 8.11.2019 16:25:24
od BohusdK

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 8.11.2019 18:41:35
od Aram96
My o vlku .. :D
Dík za potvrzení :ok:

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 8.11.2019 19:35:15
od 1975
1975 píše:
bumbik píše:já jsem to pochopil tak, že NSS zamítl kasační stížnosti, v tuto chvíli musí vyvlastňovací úřad vydat podle mě nové rozhodnutí o vyvlastnění a stanovit náhradu za vyvlastnění dle znaleckého posudku, následně buď J. V. na to přistoupí nebo se znovu odvolá a pak znovu správní žaloba a opět kasace ... je veliká škoda, že I/11 není mezi prioritami, jinak by bylo řešení mezitimní rozhodnutí ...
...tak pan ministr tam říká, že kraj na konci října už vydal nové rozhodnutí, a nyní běží lhůta pro nabytí právní moci. Takže nyní to je na J.V. Asi se dá čekat, že se odvolá, pak tedy šup na správní žalobu, zamítnout a převést pozemek na ŘSD. Ne? .o)
Tak na twitteru k tomu RM:
V současné době odvolací orgán na základě soudního rozhodnutí nově zamítl odvolání vlastníka pozemků proti vyvlastnění - k datu 31.10.2019. Bohužel očekáváme, že bude opět podána žaloba. Věříme, že nyní už neúspěšná.

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 8.11.2019 19:44:52
od BohusdK
Co tak nějaká forma protestu před domem tohoto šílence, který si takhle hraje se státem?

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 9.11.2019 11:46:23
od theodor less
Robert píše:Jaká je běžná doba od zprůjezdnění do kolaudace u ostatních staveb ?
quote="Martin z Ostravy"]Od měsíců po desítky let (D0 512-513 víc jak 10 let v předčasném užívání).[/quote]

6.9.2016
"Zkušební provoz v délce tří let lze považovat za poměrně dlouhý, a je tedy namístě odůvodnit, zda tato doba nepřesahuje dobu potřebnou pro ověření vlastností provedené stavby. To platí tím spíš, jestliže bylo zřejmé, že užívání stavby bude mít negativní vliv na veřejné zájmy dotčených osob," cituje ČRo z odůvodnění verdiktu od soudkyně Dagmar Nygrínové.
Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu je závazné pro soudy nižších instancí. Podle ČRo má tak naději na úspěch případná žaloba proti dlouhému zkušebnímu provozu silnice nebo železnice kdekoli v Česku. "Stížnost obyvatel by soud mohl zamítnout jen v případě, že by úřady důsledně vysvětlily, proč je prodloužení zkušebního provozu na dobu delší než tři roky nezbytné," řekla Voláková. Kolik dopravních staveb je v Česku aktuálně ve zkušebním provozu, není jasné.

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 10.11.2019 23:35:12
od 1975
[/quote]

Tak na twitteru k tomu RM:
V současné době odvolací orgán na základě soudního rozhodnutí nově zamítl odvolání vlastníka pozemků proti vyvlastnění - k datu 31.10.2019. Bohužel očekáváme, že bude opět podána žaloba. Věříme, že nyní už neúspěšná.[/quote]

doplnění, z téhož zdroje:


Předpokládáme, že pan Vicherek znovu podá žalobu na rozhodnutí soudu, což bude mít odkladný účinek. Ale věříme, že je vše už bez procesních chyb a soud dopadne dobře, jako např. v případě pozemku na D3.
Nicméně ano, jedná se o starý proces vyvlastnění, na kterém lhůty pro rozhodnutí nejsou (myšeno jako u 416). Ale jedná se o opakování případu, tak snad to půjde rychle".

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 10.11.2019 23:38:57
od 1975
Aram96 píše:Tak pokud tam jsou 90 tak to podle mě také bude nezkolaudováním a čeká se pravděpodobně právě na tuto stavbu.
Já s dálnicí nezačal, ale je pravda, že pokud splňuje křižovatky a výškové či směrové poloměry, tak proč ne.
Je pravda, že povolená 110 na D46 mě někdy přijde moc.
Doplnění:
Je jasné že na každé dálnici se nedá jezdit 130, ale zrovna ta D46 je postavena v mnohem horších parametrech a dálnice to je. Nebylo by lepší mít všechny podobné 4 pruhy jako dálnice? Minimálně v mapách, ve statistikách by to vypadalo líp...

Radek Mátl:
‏Máte svým způsobem pravdu. Ale jedná se spíš o dotaz na Ministerstvo dopravy, kteří tvoří kategorizaci a strategii dálniční a silniční sítě. A sil. I/11 a sil. I/68 vždy byly vedeny a povoleny jako sil. I. třídy a posléze zařazeny do silnic pro motorová vozidla.

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 11.11.2019 8:21:03
od Kulich
@1975: Jsi rychlejší než já :) Byl jsem to já kdo se ho ptal na Twitteru :-D

Přidám jenom odkaz k diskuzi: https://twitter.com/MatlRadek/status/11 ... 8978543617

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 11.11.2019 8:39:22
od jeni013
1975: To vidíte velice zjednošeně. Pokud zavedete systém, že budete stavět jedničku a za 2 roky z toho uděláte dálnici, tak lidi přestanou věřit na právní stát a začnou blokovat všechno už jenom z principu. Pojem dálnice totiž neznamená jenom to, že to má 4 pruhy a MÚK. V takto zastavěném území (okolí Třince) je problém nacpat normální silnici, natož normovou dálnici. Ten rozdíl je vidět například Polsku, kdy z D48 najedete na tobogán do B-B. Možná, že jsou u nás 4pr. jedničky zbytečně velkorysé, ale dálnice bych z nich obratem nedělal.

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 11.11.2019 9:08:01
od 1975
Jeni: Chápu, že nic není černobílé, a mé své plusy/minusy... Na druhou stranu mně nepřijde logické říkat, že stavím jedničku, když má čtyři pruhy a MÚK. Kdyby se postavila dvoupruhová a pak rozšiřovala, tak váš argument o právním státě a jistotě beru. Takhle to ale od počátku "vypadá jako dálnice", tak proč ji tak taky neoznačovat?

Re: I/11 Třanovice - Nebory - Oldřichovice - Bystřice

Napsal: 11.11.2019 10:26:23
od Aram96
1975 píše:
Aram96 píše:Tak pokud tam jsou 90 tak to podle mě také bude nezkolaudováním a čeká se pravděpodobně právě na tuto stavbu.
Já s dálnicí nezačal, ale je pravda, že pokud splňuje křižovatky a výškové či směrové poloměry, tak proč ne.
Je pravda, že povolená 110 na D46 mě někdy přijde moc.
Doplnění:
Je jasné že na každé dálnici se nedá jezdit 130, ale zrovna ta D46 je postavena v mnohem horších parametrech a dálnice to je. Nebylo by lepší mít všechny podobné 4 pruhy jako dálnice? Minimálně v mapách, ve statistikách by to vypadalo líp...
Však to tak píšu, že bych spíš jako dálnici viděl tuhle novou I/11 než třeba D46, kde i těch 110 může být někdy moc. Pokud je ta silnice projektovaná na rychlost 100, tak bych byl spíše pro 110. Je ovšem pravda, že spousta úseků dálnic má také rychlost 100 a je tam 130 :shock:

Ve statistikách by to lépe vypadalo, na druhou stranu ono těch adeptů moc nebude ... Tohle je jeden, dalším bude určitě I/13 jenže ta možná zase nemá dálniční parametry (teď mluvím o těch opravdu důležitých parametrech, což jsou poloměry a délky připojováků a odbočováků, "prkotiny" jestli je návrhová rychlost 100 nebo 110 neřeším), další pak ještě asi I/44. A zbytek jsou velmi krátké úseky u velkých měst, I/27, I/46, I/35 myšleno u Valmezu, opačný konec by nejspíše šel .. Co se týče map, tak bych byl pro to, aby to vypadalo stejně, jako dálnice, to značení těch SMV v nich moc nevyniká .. Také by se mohlo přizpůsobit značení na kříženích dálnic právě s 4-pruhovými jedničkami. Zatím je stejné jako běžný sjezd, což je určitě špatně ..Mělo by to být značeno jako dálniční křižovatka, když to je dálniční křižovatka :roll: