Stránka 1 z 10

I/68 Hrádek, průtah

Napsal: 6.12.2009 15:02:49
od pp21
Stavba by teoreticky měla být v plném proudu.
Leták stavby: http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... jka-s1.pdf

Nemáte někdo nějaký info / potřehy z průjezdu / fotky? Vzhledem k tomu, že je to sdružená investice spolu se železnicí, mohlo by být i nějaké info / foto na železničářských stránkách, najde se tu někdo zběhlý v k-report a zelpage kdo by to tam našel?

Re: I/11 Hrádek – průtah

Napsal: 6.12.2009 16:19:14
od Majkii
Ale jistě. ;)
V tomhle vlánkě na K-Reportu jsou nějaký fotky a info (nezapomeňte mrknout i do archivů), stručně by se to dalo shrnout tak, že se momentálně finišuje na první přeložené koleji, příští rok, předpokládám někdy na jaře, by se měla přeložit druhá, pak už bude volný prostor pro silnici.

Edit: nějaké konkrétní příspěvky (proti proudu času):
http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=1614621
http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=1605004
http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=1604439
http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=1599203

I/11 Hrádek – průtah

Napsal: 17.12.2009 3:15:43
od belkolam
Je velká škoda, že se ta silnice staví zase jen v polovičním provilu. Začátkem 90 let se v dlece cca 800 m rekonstruovala tahle silnice a posunula se cca o 18m východně do stávající pozice. Kvuli tomu je tam ted malo mista. Navic se zase ta nova silnice staví jenom v polovičním profilu čtyřpruhu. Takže až se za takovových 15 let bude dostavovoat plný profil tak se opět bude přesouvat obslužná 2 prouhová komunikace na sve puvodní místo před rokem 90.
Dlouhodobá koncepce - žádná ... Kocourkov

Re: I/11 Hrádek – průtah

Napsal: 17.12.2009 6:19:09
od pp21
belkolam píše:Je velká škoda, že se ta silnice staví zase jen v polovičním provilu ... až se za takovových 15 let bude dostavovoat plný profil tak se opět bude přesouvat obslužná 2 prouhová komunikace na sve puvodní místo před rokem 90.
Ale kdepak pane, tady se to píše: http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... prutah.pdf
Koukám že to tam není přímo napsáno, ale je tam ponechána územní rezerva pro 4pruh. I podjezdy jsou stavěny pro 4pruh, mosty přes trasu tam tuším nejsou žádné. Takže až přijde ta správná doba, prostě se dostaví druhý pás silnice a bude hotovo, místo tam na to bude.

Re: I/11 Hrádek – průtah

Napsal: 17.12.2009 6:39:49
od viky
No,jak to bude v Hrádku nevím,ale u obchv.Jablunkova to rozhodně nebude tak jednoduché,že se "jen" přistaví druhý pás.....

Re: I/11 Hrádek – průtah

Napsal: 17.12.2009 8:58:42
od Martin z Ostravy
Proč ne, když to je půl profil?

Re: I/11 Hrádek – průtah

Napsal: 17.12.2009 11:12:58
od mirkobb
Petr Pokorný píše:
belkolam píše:Je velká škoda, že se ta silnice staví zase jen v polovičním provilu ... až se za takovových 15 let bude dostavovoat plný profil tak se opět bude přesouvat obslužná 2 prouhová komunikace na sve puvodní místo před rokem 90.
Ale kdepak pane, tady se to píše: http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... prutah.pdf
Koukám že to tam není přímo napsáno, ale je tam ponechána územní rezerva pro 4pruh. I podjezdy jsou stavěny pro 4pruh, mosty přes trasu tam tuším nejsou žádné. Takže až přijde ta správná doba, prostě se dostaví druhý pás silnice a bude hotovo, místo tam na to bude.
Je tam doslovně napsáno:
Předmětem stavby je nahrazení stávající dvoupruhové
komunikace komunikací novou, rovněž dvoupruhovou,
navrženou v kategorii S 11,5/80, která ovšem je navrhovaná
tak, aby v budoucnu mohla být dobudována
na čtyřpruhovou komunikaci v kategorii S 22,5/100.
Taky v té přiložené mapce je naznačen další dvojpruh šedou barvou.

Re: I/11 Hrádek – průtah

Napsal: 17.12.2009 13:24:31
od pp21
viky píše:No,jak to bude v Hrádku nevím,ale u obchv.Jablunkova to rozhodně nebude tak jednoduché,že se "jen" přistaví druhý pás.....
Pokud se nepletu, tak jsou tam přes hlavní trasu dva mosty a oba jsou postaveny s rezervou na R22,5. Pak je tam ještě lávka pro pěší, tam nevím jak je to s rezervou, ale tuším že je to nějaká lehká montovaná věc. Jinak pro dostavbu na 4pruh pochopitelně nejsou připraveny zemní práce (tj náspy a zářezy), to se u nás moc nedělá.

Re: I/11 Hrádek – průtah

Napsal: 17.12.2009 15:20:41
od viky
Právě jde o ty zemní práce,ty jsou jen na půlprofil,lávka se bude muset předělat a mosty snad jsou s rezervou,ale s tím,že stávající profil bude muset "uhnout" do strany,není to klasika,jak třeba na R7

Re: I/11 Hrádek – průtah

Napsal: 17.12.2009 16:01:48
od Martin z Ostravy
viky píše:Právě jde o ty zemní práce,ty jsou jen na půlprofil,lávka se bude muset předělat a mosty snad jsou s rezervou,ale s tím,že stávající profil bude muset "uhnout" do strany,není to klasika,jak třeba na R7
Tak kdyby se dělaly už i zemní práce, tak by byl nesmysl mít hotové těleso a nehodit na něj asfalt a jezdit.
Takhle je to připraveno co se týče mostů a to je zásadní, protože ty trvají nejdéle. Lávka se shodí a dá se tam delší nebo se kus navaří na tu starou. :D

Re: I/11 Hrádek – průtah

Napsal: 17.12.2009 19:54:26
od Robert
Petr Pokorný píše:
viky píše:No,jak to bude v Hrádku nevím,ale u obchv.Jablunkova to rozhodně nebude tak jednoduché,že se "jen" přistaví druhý pás.....
Pokud se nepletu, tak jsou tam přes hlavní trasu dva mosty a oba jsou postaveny s rezervou na R22,5. Pak je tam ještě lávka pro pěší, tam nevím jak je to s rezervou, ale tuším že je to nějaká lehká montovaná věc. Jinak pro dostavbu na 4pruh pochopitelně nejsou připraveny zemní práce (tj náspy a zářezy), to se u nás moc nedělá.
Zdravím Vás všechny, fandové liniových staveb !

Bydlím v tomto regionu a denně jezdím do práce podél celé stavby, takže trvale sleduji postup prací. Mosty, lávka pro pěší ... to si asi plete průtah Hrádku s obchvatem Jablunkova. Nad touto stavbou není žádná lávka pro pěší, ta je pouze nad obchvatem Jablunkova. Tyto dvě stavby (obchavat Jablunkova je v provozu od 26. 11. 2008) na sebe přímo navazují. Toužebně všichni čekáme na zahájení výstvby přeložky I/11 Bystřice - Niebory. Do práce to mám 22 km a běžně to zvládám v závodním tempu 45 minut, dnes jsem cestoval 55 minut. To není výjimka ale běžná každodenní realita. :(
Mohu tu poskytnout nejaktuálnější informace ze stavby.

Re: I/11 Hrádek – průtah

Napsal: 17.12.2009 20:07:06
od Lenny
zdravím Roberta, pokud nám tu chceš psát aktuální informace, tak budeme tu jen rádi (ostatní prominou, že mluvím i za ně :P )

Už v 90. letech se řešilo, jestli obchvat Jablunkova a Mostů postavit rovnou jako čtyřpruh nebo jen dvoupruh. V některých dokumentech byly stavby označované jako součást rychlostní silnice H11/R11.

Takže aktuální stav dopravy je silně nevyhovující?

Re: I/11 Hrádek – průtah

Napsal: 17.12.2009 20:07:34
od Martin z Ostravy
Robert píše: Zdravím Vás všechny, fandové liniových staveb !

Bydlím v tomto regionu a denně jezdím do práce podél celé stavby, takže trvale sleduji postup prací. Mosty, lávka pro pěší ... to si asi plete průtah Hrádku s obchvatem Jablunkova. Nad touto stavbou není žádná lávka pro pěší, ta je pouze nad obchvatem Jablunkova. Tyto dvě stavby (obchavat Jablunkova je v provozu od 26. 11. 2008) na sebe přímo navazují. Toužebně všichni čekáme na zahájení výstvby přeložky I/11 Bystřice - Niebory. Do práce to mám 22 km a běžně to zvládám v závodním tempu 45 minut, dnes jsem cestoval 55 minut. To není výjimka ale běžná každodenní realita. :(
Mohu tu poskytnout nejaktuálnější informace ze stavby.
My si to nepleteme, jen jsme OT. :)

Re: I/11 Hrádek – průtah

Napsal: 17.12.2009 22:05:32
od Robert
Lenny píše:zdravím Roberta, pokud nám tu chceš psát aktuální informace, tak budeme tu jen rádi (ostatní prominou, že mluvím i za ně :P )

Už v 90. letech se řešilo, jestli obchvat Jablunkova a Mostů postavit rovnou jako čtyřpruh nebo jen dvoupruh. V některých dokumentech byly stavby označované jako součást rychlostní silnice H11/R11.

Takže aktuální stav dopravy je silně nevyhovující?

Aktuální stav dopravy je přímo katastrofální. Ve Vendryni (obec mezi Třincem a Bystřicí) napočítali 22.000 automobilů/24 hod. To jsou už čísla pro výstavbu dálnice ale u nás to jezdí dennodenně po velmi úzké silnici parametru 8,0/60 průměrnou rychlostí 15-20 km/h. Hlavním problémem jsou tisíce kamionů denně, které využívají tento úsek jako spojnici sever - jih (Gdańsk - Balkán) a přeprava součástí mezi automobilkami Kia a Hyundai (Žilina-Nošovice) ... :x

Re: I/11 Hrádek – průtah

Napsal: 17.12.2009 22:29:22
od Lenny
Chápu to rozhořčení, ale pro ten tranzit je to nejschůdnější trasa, jet S69+D3 nebo na Trstěnou, Zvolen a Šahy nebo přes Duklu, ja bych volil stejně.

Jaký je vůbec stav výstavby průtahu Hrádkem? Už je tam přeložena železniční trať?

Re: I/11 Hrádek – průtah

Napsal: 17.12.2009 22:38:08
od Majkii
Lenny píše: Jaký je vůbec stav výstavby průtahu Hrádkem? Už je tam přeložena železniční trať?

Ale Plho, vždyť zde už tom dobrou čtvrthodinu hovoříme ;) :lol:

Re: I/11 Hrádek – průtah

Napsal: 26.12.2009 19:58:55
od belkolam
Co se týče toho místa a letáku ŘSD - tak papír snese všechno. Jde o to, že až se bude dostavovat ty další 2 pruhy tak to nebude na louce ale v místě stávající I/11 a ta se bude muset posunotu víc na západ. Protože v prostoru mezi nově postavenýmu trakčními sloupy a novou opěrnou zdí je cca 16m a tam se obavam nevejde silnice 22,5/100. A samozřejmě místa je vždy dost akorát se předtím musí zbořit nějaké ty příbytky domorodců, školy a podobně.

Re: I/11 Hrádek – průtah

Napsal: 26.12.2009 21:57:33
od pp21
belkolam píše:Co se týče toho místa a letáku ŘSD - tak papír snese všechno. Jde o to, že až se bude dostavovat ty další 2 pruhy tak to nebude na louce ale v místě stávající I/11 a ta se bude muset posunotu víc na západ. Protože v prostoru mezi nově postavenýmu trakčními sloupy a novou opěrnou zdí je cca 16m a tam se obavam nevejde silnice 22,5/100.
Tak to vypadá, že máte pravdu. V téhle fázi tam zřejmě opravdu nebude místo na dostavbu druhého pásu pro 4pruh, to by asi vážně mělo být místo stávající I/11. No a aby se to mohlo postavit, bude se muset místo stávající I/11 vybudovat nová obstužná komunikace, které bude stát v cestě několik domů. Hmmm, tak to teda nebude vůbec jednoduché dostavět 4pruh.

Re: I/11 Hrádek – průtah

Napsal: 26.12.2009 22:28:59
od Lenny
Trať byla posunuta až o 12,4 m. Mezi stávající krajnicí a železniční tratí je dnes mezera cca 12 m. Takže to máme nějakých 24 m a pokud se ještě ubere z dnešní I/11, tak se to tam vleze bez problémů. Celé to bylo navrženo s minimem demolic a tak, aby se tam čtyřpruh vešel bez problémů.

Věřil bych projektantům.

Re: I/11 Hrádek – průtah

Napsal: 26.12.2009 23:17:34
od Martin z Ostravy
No napadlo mně tady, když už tam stavěli tu opěrnou zeď proč ji nepostavili blíže k I/11 místo toho odstavného? I když chtělo by to fotku z přímého pohledu na ní by bylo vidět, jestli se to vejde.

Re: I/11 Hrádek – průtah

Napsal: 27.12.2009 14:46:42
od mapman
Další demolice nebudou potřeba, podle projektu bude dostavba 4pruhu vyžadovat pouze dodatečný zábor několika zahrad, resp. pozemků, teď je lepší to nechat ve původním stavu, bez dalších záborů, které nejsou zatím potřeba...

Re: I/11 Hrádek – průtah

Napsal: 27.12.2009 15:18:48
od martini
mapman: Z toho ale plyne, že se bude opěrná zeď ještě při dostavbě na čtyřpruh stejně posouvat...
A trať se náhodou zdvoukolejňovat nebude?

Re: I/11 Hrádek – průtah

Napsal: 27.12.2009 15:47:01
od mapman
martini píše:mapman: Z toho ale plyne, že se bude opěrná zeď ještě při dostavbě na čtyřpruh stejně posouvat...
A trať se náhodou zdvoukolejňovat nebude?
Jasně, druhá kolej bude hned teď, kvůli místu se nejdřív udělala jedna, převedl se provoz a pak se udělá druhá v uvolněném staveništi. Pak teprv silnice.

Opěrné zdi se možná nebudou muset posouvat, vše záleží na tom, jak bude veden druhý profil, může být taky postaven na mostní konstrukci, kvůli prostoru...

Re: I/11 Hrádek – průtah

Napsal: 27.12.2009 22:03:48
od FlakY`
Bydlet vedle takové tepny musí být asi dost hrozné. Sice teď někde mají hluk větší ale to pomyšlení... železniční koridor + dálnice v jedné lajně.
mapman píše:Opěrné zdi se možná nebudou muset posouvat, vše záleží na tom, jak bude veden druhý profil, může být taky postaven na mostní konstrukci, kvůli prostoru...
Proč rovnou neudělat patro? By mě zajímalo o kolik by to bylo dražší. Stavět něco co nebude z dlouhodobého hlediska nic moc extra nemá smysl.

Re: I/11 Hrádek – průtah

Napsal: 27.12.2009 22:07:02
od Martin z Ostravy
Vůbec to nechápu, proč se to rovnou nestaví na plný, když od R48 bude až před Třinec čtyřpruh?