Optimalizácia procesov môže výstavbu diaľnic urýchliť, pomôže aj odvrátiť nežiaduce vplyvy
14. 10. 2021
SITA
Zrýchliť a zefektívniť procesy spojené s výstavbou diaľnic by mala ich optimalizácia. Majú sa tak odvrátiť nežiaduce vplyvy prípadnej oneskorenej realizácie diaľničných stavieb a dosiahnuť hodnota za peniaze týchto projektov.
Vláda vo štvrtok schválila príslušný návrh novely zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a ciest pre motorové vozidlá, vrátane úpravy zákona o katastri nehnuteľností.
Odsúhlasili aj Doležalov návrh
Kabinet zároveň odsúhlasil aj súvisiaci návrh ministra dopravy a výstavby Andreja Doležala (nom. Sme rodina) na skrátené legislatívne konanie o uvedených zmenách na zrýchlenie prípravy diaľničných stavieb.
Zrýchlený postup schvaľovania rezort dopravy zdôvodnil možnými značnými hospodárskymi škodami pre oneskorenie výstavby niektorých stavieb plánovanej diaľničnej siete. Novela zákona má po schválení v parlamente na najbližšej riadnej schôdzi nadobudnúť účinnosť dňom vyhlásenia.
Kremského návrh zákona podľa Doležala rýchlejšej dostavbe križovatky D1 s D4 nepomôže
„S cieľom optimalizovať procesy pri výstavbe diaľnic ako stavieb vo verejnom záujme sa ustanovuje, že odkladný účinok odvolania proti stavebnému povoleniu a rozhodnutiu o zmene stavby pred dokončením možno vylúčiť,“ uviedol rezort dopravy a výstavby.
Rovnako sa upravuje právo zodpovedajúce vecnému bremenu pre vlastníka elektrického, telekomunikačného a potrubného vedenia v súvislosti s potrebnou preložkou týchto vedení pri stavbe diaľnic.
Potenciál obchvatu je znížený
„Spojenie kolaudačného konania s konaním o zmene stavby pred dokončením sa uskutoční vždy, ak sa skutočným realizovaním podstatne nemení charakter a účel realizovanej stavby a zmena stavby sa realizuje na pozemkoch uvedených v stavebnom povolení pre diaľnicu,“ priblížilo ministerstvo.
Lehota pre vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe má byť po novom do siedmich dní namiesto do pätnástich dní, lehota pre začatie stavebných prác v súlade s rozhodnutím o predbežnej držbe má byť do jedného roka oproti terajšej do šiestich mesiacov.
Minister Doležal diskutoval o križovatke D4/D1, riešil aj situáciu na vstupoch do Bratislavy
Šéf rezortu dopravy predloženie návrhov nedávno avizoval v spojitosti najmä s potrebou skrátenia lehoty prepojenia diaľnic D1 a D4 pri Bratislave. Po dokončení juhovýchodného obchvatu hlavného mesta na D4 v rámci PPP projektu totiž chýba prepojenie oboch diaľnic, čo mal podľa koncesnej zmluvy zabezpečiť štát pôvodne ešte v januári 2019.
Tento záväzok však doposiaľ nesplnil, čím sa znižuje dopravný potenciál samotného obchvatu. Národná diaľničná spoločnosť v súčasnosti obstaráva zhotoviteľa rozšírenia diaľnice D1 v úseku Bratislava – Triblavina, vrátane jej napojenia na D4.
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/op ... -urychlit/
(SK) Optimalizace procesů odvrátí u dálnic nežádoucí vlivy
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion