Most na ceste na Donovaly je v zlom stave, zvalia ho
Donovalmi nebude môcť prejsť nadrozmerná doprava.
Ľubica Stančíková
Šéfredaktor - MY Liptov
RUŽOMBEROK. Most v Bielom Potoku, ružomberskej mestskej časti, je v havarijnom stave. Nachádza sa na ceste prvej triedy I/59, ktorá vedie z Ružomberka na horský prechod Donovaly. Ide o jeden z najviac vyťažených cestných úsekov v regióne.
Slovenská správa ciest chce dať most ponad Revúcu do poriadku. Opravou to ale už nepôjde, budú ho musieť zvaliť a postaviť úplne nanovo. Most má dĺžku 20 metrov, cestári nevedia, aký je jeho vek. Vedia však, že v roku 1974 bol rozširovaný a prestavaný. Poslednou rekonštrukciou prešiel na začiatku 21. storočia.
„Dôvodom navrhovaných stavebných prác je veľmi zlý stavebno-technický stav mosta. Stavebnotechnický stav je iba jeden stupeň od stavu havarijný, z toho dôvodu je potrebné v čo možno najkratšom čase pristúpiť ku rekonštrukcií mosta, čím sa tento stav napraví. V prípade, ak by sa mostný objekt dostal do havarijného stavu, mal by tento stav nepriaznivý vplyv na plynulosť a bezpečnosť cestnej premávky na tejto významnej nadregionálnej komunikácii,“ informujú štátni cestári v zámere, ktorý predložili úradom na posúdenie vplyvov na životné prostredie.
Oprava by nebola efektívna
Rekonštrukcia spočíva v odstránení existujúceho mosta a následnej výstavbe nového mosta v mieste pôvodného. „Rekonštrukcia mosta, teda jeho zachovanie a oprava, nie je efektívna,“ vysvetlili.
Nový most bude spĺňať požiadavky na únosnosť, bezpečnosť a hospodárnosť mostných objektov účastnej doby. Nový mostný objekt je navrhnutý v mieste existujúceho mosta, bude mať rovnaké výškové aj smerové usporiadanie ako ten súčasný.
Celková dĺžka rekonštruovaného úseku, vrátane mosta má 240 metrov. Súčasťou prác bude aj výmena starých bezpečnostných zariadení.
Postavia provizórny most
Práce ovplyvnia premávku na vyťaženom úseku. Cestári budú musieť urobiť obchádzkovú trasu a teda postaviť náhradný dočasný most.
„Postup výstavby bude koordinovaný s postupom výstavby ostatných stavebných objektov. Počas stavby bude do časti vozovky zasahovať napojenie obchádzkovej trasy. Časť prác bude realizovaná pri premávke po obchádzkovej trase, časť bude realizovaná následne po odstránení obchádzky pri premávke po ceste I/59.Ide najmä o asfaltérske práce, práce na krajniciach a montáž zvodidiel,“ informovala Slovenská správa ciest
Počas prác bude v opravovanom úseku riadiť premávku semafor.
Provizórny most má mať nosnosť 40 ton a prejde po ňom vozidlo s maximálnou šírkou 3,9 metra. Znamená to, že nadrozmerná preprava mostom neprejde a budú musieť hľadať inú trasu.
Začať chcú na budúci rok
Štátni cestári predpokladajú, že strhnutie a výstavba nového mosta ponad Revúcu bude stáť približne 1,6 milióna eur, cena sa môže upraviť vo verejnej súťaži.
S prácami by chceli začať na jar budúceho roka, trvať by mali sedem mesiacov. To znamená, že na budúcoročnú zimu by mohli vodiči využívať už nový most.
https://e.dennikn.sk/minuta/2602127
(SK) Most na I/59 na Donovaly je ve stavu, že ho zboří
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion