Ministerstvo dopravy chcelo na rok 2022 viac peňazí, schválené výdavky sú 2,2 miliardy eur
19. dec 2021 o 13:08 Výšku rozpočtu podľa rezortu ešte stále ovplyvňuje najmä pandémia. SITA
BRATISLAVA. Ministerstvo dopravy a výstavby chcelo na rok 2022 viac finančných prostriedkov ako je schválený rozpočet výdavkov pre jeho kapitolu vo výške 2,2 mld. eur, berie však do úvahy aj stav verejných financií.
Oprava diaľnic
Výšku rozpočtu podľa rezortu ešte stále ovplyvňuje najmä súčasná pandemická situácia, a preto neboli akceptované všetky ním požadované navýšenia rozpočtu.
„Po rokovaniach s Ministerstvom financií SR bol pôvodný návrh rozpočtu kapitoly ministerstva dopravy a výstavby navýšený o 168 mil. eur, z toho 100 mil. eur na investície, a ďalších 403 mil. eur bolo alokovaných na pokračujúce investície do kapitoly Všeobecná pokladničná správa,“ uviedol pre agentúru SITA riaditeľ odboru komunikácie a hovorca ministerstva dopravy Ivan Rudolf.
„Finančné prostriedky chýbajú rezortu v oblasti výkonov vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave, podpory rozvoja bývania, v oblasti civilného letectva, ako aj v rozvoji cyklistickej dopravy a cykloturistiky,“ priblížil.
Najväčší objem finančných prostriedkov z rozpočtu ministerstva dopravy v budúcom roku je určený na údržbu a opravy diaľnic a rýchlostných ciest, financovanie PPP projektov, zabezpečenie prevádzky železničnej infraštruktúry a dopravných služieb vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave.
Finančné zdroje na investície sú podľa rezortu spravované na centrálnej úrovni a podliehajú hodnoteniu, nie sú preto zahrnuté do limitu výdavkov kapitoly ministerstva dopravy, ale sú alokované v kapitole Všeobecná pokladničná správa.
„Už teraz komunikujeme so spoločnosťami návrhy zmlúv v rozdelení na prevádzkovú a investičnú činnosť. Na jednej strane zohľadňujeme finančné možnosti, a to nielen prostriedky štátneho rozpočtu, ale aj ostatné dostupné zdroje financovania ako sú vlastné zdroje alebo na dočasné preklenutie aj krátkodobé úvery,“ poznamenal Rudolf.
Investovanie do vlakov
„A na druhej strane k nim priraďujeme potreby, ktoré priorizujeme, v súlade s harmonogramami prípravy a výstavby cestnej a železničnej infraštruktúry,“ dodal rezortný hovorca. Schválenie rozpočtu je podľa ministerstva dopravy len prvým krokom, avšak následne pridelený rozpočet a jeho čerpanie pravidelne na mesačnej báze hodnotia a prípadne prerozdeľujú na plnenie úloh ministerstva a jeho organizácií.
Výdavky na rozvoj a prevádzku dopravy a podporu bývania v budúcom roku majú podľa ministerstva financií dosiahnuť 3,7 mld. eur, čo je oproti tomuto roku viac o 20 % a v porovnaní s rokom 2019 je to nárast o 39 %. Na pokračujúce investičné projekty v doprave má ísť 503 mil. eur, na údržbu ciest I. triedy a pokračujúce veľkoplošné opravy 90,5 mil. eur, bežný transfer pre Železničnú spoločnosť Slovensko sa má zvýšiť o 98,6 mil. eur.
Celkové výdavky na podporu rozvoja bývania sú plánované vo výške 313 mil. eur, vrátane výdavkov Štátneho fondu rozvoja bývania. Zvýšené výdavky v objeme 175 mil. eur z prostriedkov Plánu obnovy a odolnosti sú určené na obnovu verejných historických a pamiatkovo chránených budov, na reformu verejnej osobnej dopravy, na rozvoj infraštruktúry nízkouhlíkovej dopravy a na podporu ekologickej osobnej dopravy.
https://ekonomika.sme.sk/c/22807029/min ... y-eur.html
(SK) MDV chtělo v 2022 víc peněz, dostane 2,2 mld. €
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion