Resort dopravy odloží až třetinu silničních staveb. ‚Rozhodující je, kolik jich zahájíme,‘ míní Havlíček
Část velkých staveb silnic nebo dálnic příští rok pravděpodobně nezačne. Stát původně plánoval, že dělníci zahájí práce na 29 místech. Radiožurnál ale získal z ministerstva dopravy dokument, ze kterého vyplývá, že přibližně třetinu velkých staveb nejspíš čeká odklad. „To je úplně běžná věc. Rozhodující je, kolik staveb se zahájí,“ řekl Radiožurnálu ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO).
Praha 10:43 2. června 2021
Podle Karla Havlíčka (za ANO) se navzdory kritice a odkladům stávající vládě daří plnit plány na výstavbu dálnic a obchvatů | Foto: René Volfík | Zdroj: iROZHLAS.cz
Podle přehledu investorské přípravy, tedy dokumentu vašeho ministerstva, příští rok zřejmě nezačne třetina původně plánovaných staveb. Proč je odkládáte?
To je úplně běžná věc. Na takto velkých stavbách dochází přibližně v 25 až 30 procentech k odsunu. To se tam posouvá už rok předcházející. Rozhodující je, kolik staveb se v daném roce zahájí – u dálnic to je letos absolutní rekord 91 kilometrů. Jen podotýkám, že mezi lety 2011 a 2014 to bylo 200 metrů ročně. Je to o přípravě a investicích, ale to, že se výstavba posune, je dáno výkupem pozemků nebo blokováním ze stran ekologických spolků. Něco trvá měsíce, něco déle, ale vždy tam máme rezervu, aby se daný rok vše postavilo.
Část opozice vám ty odklady vyčítá. Například podle místopředsedy sněmovního podvýboru pro dopravu Ondřeje Polanského (Piráti) jsou časté průtahy způsobeny tím, že často měníte priority výstavby, a Ředitelství silnic a dálnic tak musí plánovat hodně projektů zároveň. Navrhuje tak, aby sněmovna přišla s plánem investiční dopravní výstavy a schválila jej formou zákona.
Zní to hezky, ale plán máme. Problém nastává v tom, že zelené spolky, mezi které řadím i Piráty, kteří jsou de facto strana zelených, která zpochybňuje celu řadu staveb, včetně středočeské D3, stavby blokují. Není to o tom, že nemáme plán, ten máme, ale ve 20 až 30 procentech případů nastane situace, kdy se stavba musí posouvat. Naštěstí je to v řádu měsíců, což může být dáno složitosti výkupu pozemků, na což jsme reagovali liniovým zákonem. I proto máme v tomto roce rekordní výstavbu, protože to aplikujeme.
Druhým problémem mohlo být to, že velké stavby musely vyřizovat i úřady. Proto jsme museli změnit stavební zákon – ten prošel třetím čtením a dnes je to lepší. Co se týká blokování zelených spolků, je to otázka do budoucna. Ale když se podívám na klíčové stavby, zelení ekologové, místy fanatici, je blokují.
Příští rok ale nejspíš nezačne třetina plánovaných staveb. Podle dokumentu vašeho ministerstva je téměř jisté, že i další rok nezačne takřka 20 procent staveb. Resort dopravy vedou zástupci ANO přes sedm let, tudíž času na přípravu staveb jste měli dost. Řekněte těm lidem, kteří léta čekají na obchvat, proč se to nedaří.
Ono se to právě daří. Opakuji, že mezi lety 2011 a 2014 se ročně zahájila stavba 200 metrů dálnic, naše vláda zahájila v průměru ročně 35 kilometrů nových dálnic, dnes to bude 91 kilometrů. To je jednoduchá a jasná odpověď. Že nám ekologové blokují část staveb, je fakt, který stavby posouvá. V každém případě co jsme slíbili, to postavíme, jen se nám to posune z roku předchozího. Čili rekordní investice, které jsou na výši 127,5 miliardy korun ročně s tím, že před pár lety to bylo 50 miliard ročně, postavíme. Jen může nastat situace, že když je některá stavba blokována, musíme ji nahradit jinou.
Jiří Chum, tzr
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/ka ... 021043_tzr
Resort dopravy odloží až třetinu silničních staveb
Články z novin a internetu - domácí
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion