FlakY` píše:
Berte si příklad z rakouského města Linz.
V cem? Ze tu dalnici budou muset zakopat? Ze na ni budou muset mit zatacky, ktere se daji projet max. 60 km/h? A navic jako bonus dlouhodobe budou pocitat s obchvatem jako v Linci?
Vase otazka by tedy mela znit, je 1km dalnice vtunelu levnejsi nez 13km na poli.
Re: R1 všeobecně
Napsal: 29.6.2012 6:27:01
od FlakY`
Díky pp21 za krásně popsaný argument. Aspoň někdo slušný se tady najde
Linz možná plánuje obchvat, ale to je možná skoro stejné jako v KV.
Geo:
60km/h je nesmysl. Při dodržení 80km/h v tom nevidím problém.
Dnes je problém ten, že když se někde něco postaví a dlouho se nepokračuje s další výstavbou, tak ten projekt zkrachuje. Příklad hledejme u nás, konkrétně vedení německé dálnice přes Bystrc. Tady to zase každý odborník prosazuje...
Re: R1 všeobecně
Napsal: 29.6.2012 6:38:29
od mapman
Postavit R1 v původní variantě je sice pěkná věc, ale z hlediska obsluhy území naprosto nedostatečná. Výstavba jižního obchvatu umožnila vytvořit kompletní obchvat města s propojením všech důležitých silnic mimo intravilán města. Jedná se zejména o peáž se severojižní I/64, viz územní plán: http://www.uzemneplany.sk/upn/vuc-nitri ... icky-navrh
Nejpodstatnějším argumentem ale určitě zůstane odvedení dopravy z města. Úsek je zařazen v doplňkové síti TEN-T a EU nerada vidí výstavbu transevropských komunikací skrz sídelní útvary, k čemuž by tady skutečně a neodůvodněně došlo.
Ad Bystrc: to je něco trochu jiného, ale je třeba říct, že obecně podpora bystrcké varianty klesá zejména ve spojení s degradací R43 jako takové. Do celkové koncepce dálniční sítě se v plné palbě dnes už nehodí ...
Re: R1 všeobecně
Napsal: 29.6.2012 7:01:13
od Diaľničiar
Flaky: jaká otázka, taková odpověď. A rovněž si o vaší otázce myslím to, co vy o mojí odpovědi.
Původní varianta plánovaná těch několik desítek let (žijeme snad v dogmě?) byla severním obchvatem, který částečně postavěn byl, tunelovým variantem pod Zoborem. Výhodněji se jevil jižní obchvat, i pro vytažení na Nové Zámky.
Přes zastavaná území se staví, když není kudy stavět. Bohatší státy to řeší tunelama (Rakousko, Švýcarsko, Andorra), chudší estakádním principem (kromě Slovenska i část Asie a Afriky tzv. flyover).
Re: R1 všeobecně
Napsal: 29.6.2012 7:43:30
od FlakY`
Diaľničiar píše:Flaky: jaká otázka, taková odpověď. A rovněž si o vaší otázce myslím to, co vy o mojí odpovědi.
Asi to je tím odlišným věkem. Nechci nikoho urážet, ale odpovědi stylem výsměchu nesnáším.
Samozřejmě, že se za desítky let mění celý územní plán podle potřeb města,státu nebo lidí. Ale taky existují prioritní projekty, které by měli zůstat zachovány. To že se území nesmyslně zastavuje a pak se mění celý projekt je docela chyba.
Ok, díky za odpovědi a díky mapmanovi za odkaz a odpověď.
Re: R1 všeobecně
Napsal: 19.6.2013 12:40:21
od Diaľničiar
NDS začala dnešním dnem osazovat více jak 4.700 ks retroreflexních knoflíků do dělící čáry na R1 mezi Trnavou a Nitrou. Cílem je zvýšení bezpečnosti provozu i při snížené viditelnosti.
hovorca NDS Marcel Jánošík píše:V stredovej deliacej čiare budú osadené gombíky bielej farby. Na moste, pred a za mostom sa v mieste stredovej deliacej čiary osadia striedavo biele a modré retroreflexné gombíky.
Po osvite svetlometmi motorového vozidla vytvoria retroreflexné gombíky svetelnú navádzaciu líniu, ktorá oddeľuje od seba oba jazdné pruhy. Najmä počas zníženej viditeľnosti, pri daždi, hmle a počas stmievania zlepšujú tieto navádzacie pasívne signalizačné prvky komfort vodičovi, zvyšujú vnímavosť, koncentráciu a nenamáhajú tak jeho zrak.
Re: R1 všeobecně
Napsal: 29.7.2013 19:39:38
od Diaľničiar
Na R1 se bude oplocovat:
R1 Trnava – Nitra (82,53 km)
R1 Hronský Beňadik – Lehôtka pod Brehmi
R1 Šášovské Podhradie – Kováčová
NDS opraví mezi 30.7. - 9.8. povrch vozovky celého pravého jízdního pásu (vnější i vnitřní jízdní pruh) rychlostní silnice R1 směrujíci do Banskej Bystrice při obci Budča v km 142,130 až 142,990.
Do budoucnosti to bude možná objížďka D1 Žilina - Martin.
Re: R1 všeobecně
Napsal: 16.4.2014 18:03:01
od kik
Prodlouzeni R1 z B. Bystrice do Ruzomberoka ma urcite smysl jako alternativa k D1 ale v soucasnosti se - troufam si tipnout na 100% - realizovat nebude z duvodu vysoke financni narocnosti.
Re: R1 všeobecně
Napsal: 16.4.2014 18:16:16
od Diaľničiar
Ale jistě, kdo říká, že se bude? Ale projekty jsou od teho, aby se o nich psalo a vědělo. A to, zda se nám něco líbí anebo ne, to už je na debatu a argumenty.
Re: R1 všeobecně
Napsal: 18.5.2014 23:01:10
od Diaľničiar
Ve dnech 19.5. až 23.5. se opraví vozovka křižovatky Sládkovičovo při Seredi. Jde o křižovatku R1 (Trnava - Nitra) a silnice I/62 (Sereď - Sládkovičovo). Opravovat se bude větva směrem ze Sládkovičova do Nitry a větva ze Serede do Nitry. Dále přefrézují drážky pro odvedení vody.
Re: R1 všeobecně
Napsal: 25.5.2014 23:25:23
od Diaľničiar
NDS opravuje vozovku na přivaděči rychlostní silnice R1 v křižovatce Mlynárce před řekou Nitra, jde o sjezd z přivaděče R1 směrem na nitrianske Tesco. Frézovala se vozovka do 2cm a položil se emulzní mikrokoberec, který prodlužuje životnost vozovky.
Re: R1 všeobecně
Napsal: 19.8.2014 10:16:58
od Diaľničiar
NDS opravila 300m úsek křižovatky R1A Mlynárce v Nitre (križovatka R1A - privádzač rýchlostnej cesty s ulicou Bratislavská) od 15.8. do 18.8. na 2 etapy i v noci.
NDS opravila 2 km R1 při Vlčkovciach. A to mezi 8.8. až 11.8. Pracovalo se na vnějším jízdním pruhu, který byl značně opotřebován s vyježděnými kolejemi.
Re: R1 všeobecně
Napsal: 25.8.2014 23:13:24
od Diaľničiar
NDS opravila 400m úsek R1 ve směru na Zvolen při Žiaru nad Hronom. A to od 22.8. do 24.8., přičemž se obnovil povrch v 10 cm asfaltových vrstev.
Re: R1 všeobecně
Napsal: 25.2.2015 13:32:39
od Diaľničiar
Na R1 v úseku Hronský Beňadik – Lehôtka pod Brehmi se od 04/2015 začne budovat oplocení a v celkové délce jen letos tak bude postavěno na 15,3 km oplocení. Investice činí 251.000 €.
Za 10 mil. € se zrealizuje mimoúrovňové napojení průmyslného parku v Nitre na R1.
Re: R1 všeobecně
Napsal: 10.9.2015 21:40:05
od Rio13zm
celkom som prekvapeny, ze tam tu MUK dali, ked o niekolko stovak metrov sa dalo cez Drazovecku krizovatku dostat do toho p.parku.
Re: R1 všeobecně
Napsal: 10.9.2015 21:44:08
od Diaľničiar
To má souvis se 4. automobilkou investorem je MH SR.
Re: R1 všeobecně
Napsal: 10.9.2015 22:33:59
od Rio13zm
ano, teraz to je jasne, ale bolo mi to divne, ked sa este o automobilke ani nepisalo , mal som sa lepsie vyjadrit.
snad sa potom zmodernizuje aj samotna R1 co sa tyka parkovisk, na trase TT-NR je to celkom poslabsie, zislo by sa aspon jedno velke na tejto trase.
Re: R1 všeobecně
Napsal: 10.9.2015 23:20:42
od kot
Diaľničiar píše:To má souvis se 4. automobilkou investorem je MH SR.
Pánové, co je 4. automobilka? dík
Re: R1 všeobecně
Napsal: 10.9.2015 23:25:40
od Diaľničiar
Jaguar Land Rover, který si vybral mezi Slovenskem a Polskem nakonec Slovensko, ale ještě se samozřejmě jedná o hromadě podmínek a výhod, aby se opravdu výstavba zahájila. Jde o jednu z TOP investic v EU a na Slovensku vůbec za poslední období. Cílem je město Nitra.