V tuneli Višňové začali betónovať podklad budúcej vozovky, pri pokládke pomáha robotická stanica
15. 01. 2022
Zdroj: SITA
Stavebná spoločnosť Skanska SK, a. s., v tuneli Višňové na stavbe diaľničného úseku D1 už betónuje podklad pod budúcou vozovkou. V oboch tunelových rúrach je naprojektovaných spolu viac ako tisícdvesto betónových blokov, do ktorých pôjde zhruba 72-tisíc kubických metrov betónu.
Ako informovala spoločnosť na portáli visnovebude.sk, pokládku podkladových betónov realizuje 3D navádzaným grejdrom, ktorého milimetrovú presnosť zabezpečuje robotická totálna stanica.
Rozširujú personálne kapacity
Vedúci strediska Pozemných stavieb Skanska SK Igor Jurík informoval, že s realizáciou betonáže pláne pod vozovkové vrstvy v tuneli Višňové začali na prelome rokov. „A nakoľko sme ukončili betonáž sekundárneho ostenia v druhom zálive, to nám umožňuje pokračovať v betonáži pláne v ďalších blokoch,“ priblížil priebeh prác v tunelových rúrach Jurík. „Spoločnosť Skanska rozširuje personálne kapacity a mechanizmy v tuneli, ako aj na vonkajších úsekoch stavby pre čo najrýchlejší postup prác na dostavbe tohto úseku diaľnice,“ dodal riaditeľ závodu Inžinierske staviteľstvo Skanska SK Ivan Dimitrov.
Stavebné združenie na čele so spoločnosťou Skanska SK začalo s dostavbou rozostavaného úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala v dĺžke 13,5 kilometra s problémovým tunelom Višňové (7,5 kilometra) vlani v máji. Nový zhotoviteľ a Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) predtým uzavreli zmluvu o dielo za 254,8 milióna eur bez DPH s tým, že diaľničný úsek bude hotový do konca roka 2023. Po dodatočnom zistení nedostatkov v rozostavanom tuneli sa lehota predĺži predbežne o niekoľko mesiacov, pre ďalšie práce veľkého rozsahu na ostení tunela a potrubí na odvodnenie horninovej vody zmluvná cena vzrastie.
Odstraňovanie chýb potrvá niekoľko mesiacov
„Tak ako to naznačil zhotoviteľ Skanska, zatiaľ sa bavíme v omeškaní tri až šesť, rádovo mesiace,“ povedal minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (nom. Sme rodina) v poslednom živom vysielaní na sociálnej sieti. „Budeme vedieť viac, keď budeme poznať posudky statika, v akom stave sa tunel nachádza po analýze stavby, v akom ju našiel nový zhotoviteľ,“ dodal minister.
Podľa detailnej diagnostiky sanačné opatrenia a odstraňovanie chýb v tuneli bude podľa zhotoviteľa trvať trvať niekoľko mesiacov. „Čo sa týka primárneho ostenia tunela, treba vykonať dokončovacie práce vo veľkom rozsahu. Pri sekundárnom ostení je absolútne nutné nové statické posúdenie klenieb. Je tam veľký nárast ostatných chýb, nachádzame tam trhliny, hniezda a povrchové chyby, presvitajúcu výstuž,“ informovala vlani v decembri podpredsedníčka predstavenstva Skanska SK Magdaléna Dobišová. Drenážne potrubie na odvod horninovej vody má veľa chýb, vo veľkej časti má obmedzenú alebo žiadnu funkčnosť a je nutné vybudovať doplnkový systém na odvedenie horninovej vody.
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/v- ... a-stanica/
(SK) V tunelu Višňové se betonuje podklad budoucí vozovky
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion