Plánovaný obchvat Sabinova je potrebný, odhadované náklady projektu predstavujú takmer 60 miliónov eur
17. 01. 2022
Zdroj: SITA
Pripravovaný obchvat Sabinova na ceste prvej triedy I/68 v dĺžke takmer 10 kilometrov je potrebný, spoločensky návratný a môže byť ešte lacnejší.
Ako informoval Útvar hodnoty za peniaze (ÚHP) na ministerstve financií, odhadované náklady projektu podľa aktualizovanej dokumentácie na stavebné povolenie sú 59,7 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty, pričom oproti štúdii uskutočniteľnosti z roku 2017 klesli približne o 18 mil. eur, teda zhruba o štvrtinu.
Zvýšenie bezpečnosti a rýchlosti na ceste
„Náklady je možné znížiť o ďalších 6,5 mil. eur bez zmeny technického riešenia, a to optimalizáciou jednotkových cien na úroveň predošlých projektov Národnej diaľničnej spoločnosti a Slovenskej správy ciest. Všetky cenové porovnania zohľadňujú nárast cien stavebných prác v uplynulom období,“ uviedol ÚHP v pondelok na sociálnej sieti.
Realizácia projektu, ktorého cieľom je zvýšiť bezpečnosť a rýchlosť na frekventovanej ceste, je podľa analytikov v súlade so schválenými prioritami vo výstavbe cestnej infraštruktúry. Na úseku prejde približne 11 až 12-tisíc vozidiel denne, s podielom nákladnej dopravy vyše 20 %.
Zákazka za milióny eur
Slovenská správa ciest (SSC) plánuje vybudovať dvojpruhový obchvat Sabinova v rámci modernizácie cesty I/68 Mníšek nad Popradom – Prešov, ktorý bol hodnotený v roku 2019. „Odporúčaním bolo prioritne realizovať obchvat Sabinova a úsek Šarišské Michaľany – Prešov,“ pripomenul ÚHP.
Súťaž na obchvat Šale má začať čo najskôr, minister Doležal dal slovo primátorovi
Štátni cestári pripravili aktualizáciu štúdie uskutočniteľnosti pre obchvat Sabinov s cieľom vyhlásiť verejné obstarávanie v prvom štvrťroku 2022, financovanie projektu je plánované z európskych zdrojov cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra. Predpokladanú hodnotu zákazky vo výške 61 mil. eur bez DPH určili na základe štátnej expertízy.
Úprava ceny
Rozdiel medzi predpokladanou hodnotou zákazky a nákladmi podľa dokumentácie na stavebné povolenie (1,3 mil. eur) podľa ministerstva financií vyplýva z nesúladu zákona o verejných prácach a zákona o verejnom obstarávaní. Štátna expertíza, na základe ktorej je určená predpokladaná cena, podľa rezortu nezohľadňuje najpodrobnejšiu a najaktuálnejšiu projektovú dokumentáciu projektu.
Rozpočtované náklady podľa dokumentácie na stavebné povolenie je možné ďalej znížiť na 53,2 mil. eur bez DPH bez zmeny technického riešenia, optimalizáciou jednotkových cien na úroveň zmluvných projektov Národnej diaľničnej spoločnosti a Slovenskej správy ciest. Úprava ceny, tvrdí rezort financií, zohľadňuje rast cien v uplynulom období v súvislosti s aktuálnou infláciou.
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/pl ... ionov-eur/
(SK) SSC plánuje letos tendrovat 10 km obchvat Sabinova
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion