Viac rokovaní vedieme dnes o obchvate Ružomberka než o tuneli Višňové, hovorí šéf diaľničiarov
Tento rozhovor sme museli už raz odložiť, lebo ste boli zaneprázdnený. Čo akútne riešite?
Veľké stavby investičného charakteru, a to tak, aby sme ich boli schopní nielen stavať, ale aj financovať. Pár týždňov dozadu bol na vláde schválený harmonogram výstavby diaľnic. Vláda ho prijala svojím uznesením, teda zaviazala ministra dopravy pokračovať vo výstavbe v zmysle harmonogramu a zároveň zaviazala ministra financií do budúcnosti hľadať finančné krytie na stavby v zmysle harmonogramu. Keďže to bolo prijaté uznesením vlády, tak je to dokument, s ktorým sa dnes dá pracovať.
Vďaka tomu ste vyhlásili tender na stavbu druhej etapy severného obchvatu Prešova. To znie ako dobrá správa.
Tie financie sme ešte nedostali, ale v zmysle vládou prijatého harmonogramu sme dostali prísľub, že ich budú kompetentní musieť v čase zháňať.
Odkedy máme harmonogram, už ste presmerovali investície na prípravu dôležitejších stavieb a odobrali z menej kľúčových?
Ako som povedal, harmonogram bol odsúhlasený zhruba pred dvomi týždňami. Treba priznať, že máme veľmi nízku rozpracovanosť projektov. V priebehu 1. polroka ideme pripravovať stratégiu dostavby diaľnic do roku 2040, v nej si určíme priority, ktoré možno nebudú úplne v súlade s harmonogramom, ale ten nie je nemenný. Následne začneme koordinovať rozpracovanosť projektov. V minulosti sa to v NDS robilo tak, že sa veľa vecí rozpracovalo, nestíhalo sa stavať a nakoniec platnosť dokumentácie exspirovala.
Harmonogram predsa vláda prijala v máji minulého roku. Stále nie je poriadok v tom, do prípravy ktorých úsekov treba začať investovať viac a kde menej?
Ten harmonogram nebol záväzný, vláda ho len zobrala na vedomie, ale nezaväzovalo to ani ministra dopravy ani financií, aby sa v zmysle tohto harmonogramu pokračovalo. To sa prijalo až teraz v aktualizovanom pláne. Ja nemôžem spúšťať projekty, na ktoré nemám finančné krytie.
O tom, kedy bude diaľnica na Kysuciach
Ako to vidíte s dokončením diaľnice na Kysuciach?
Tu sa urobilo veľa chýb, podklady k nej sú ešte spred roka 2000, niektoré sú skrátka staré a poradný orgán EK (Jaspers) nám odporučil objednať nové. Po toľkých rokoch už tieto dokumentácie dávno nie sú v súlade s legislatívou a potrebami životného prostredia.
Ak sa napríklad posudzoval dosah diaľnice na prírodu pred desiatimi rokmi, tak dnes je tá príroda iná a aj vplyvy na ňu môžu byť iné. Objednal sa posudok, ale stratil platnosť, lebo sa s ním roky nič nerobilo?
Áno, ale neprináleží mi komentovať minulosť, v budúcnosti nechceme robiť takéto chyby, chceme robiť zmysluplné veci.
Ak sa vám to podarí znovu nastaviť, tak kedy bude D3 na Kysuciach?
Nechcem strieľať termíny, ako to bolo v minulosti. Potrebujeme zrýchliť procesy aj zmenou legislatívy. My sme vlastne v tejto republike ešte nezačali stavať diaľnice.
Pred 50 rokmi sa začala stavať D2 pri Bratislave. To nebolo ono?
Nie. My sme stavali diaľničné úseky, ale nie diaľnice. Preto to vyzerá tak, ako to vyzerá – staviame po kúskoch úseky a nevieme ich spojiť. Nemalo to myšlienku. Navyše v projektoch boli zahrnuté iné stavebné objekty, ktoré nemajú nič spoločné s diaľnicou ako takou, ale účastníci konania si to jednoducho presadili.
Podľa toho, čo hovoríte, by sme sa mali rozlúčiť s predstavou o južnej autostráde Bratislava – Košice. Bude R2 len po Lučenec?
Nehovorím, že zvyšok nebude, ale určite nie je teraz v prioritách. Teraz staviame dva úseky R2, a to Kriváň – Mýtna a Mýtna – Lovinobaňa. Na úseku od Kriváňa po Mýtnu už bežia práce na stabilizovanie svahov. Predpokladaný termín ukončenia je marec 2023. Úsek Mýtna – Lovinobaňa by mohol byť ukončený a odovzdaný do užívania v novembri tohto roka.
Úsek Mýtna – Lovinobaňa tak bude vo viac než ročnom omeškaní oproti zmluve. Prečo?
Je to otázka do minulosti. Ja urobím všetko pre to, aby tento úsek bol ukončený v novembri tohto roka.
Víťaz súťaže o stavbu Kriváň – Mýtna získal túto zákazku s prísľubom, že v chránenej oblasti Krivánskeho potoka prakticky nebude rúbať a regulovať potok. Bolo to jedno z kritérií v tendri. Boli pochybnosti, či sa to vôbec dá bez rúbania. Kontrolujete to? A s akým výsledkom?
Všetky práce, a teda aj výrub sa realizuje podľa platného stavebného povolenia, projektovej dokumentácie a na základe stanoviska ministerstva životného prostredia.
O tom, kedy bude obchvat Ružomberka
Skôr než R2 by zjavne mohla byť hotová D1 do Košíc. Čo sa dnes deje na obchvate Ružomberka, ktorý mal byť hotový v júni 2017?
Stavia sa.
Stavia? Šíria sa reči o pozastavení…
Stavia sa, aj keď minulý týždeň sme dostali od zhotoviteľa list, že je tam trochu znížená intenzita prác. To znamená: všade sa pracuje, len na niektorých stavebných objektoch došlo k zníženiu intenzity prác. My sme zatiaľ na tento list nereagovali, riešime to, ale podrobnosti odprezentujeme v dohľadnom čase.
V lete 2020 bolo na niektorých častiach stavby niekedy iba osem až desať ľudí hoci ich tam mohlo pracovať aj 250. Teraz je to horšie?
Toto je otázka na zhotoviteľa.
Minister dopravy Andrej Doležal už dávnejšie naznačoval, že pri Ružomberku môže hroziť scenár s tunelom Višňové, na ktorom sa vymenili stavbári. O čo ide?
Poviem to veľmi otvorene ale všeobecne: Želám si, aby sme zintenzívnili výstavbu diaľnic na Slovensku, ale nepripustím, aby sa v tejto spoločnosti diali veci iným ako zákonným spôsobom.
Aká je šanca, že obchvat Ružomberka bude hotový na budúci rok?
Šanca tu vždy je, ako deklaruje zhotoviteľ. Rozprávame sa so zhotoviteľom o všetkých možných ďalších krokoch, ale všetko už závisí od stanovísk, ktoré si vyjasňujeme.
Deje sa to pre spor o peniaze?
Pre spor o pohľad na to, ako máme úsek financovať. V minulosti boli zhotovitelia nastavení tak, že čokoľvek sa predložilo na NDS, tak to jednoducho prešlo, ale dnes padla kosa na kameň a až také „easy“ to nie je. Každý jeden návrh, pokyn na zmenu, nároky zhotoviteľa, všetko prechádza odbornými útvarmi – finančným úsekom, právnym odborom, odborom pre verejné obstarávanie. Až keď je všetko v zmysle zákona a základnej finančnej kontroly NDS, až vtedy odsúhlasí štatutárny orgán tejto spoločnosti pokyny a nároky zhotoviteľa a podpíše dodatok.
Táto stavba nie je financovaná z eurofondov, v očiach staviteľov to môže byť signál o menšej kontrole peňazí.
Naopak, je to kontrolované ešte prísnejšie, pretože tu musíme riešiť veci, ktoré sme zdedili z minulosti.
Stále nerozumiem.
Zhotoviteľ od nás žiada urobiť niektoré úkony, ktoré ako štatutár urobiť nemôžem, ak chcem rozhodovať s odbornou starostlivosťou.
Obchvat Ružomberka stavia konzorcium OHL – Váhostav. Váhostav pre NDS stavia napríklad aj pri Prešove. Aj tam sú tieto problémy?
Váhostav máme aj na iných stavbách, tam nevidíme nateraz zásadné problémy.
O tom, kedy bude tunel Višňové
Tunel Višňové teraz vyzerá oproti Ružomberku ako menší problém?
Intenzita sedení k projektom je teraz vyššia na stavenisku Hubová – Ivachnová, aj keď sa naplno venujeme aj tejto stavbe.
D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala s tunelom Višňové bude v roku 2024?
Odborná skupina teraz musí posúdiť výsledky statiky v tuneli, ktoré sme našli po bývalom zhotoviteľovi, dovtedy to nechcem predikovať.
Statika? To je problém navyše oproti tomu, že klenba tunela po pôvodných stavbároch je tenšia, než sa pôvodne predpokladalo?
Klenba tunela bola zrealizovaná tak, že nedáva záruky statiky v niektorých častiach tunela.
Skanska avizovala, že na opravy a dostavbu klenby bude treba viac času aj materiálu. Hovorí sa preto o dostavbe v roku 2024.
Nebudem komentovať stanovisko Skansky, my musíme posúdiť predmetné odborné stanovisko z hľadiska NDS.
Takže stále kalkulujete, že by sa Višňové mohlo odovzdávať aj v roku 2023?
Ešte vždy počítame s rokom 2023, pokiaľ pracovná skupina nepredloží nejaké iné podklady.
Ak sa to nestihne, prepadnú na tunel eurofondy?
Ak by došlo k posunu termínu, asi sa budú musieť zdroje hľadať v štátnom rozpočte, ale nateraz to nie je téma dňa.
Všetky? Alebo to môže byť tak, že časť sa vyplatí z programovacieho obdobia do roku 2023 a zvyšok z ďalšieho?
Toto riešia odborné skupiny. V rámci zmluvy o dielo so zhotoviteľom sú oprávnené na financovanie len dokončovacie práce. Opravné práce sú financované zo štátneho rozpočtu.
Tunel bude zbytočne hotový, ak v ňom nebudú technológie, ako je osvetlenie či značenie. Ako ste pokročili s tendrom o technológie?
Hýbe sa, máme na to novú pracovnú skupinu, výsledok by sme mohli mať na prelome marca a apríla. Vtedy by skupina mohla priniesť opis predmetu zákazky, s ktorým by sme začali pracovať vo verejnom obstarávaní.
Ešte nebeží ani tender a tie sa u nás zvyknú naťahovať. Nehrozí, že bude tunel, ale bude čakať na technológie?
Tú stavbu sme prevzali v takom stave, v akom je. V minulosti sa nestihol urobiť opis predmetu zákazky tak kvalitne, aby sme mohli začať súťaž.
Nerozumiem. V tom, čo ste našli prichystané, boli chyby?
Mali sme rôzne názory, ako budeme postupovať, či pôjdeme verejným obstarávaním alebo súťažným dialógom. Aby sme sa rozhodli správne, urobili sme prípravné trhové konzultácie a počas nich nám 14 subjektov dalo na vedomie, že opis predmetu zákazky tak, ako sme ho mali pripravený, bol jednoducho zlý. Ak by sme ho ponechali, hrozilo by, že by sa dielo nemuselo vydariť podľa očakávania. Tak sme to radšej zastavili a teraz to rieši nová pracovná skupina.
V čom bol problém?
Odkedy som prišiel do NDS, vysvetľujem našim zamestnancom, že ak sa v minulosti diali chyby, tak je to len chyba NDS a tieto chyby sa nemôžu opakovať. Všimli sme si vo všeobecnosti, že predmet zákazky sme nie celkom dobre pripravili, že sa tam infiltrovali spoločnosti alebo skupiny, ktoré potrebovali z týchto zákaziek len profitovať a vôbec im nezáležalo na tom, aká kvalita bude na výstupe. Tieto časy sa nateraz skončili.
Z akého obdobia pochádza opis predmetu zákazky na technológie tunela Višňové?
Ak sa rozprávame o výstupe z posledných riešení, tak z novembra minulého roka.
Súvisí s tým odchod vášho predchodcu Juraja Tlapu z funkcie?
Určite nie. Pán Tlapa bol predseda predstavenstva, nepracoval na opise predmetu zákazky.
Odišiel aj investičný riaditeľ Miloš Vicena.
Ani on nepracoval na opise predmetu zákazky, takže to nebol ten dôvod.
Asi nám nepoviete, prečo títo páni z vedenia NDS odišli.
Obaja podali žiadosť na rozviazanie pracovného pomeru dohodou. Ja nekomentujem svojich predchodcov.
Ako čítate problém, ktorý nastal pri tendri na juhovýchodný obchvat Košíc? Tesne pred podpisom nariadil zrušiť tender Úrad pre verejné obstarávanie, pretože v súťažných podkladoch našiel chybu.
Táto zákazka bola vyhlásená pred troma rokmi. Počas súťaže mohli namietať podmienky všetci záujemcovia. Nikto nenamietal.
O tom, kedy bude slávna križovatka D1/D4
Čítam to tak, že súhlasíte s ministrom dopravy, ktorý v tom vidí formálnu chybu s prisilným trestom od ÚVO. O veci mala rozhodnúť odvolacia rada úradu, ale iba ak nezačne skôr platiť novela zákona o verejnom obstarávaní, ktorá by diaľnicu definitívne zachránila, aj keď za cenu pokút. Novelu čerstvo podpísala prezidentka. Čo to znamená? Kedy podpíšete zmluvu?
Podpísaná zmluva bude vtedy, ak celý tento proces v zmysle legislatívy bude ukončený. Verím však, že to bude ešte tento mesiac.
Prezidentka už podpísala aj inú novelu, ktorá bola tiež prijatá na zrýchlenie výstavby diaľnic a má pomôcť aj slávnej chýbajúcej križovatke medzi obchvatom Bratislavy (D4) a D1. Kedy bude križovatka?
Pred mojím príchodom do NDS sa hovorilo o 5 rokoch. Bol to možno výstrel do vesmíru, ale aspoň sa niečo spustilo a ukázalo to, že nie všetky veci sú v poriadku. Je mi ľúto, že v minulosti to niekto nastavil tak, že sa dve diaľnice nedokázali prepojiť.
Po tejto novele budú z piatich rokov štyri roky?
Verím, že aj menej.
O tom, kedy bude úsek Turany – Hubová
Na D1 sa stále ani nezačal stavať úsek Turany – Hubová. Robí sa s tým niečo?
Čakáme na vodnú EIA.
To je hĺbkový posudok o tom, či a ako ktorá trasa zasiahne vodné zdroje. Už sa o tejto vodnej EIA hovorí minimálne rok.
Ešte nie je hotová. Podľa mne dostupných informácií do konca marca alebo v apríli by sme ju mohli dostať a potom sa začnú ďalšie procesy.
Čo na tom tak dlho trvá?
To nie je otázka na mňa, ale na inštitúcie, ktoré sa s tým zaoberajú. A nejde len o túto EIA. Mňa mrzí, že máme takú náročnú legislatívu, že len prípravu projektu robíme 8 rokov, na jeden 10-kilometrový úsek nám pripravujú EIA aj dva roky. Ak by sa pripravil napríklad nový zákon s pracovným názvom „strategické stavby v záujme štátu“, tak by sme požadovanú správu dostali možno od úradov do 30, prípadne do 60 dní. Prečo to tak dlho trvá, to naozaj neviem.
Čo by priniesol ten nový zákon?
Že stavby, ktoré budú určené v tomto zákone, či to budú diaľnice, nemocnice, železnice – čokoľvek v záujme štátu, budú mať absolútnu prioritu. Takže ak úradník dostane na stôl takýto projekt, všetko ostatné ide zo stola. Napríklad úradník nebude posudzovať pozemok pre obchodné reťazce, ale prednosť bude mať diaľnica.
Máte na to politickú podporu?
Zatiaľ som sa o tom rozprával s niektorými poslancami, niektorých to oslovilo, niektorých zatiaľ nie. Chcem v tejto aktivite pokračovať.
Naspäť k D1. Kedy by mal byť hotový úsek D1 Turany – Hubová podľa harmonogramu?
Podľa dnes platného harmonogramu do konca roku 2031.
Takže začať stavať by sa mal najneskôr v roku 2025.
Približne.
To je ešte reálne?
Uvidíme. Keď príde vodná EIA, urobí sa harmonogram ďalších prác.
Je to diaľnica za miliardu. Peniaze na ňu sú?
Prijal sa harmonogram aj s uznesením vlády, ktorý zaväzuje ministra dopravy aj ministra financií, aby postupovali v jeho zmysle. Ale ja dnes neviem, na čo bude mať NDS peniaze v takom časovom horizonte. V novembri som ešte nevedel, na čo budem mať financie tento rok, zatiaľ neviem, na čo budú peniaze na budúci rok, ale je tu už priestor pre ministerstvo financií, aby finančné zdroje pripravovali.
Nedávno sa začali stavebné firmy ozývať, že inflácia dramaticky odklonila ceny, za ktoré nakupujú materiály, od cien, ktoré majú v kontraktoch s NDS. Podpísali ste inflačné dodatky?
NDS nemá právo meniť jednotkové ceny v kontraktoch (napríklad cena za kubík betónu, pozn. red.). lebo tak to bolo vysúťažené. Je to podnikateľské riziko zhotoviteľov. Nemôžeme uzatvoriť takéto dodatky.
ÚVO vydal usmernenie, ktoré vytvára určitý priestor na takéto dodatky.
Usmernenie je jedna vec, ale ak mám rozhodovať s odbornou starostlivosťou, tak nemôžem podpísať niečo, čo ma zdiskredituje. V Česku vláda rozhodla, že zhotovitelia si môžu zarátať nárast cien vstupných materiálov do 7 percent z titulu covidu, ale u nás k ničomu podobnému nedošlo. Takéto zmeny nie sú v našej kompetencii.
Ceny rástli, pretože vplyvom pandémie najprv dopyt klesol a tomu sa prispôsobili výrobné kapacity. Keď sa ekonomiky oživili, nedostatok kapacít a problémy v logistike zdvihli ceny. A teraz je tu vojna, ktorá inflačný efekt nanovo štartuje…
Znovu, toto je riziko podnikateľa. My máme platné kontrakty, ale verím, že sa nájdu riešenia, aby tie stavby ďalej išli v režime, aký máme zatiaľ nastavený.
Do akej miery sa obávate, že niektorí stavbári stavbu pozastavia a nebudú to myslieť iba ako donucovací prostriedok?
Toto už nebudú rozhodnutia na úrovni štatutárov NDS. Ak je globálna kríza, ktorá spôsobí, že budeme kupovať napríklad chlieb za 10 eur, tak vláda bude musieť prijať rozhodnutie, či podporí pekárne alebo nepodporí a nebudeme jesť chlieb. Ak stavby, ktoré stoja dnes 100 miliónov, budú stáť miliardu, buď to štát podporí cez NDS, alebo ďalšie diela typu diaľnice nebudú. Ale verím, že v trhovom prostredí existuje určitá flexibilita na strane zhotoviteľa alebo objednávateľa, aby sa tieto veci dali zvládnuť.
Je to reálne aj pre staviteľov na obchvate Ružomberka, ktorí majú kontrakt z roku 2013?
To nemá s vojnou nič spoločné. Na obchvate Ružomberka bolo ku dnešnému dňu vyfakturovaných približne 80 percent z ceny diela. To znamená, že zhruba 80 percent diela má byť vybudovaných. Ak to tak nie je, potom chyba nie je na strane objednávateľa.
Ste vo finále s prvou súťažou o nové mýto. Najnižšiu cenu ponúkol CzechToll/SkyToll, ale mal iba dvoch konkurentov. Je to dosť?
Považujem to za optimálne. Takéto služby neposkytuje veľa spoločností, skôr som sa obával, že ponúk bude menej.
Veľkí hráči ako Autostrade alebo Kapsch sa neprihlásili, pretože sa obávali o svoje know-how, keď NDS si vyhradila široké autorské práva k obstarávanému systému. Ibaže podľa neoficiálnych kuloárnych rečí by mohol mať CzechToll/SkyToll práve tieto práva prenesené na inom právnom subjekte. Nehrozí, že NDS odradila veľkých hráčov a napokon od víťaza autorské práva ani nezíska, ale zato zmenšila konkurenciu v tendri?
Súťaž ešte stále prebieha a bol by som nerád, aby som svojím vyjadrením niekoho na trhu ovplyvnil. Detailnejšie sa vyjadríme v blízkej budúcnosti, keď budeme mať výsledok.
Asi mi odpoviete rovnako, ale zvonku to vyzerá, že NDS kupuje v tendri aj takzvaný systém EETS, ktorý umožní, aby napríklad palubné jednotky a zúčtovanie mýta poskytovali viac hráčov, než len víťaz tohto tendra. NDS však zároveň plánuje ten istý systém kúpiť ešte od SkyTollu, takže si ho v tendri nemusí naceniť. Sedí to?
Ako som už povedal, nerád by som sa vyjadroval k živým tendrom.
https://e.dennikn.sk/2764765/viac-rokov ... /?ref=list
(SK) GŘ NDS: více rokujeme o Ružomberku než o Višňovém
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion