Privádzač odľahčí Kysucké Nové Mesto. Enormný rast cien stavbu neohrozil
Práce ukončia v roku 2023.
KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. "Je nám ľúto, že mnohí obyvatelia, medzi ktorých patrí aj našich 4300 zamestnancov, musia denne stáť v kolónach pri rannom dochádzaní do práce alebo pri striedaní výrobných zmien. Záleží nám na tom, aby sa situácia zlepšila a preto sa dlhodobo zúčastňujeme na rokovaniach o tomto probléme,“ povedal na margo komplikovanej dopravnej situácie konateľ a riaditeľ spoločnosti Schaeffler Milan Jurky, ktorá je najväčším zamestnávateľom na Kysuciach.
„Ako zodpovedná spoločnosť a veľký zamestnávateľ si uvedomujeme, že dopravná situácia v regióne je dlhodobo kritická. Absencia chýbajúcej infraštruktúry vplýva nielen na životné prostredie, ale aj na kvalitu života v našom regióne," pokračoval Jurky.
Situáciu by mohol čiastočne odľahčiť diaľničný privádzač do priemyselnej zóny v Kysuckom Novom Meste, kde sídli aj spoločnosť Schaeffler Kysuce.
Výstavba privádzača začala vo februári tohto roka. Kamióny zásobujúce fabriky v priemyselnom parku po jeho spustení nebudú musieť jazdiť centrom mesta, čo pomôže odľahčeniu prehustenej dopravy nielen v meste, ale aj na radoľskej križovatke, ktorá je kritickým bodom na medzinárodnej ceste z Čiech a Poľska, po ktorej denne prejde 30-tisíc vozidiel.
Vidia svetlo na konci tunela
Bránami závodu spoločnosti Schaeffler prejde denne v priemere stovka kamiónov.
„Z pohľadu logistiky by sa diaľničným privádzačom situácia zefektívnila, skrátili by sme prepravné doby vo vzťahu k dodávateľom aj zákazníkom. Oveľa lepšie by sme vedeli plánovať aj naše výrobné kapacity a procesy v režime just-in-time. A v neposlednom rade aj zásobovanie jednotlivých firiem a prevádzok na Kysuciach, čo môže viesť k ich ďalšiemu rastu,“ vysvetlil konateľ a riaditeľ spoločnosti Schaeffler.
Primátor Kysuckého Nového Mesta Marián Mihalda podotkol, že mesto má veľkú priemyselnú zónu a vybudovanie diaľničného privádzača bude prínosom.
"Autá a kamióny potrebujeme čo najskôr dostať z mesta. Uvedomujeme si záťaž, ktorá nás čaká počas stavby privádzača, ale už sme niekoľkokrát deklarovali, že Kysučania sú na to pripravení. Vydržíme to s tým, že vidíme svetlo na konci tunela. Zároveň máme veľkú nádej, že sa stavba nebude predlžovať a koncom roka 2023 bude diaľničný privádzač odovzdaný," povedal Mihalda.
„Od dostavby diaľničného privádzača z Kysuckého Nového Mesta si sľubujeme tiež výrazne zlepšenie kvality života pre všetkých nás, ktorí tu bývame a pracujeme. Skrátenie času stráveného na ceste do práce, zvýšenie bezpečnosti na cestách aj zníženie emisií v okolitých mestách a obciach,“ reagoval Milan Jurky zo spoločnosti Schaeffler.
Práce pokračujú podľa harmonogramu
Výstavbu diaľničného privádzača realizuje spoločnosť Metrostav, jeho cena je približne 13,7 milióna eur a financuje sa zo štátneho rozpočtu. Celková dĺžka privádzača bude 1,3 kilometra, pričom takmer 380 metrov budú tvoriť mosty, postaví sa aj jedna križovatka s budúcou diaľnicou D3 a k tomu takmer 600 metrov dlhá protihluková stena.
Národná diaľničná spoločnosť informovala, že práce na stavbe pokračujú v súlade s harmonogramom a neovplyvnil ich ani skokový nárast stavebných materiálov.
„Zrealizovaný je napríklad výrub drevín a krovín a práce na archeologickom prieskume. Realizujú sa práce na prekládkach inžinierskych sietí, plynu, vodovodu, telekomunikačných káblov, budovanie vjazdov na stavenisko, prístupové cesty a práce na zakladaní mostných objektov,“ uviedla hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Eva Žgravčáková s tým, že čo sa týka zdražovania stavebných materiálov, NDS bude postupovať pri nárokoch spoločností v súlade s možnosťami, ktoré jej poskytujú platné zmluvy o dielo a platné právne predpisy.
Tranzit kamiónov počas prác nezastavia
Privádzač v Kysuckom Novom Meste síce úplne nevyrieši problematickú dopravnú situáciu, avšak je to prvý krok k dobudovaniu D3 na Kysuciach. Celá južná oblasť Kysuckého Nového Mesta sa práve prostredníctvom privádzača napojí na európsku diaľničnú sieť.
Privádzač budú istý čas stavať aj počas rekonštrukcie mostov na ceste prvej triedy v Radoli aj Kysuckom Lieskovci, ktorá začne v najbližších týždňoch.
„Začiatok prác na rekonštrukcii mosta Kysucký Lieskovec predpokladáme po podpísaní zmluvy a odovzdaní staveniska v mesiaci jún s tým, že práce sa ukončia v roku 2022. Začiatok prác na mostnom objekte v Radoli predpokladáme v mesiaci september v prípade, že nové verejné obstarávanie sa uskutoční bez revíznych postupov. Stavba mostu v Radoli by pokračovala aj v roku 2023. Preto sa zatiaľ nepočíta s dočasným zákazom tranzitu po ceste 1/11.“ informoval Martin Guzi z tlačového oddelenia Slovenskej správy ciest.
Doprava z priemyselného parku opäť zhustne
„Bez preháňania môžem povedať, že na diaľnicu čakáme už viac ako 20 rokov a jej dostavba by pre nás všetkých znamenala významný míľnik. Chceme veriť, že tento projekt bude mať maximálnu prioritu a podporu zo strany všetkých zainteresovaných strán na štátnej aj miestnej úrovni. A v dohľadnej dobe sa stane aj realitou," povedal Jurky.
Schaeffler v minulom roku začal s výstavbou nového výskumno-vývojového centra pre elektromobilitu, kde nájde uplatnenie 450 ľudí.
"Nové pracovné miesta vytvárame aj vo výrobe. Už roky apelujeme na to, že dopravnú situáciu potrebujeme riešiť hlavne kvôli našim zamestnancom aj ďalšiemu rozvoju a rastu firmy,“ dodal Jurky.
Ďalšia svetelná križovatka
Diaľničný privádzač sa začína na ceste I/11, na ktorú sa pripája úrovňovou križovatkou tvaru T.
"Na nej bude dopravu riadiť cestná svetelná signalizácia v plne inteligentnom riadení s preferovaním vozidiel na ceste I/11. Detekcia vozidiel je navrhnutá pomocou najmodernejšej technológie, a to bezdrôtovými magnetovými senzormi. Následne trasa privádzača prekonáva cez most cestu I/11, križuje rieku Kysuca a budúcu diaľnicu D3," informovala NDS.
https://mykysuce.sme.sk/c/22922732/priv ... rozil.html
(SK) Přivaděč D3 odlehčí KNM. Růst cen stavbu neohrozil
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion