Dopravu riadia iba v jednom jazdnom pruhu semafory.
10. jún 2022 o 6:26 I Martin Pavelek
LIKAVKA. Od soboty 11. júna uzatvoria most na ceste I/59 z Oravy do Ružomberka. Dopravu presmerujú na vedľa stojace dočasné premostenie do jedného jazdného pruhu, trvať to bude niekoľko mesiacov.
„Zhotoviteľ si stavenisko prebral v marci, doba výstavby je 12 mesiacov mimo zimného obdobia,“ informoval Martin Guzi z komunikačného odboru Slovenskej správy ciest, ktorej most patrí.
Vodičov čaká ťažké obdobie, pretože pred semaformi sa určite budú vytvárať kolóny, hlavne z Oravy, pretože od Likavky a Ružomberka bude interval červeného svetla kratší, aby autá nezablokovali hlavnú križovatku do mesta.
Dočasným mostom môžu prechádzať len vozidlá do štyroch metrov šírky, rozostupy by nemali byť kratšie ako 20 metrov, nosnosť je obmedzená na maximálnu váhu jediného vozidla 40 ton. Nemôžu ho využívať chodci ani cyklisti.
Most je v havarijnom stave
Tento smer pritom využíva veľa Oravcov smerujúcich na Liptov na nákupy, do školy, práce, alebo na železničnú stanicu kvôli rýchlikom, ktoré v oravskej stanici v Kraľovanoch nezastavujú. Cestu si budú musieť dobre naplánovať hlavne s výraznou časovou rezervou.
Cesta I/59 je zároveň súčasťou dôležitého spojenia Slovenska s Poľskom. Most stojí vedľa dvoch domovov seniorov, v tesnej blízkosti ďalších dvoch mostov, ponad železnicu a Váh. Postavili ho v roku 1967.
„Je v havarijnom stave, krajné opory sú poškodené zatekaním cez vozovku a prechodovú oblasť mosta, nosná konštrukcia je značne zdegradovaná vplyvom zatekania vody a korózie,“ píše sa v zverejnenom zámere o náhrade mosta na ceste.
V zámere upozorňujú, že v prípade, ak by sa prestavba neurobila, časom by pravdepodobne došlo k jeho zrúteniu, čím by boli ohrozené životy, zdravie a majetok ľudí a ochromená doprava v území. V záujme bezpečnosti a plynulosti automobilovej premávky je nutné prestavať nielen mostný objekt, ale aj priľahlú cestu.
Čaká ich náročné obdobie
Starosta Likavky Marián Javorka má obavy z dopravného kolapsu.
„Dedina a jej obyvatelia budú mimoriadne trpieť, lebo veľa vodičov pozná bypass, skratku, cez našu obec a určite ju budú chcieť využívať. Čaká nás veľmi náročné a dlhé obdobie. Musíme dúfať, že stavbárom sa bude dariť a dielo ukončia načas.“
Likavka má s podobnou situáciou už skúsenosti, aj keď len na niekoľko dní. Zapríčinilo ju frézovanie povrchu mosta ponad železnicu a kladenie novej asfaltovej vrstvy. Kolóny áut boli dlhé, zdržanie výrazné, vodiči nervózni, semafory museli v období dopravnej špičky nahradiť policajti.
Situácia bude teraz ešte komplikovanejšia, ovplyvní pravidelnú autobusovú dopravu, pri nedisciplinovanosti vodičov môže mať vplyv aj na záchranné zložky.
„Prosím všetkých o trpezlivosť a pochopenie. Vieme, že tieto práce sú nutné, tak musíme vydržať,“ povedal Marián Javorka.
Obavy z kolapsu dopravy
V tomto období sa mala zároveň začať aj oprava cesty I/18 popri Mondi SCP, posunuli ju na jeseň. Vtedy pravdepodobne nebude k dispozícii nový most v Likavke, takže cestný ťah sever juh z Oravy na Liptov bude stále obmedzený len na náhradné premostenie v jednom jazdnom pruhu.
K nemu sa pridá obmedzenie na trase východ na západ, po ceste I/18 a k nemu ešte navyše frézovanie cesty v intraviláne Likavky. Ide len o dvesto metrov, ale aj tam budú semafory. Táto trasa je pritom plánovaná ako jedna z obchádzkových pre osobnú dopravu.
Trojkombinácia prác sústredených na tak malej ploche môže spôsobiť úplný kolaps dopravy v Ružomberku.
„Nikto presne nedokáže odhadnúť, ako sa bude situácia vyvíjať, no obavy máme veľké,“ dodal starosta Likavky.
https://myorava.sme.sk/c/22933807/vodic ... -most.html
(SK) Uzavřen most na I/59 Orava - Ružomberok
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion