Eurovea Tower rastie ako z vody. Budúci mrakodrap už meria 125 z konečných 168 metrov
Monika Volekova
/
Publikované20. júna 2022
Eurovea City zóna v Bratislave.
Zdroj: JTRE
Aktuálna sa budúci mrakodrap stal najvyššou budovou na Slovensku. Za mrakodrap sa podľa medzinárodne uznávaných kritérií považuje budova s výškou aspoň 150 metrov. Objekt bude mať po dokončení 47 nadzemných podlaží a dosiahne 168 metrov. Najvyšší bod by mala dovŕšiť do konca roka 2022.
Výstavba rozšírenia komplexu Eurovea v blízkosti Dunaja na modernú bratislavskú mestskú štvrť od developera JTRE sa začala koncom roka 2019.
Začiatkom roka 2020 postupovala vŕtaním pilót, na jar pribudol prvý žeriav a dôležitý míľnik prišiel na rad v septembri 2020, keď sa tri dni nepretržite betónovala základová doska mrakodrapu.
Do siluety mesta pribudne dominantný prvok
Následne začala veža rásť do výšky – po dokončení podnože s 15-metrovými nosnými stĺpmi v tvare V pribúdajú štandardné bytové podlažia tempom v priemere každých 11 dní. Aktuálne budované poschodie zobrazuje digitálny displej na šplhacom debnení.
Výkonný riaditeľ JTRE Pavel Pelikán povedal, že v okolí budúceho mrakodrapu sú sústredené veže s približne rovnakou výškou okolo 100 až 115 metrov a tvoria tak monotónnu „stenu 115“. „Už v najbližších mesiacoch uvidíme, že 168-metrový mrakodrap pomôže túto stenu rozbiť a kompozične rozohrať pohľady na moderné centrum mesta,“ mieni Pelikán.
O byty v Eurovea Towet bol od začiatku veľký záujem a takmer všetky sú už predané. „Za najcennejšie a najhodnotnejšie bývanie v byte v Bratislave považujem to, ktoré sa spája s vodou, nábrežím Dunaja. Ak je zároveň spojené aj s centrom mesta s jeho širokou ponukou služieb, vybavenosti, kultúry i gastra v pešej dostupnosti, je to ďalšia pridaná hodnota,“ vysvetľuje Pavel Pelikán.
Vertikálna záhrada ako liečivý les na fasáde. Podľa architektov ide o budovu novej éry
Edison Filmhub, vchod do veľkej kinosály
Bratislava čaká na nové kino. Zážitok ponúkne ešte pred spustením filmu
O výstavbe mrakodrapu bude film
Priebeh výstavby Eurovea Tower mapuje dokumentárny film, ktorý nakrúca režisér Jaro Vojtek, tohtoročný držiteľ ocenenia Slnko v sieti v tejto kategórii. Okrem mrakodrapu tvoria projekt Eurovea 2 rozšírenie nákupného centra Eurovea, rezidencie Riverside, administratívne budov Pribinova X, PRIBINOVA Y a podzemné garáže.
Súčasťou výstavby v rámci mestskej štvrte EUROVEA CITY pri Dunaji je aj predĺženie nábrežnej promenády, vybudovanie bulváru Pribinova a ďalšie nové verejné priestory, ihriská i športoviská. Južné námestie pred mrakodrapom s výhľadom priamo na Dunaj oživí nové vizuálne dielo, ktorého podobu hľadá JTRE vo verejnej súťaží, ktorú developer vyhlásil na jar tohto roka. Prihlásilo sa do nej 60 umelcov zo Slovenska a Česka.
Rozšírenie nákupného centra o 25 000 m2 obchodnej plochy (spolu s existujúcim centrom 85 000 m2). Mestský bulvár Pribinova s novým námestím pred Eurovea Tower a novou alejou stromov. Prepojenie promenády s autobusovou zastávkou na Moste Apollo.
Mrakodrap Eurovea Tower Eurovea Tower | Zdroj: JTRE
Projekt Eurovea 2 (rozšírenie Eurovea)
Eurovea Tower: 47 nadzemných podlaží, výška 168 metrov, 400 rezidencií
Eurovea Riverside: 8 nadzemných podlaží, 97 rezidencií
Pribinova X: 18 000 m2 prenajímateľnej kancelárskej plochy
Pribinova Y: 22 000 m2 prenajímateľnej kancelárskej plochy
Podzemné garáže: 1 400 stojísk
Predĺženie dunajskej promenády: nábrežný park 25 000m2, nový aktivity park a detské ihriská
Realizácia: 2019 – 2023
https://www.asb.sk/architektura/bratisl ... 168-metrov
(SK) Nejvyšší budova roste jako z vody: stojí 125m ze 168m
Články z novin a internetu - zahraniční
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion