I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
I/73 hranice JM kraje – Staré Město
Aktuální leták: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/499 ... :15:33.366
I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
Aktuální leták Svitávka – hranice kraje: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/488 ... :19:21.694
Re: 4304-4305 Svitávka - St. Město
Bude se stejně rozhodovat čistě politicky. Kdyby se u toho přemýšlelo, tak nikoho nic jiného kromě 4-pruhu ani nenapadne.
Maximálně se můžeme bavit, jestli s odstavným nebo bez podle intenzit a ceny, tzn. spíš bez odstavného, nebyl bych proti.
Maximálně se můžeme bavit, jestli s odstavným nebo bez podle intenzit a ceny, tzn. spíš bez odstavného, nebyl bych proti.
Re: 4304-4305 Svitávka - St. Město
Čtyřpruh bez odstavného je sice lepší než střídavý třípruh, ale pořád je to v kategorii "Proč by takový nesmysl vůbec někdo navrhoval?". Takže rozhodně čtyřpruh s odstavným! Bezpečnost provozu si to žádá.
Re: 4304-4305 Svitávka - St. Město
Nemyslím si. Na komunikaci, kde by čistě KAPACITNĚ možná stačil opravdu 2-pruh, je 4-pruh bez odstavných pořád naprosto bezpečné řešení. A to i pro vytváření záchranných uliček apod.
Že se na málo vytíženějších a dražších úsecích šetří na odstavném jsem s to ještě pochopit (hraniční úsek D11, tenhle úsek D43, příp. D49). Ale mají to být prostě 4-pruhy s dostatečnými poloměry a rozhledy == dálnice, kde můžete valit 120 minimálně.
Nejde o žádné předražené úseky, kde by byly tunely apod., aby se musela stavět jedna roura místo dvou apod., jak se nám snaží odborníci z MD vtlouct do hlav.
Že se na málo vytíženějších a dražších úsecích šetří na odstavném jsem s to ještě pochopit (hraniční úsek D11, tenhle úsek D43, příp. D49). Ale mají to být prostě 4-pruhy s dostatečnými poloměry a rozhledy == dálnice, kde můžete valit 120 minimálně.
Nejde o žádné předražené úseky, kde by byly tunely apod., aby se musela stavět jedna roura místo dvou apod., jak se nám snaží odborníci z MD vtlouct do hlav.
Re: 4304-4305 Svitávka - St. Město
Oblibene argumentacni kladivo.Papuanec píše:Bezpečnost provozu si to žádá.
Re: 4304-4305 Svitávka - St. Město
Bezpečnost provozu si třeba taky žádá dodržování bezpečné vzdálenosti...
Re: 4304-4305 Svitávka - St. Město
Přesně. A bohužel užíváno většinou právě anitIAD fanatiky.AF-1 píše:Oblibene argumentacni kladivo.Papuanec píše:Bezpečnost provozu si to žádá.
Re: 4304-4305 Svitávka - St. Město
No mně zkrátka přijde zbytečné stavět rychlostní silnici bez odstavných pruhů, plusy zkrátka převažují nad mínusy. Tragédie zvaná D46 mluví za vše A třípruh bych v tomto případě prohlásil přímo za zločin, ten patří maximálně někam na obchvat Bezna na I/16, rozhodně ne sem.
Re: 4304-4305 Svitávka - St. Město
Omlouvám se za OT, ale zrovna hraniční úsek D11 v kategorii D 21,5/110, který bude sloužit jako hlavní kamionová tepna mezi námi a Polskem, je podle mě neuvěřitelná zrůdnost a důkaz toho, že na MD při plánování nehledí moc do budoucnosti. Horší už je snad jenom jižní část PO jako čtyřpruhAram96 píše: Že se na málo vytíženějších a dražších úsecích šetří na odstavném jsem s to ještě pochopit (hraniční úsek D11, tenhle úsek D43, příp. D49). Ale mají to být prostě 4-pruhy s dostatečnými poloměry a rozhledy == dálnice, kde můžete valit 120 minimálně.
Re: 4304-4305 Svitávka - St. Město
Ale ten odstavný má defakto užitek jen v případě, kdy v něm něco stojí, případně při objíždění nehody. A vzhledem k malému provozu na všech těchto částech zkrátka není úplně potřeba, protože zde provoz bude pravděpodobně tak malý, že jeden pruh pro objetí bude stačit bohatě veškerému provozu. O to jde. V zahraničí jsou úseky dálnic bez odstavných a je tam mnohem vyšší provoz a jsou to důležitější dálnice.
D46 je nyní velmi hodně zatížená a kdyby měla lepší poloměry, troufám si říct, že ten chybějící odstavný zas až tak nevadí. Ale tam má provoz značně klesnout, navíc mají přibýt odstavné zálivy. Stejně tak ty zálivy budou na D11 a na případné D43 v "úzkém" 4-pruhu. Takže to už musí být sakra štěstí, aby se něco odstavilo a ani to nestihlo dojet do zálivu. A při tom malém provozu budou ty šance fakt nízké.
S 3-pruhem souhlas, na komunikace typu I/16 přesně patří.
D46 je nyní velmi hodně zatížená a kdyby měla lepší poloměry, troufám si říct, že ten chybějící odstavný zas až tak nevadí. Ale tam má provoz značně klesnout, navíc mají přibýt odstavné zálivy. Stejně tak ty zálivy budou na D11 a na případné D43 v "úzkém" 4-pruhu. Takže to už musí být sakra štěstí, aby se něco odstavilo a ani to nestihlo dojet do zálivu. A při tom malém provozu budou ty šance fakt nízké.
S 3-pruhem souhlas, na komunikace typu I/16 přesně patří.
Re: 4304-4305 Svitávka - St. Město
to je právě ta chybná myšlenka
že jako ušetříme, tak to navrhneme v 3pruhu nebo max. 2+2 bez odstavných...
správný přístup je návrh 4+4 ( něco jako D70/200 )
a v rámci úspor tam postavíme "jen" 2+2 s odstavnými...
že jako ušetříme, tak to navrhneme v 3pruhu nebo max. 2+2 bez odstavných...
správný přístup je návrh 4+4 ( něco jako D70/200 )
a v rámci úspor tam postavíme "jen" 2+2 s odstavnými...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: 4304-4305 Svitávka - St. Město
Miku dobrá "palba" na cíl !
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 4304-4305 Svitávka - St. Město
Dobře je vidět rozdíl na dvou sousedních dálnicích, které ani jedna nemá odstavné pruhy. Mohelnická část D35, bez jediného kopečku či většího oblouku a běžně vytížená. A D46, klikatá, kopcovitá a neúměrně přetížená.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/73 obecně
Ještě jedno shrnutí:https://www.d35spolek.cz/v-cerne-hore-s ... kace-i-73/
Uvidíme, co vymyslí tady tihle:
Uvidíme, co vymyslí tady tihle:
Jak už jsme avizovali na našich webových stránkách předseda našeho Spolku poslanec Martin Kolovratník navrhne zařazení této problematiky do programu zasedání Podvýboru pro dopravu PS PČR včetně projednání výsledků aktualizace dopravních proudů. Na toto jednání bude kromě ministra dopravy pozvána i paní senátorka Vítková a generální ředitel ŘSD ČR Mátl, který čtyřpruh rovněž podporuje.
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: I/73 obecně
Proto možná bylo předčasné přesunout toto vlákno z dálnic do silnic I. třídy
Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
Takže si to shrneme:
Sčítání dopravy rok 2010
silnice 1/6 později - D6 – intenzita dopravy v roce 2010 5-11tis. -začátek výstavby dálnice
Silnice 1/7později - D7 – intenzita dopravy v roce 2010 6-13tis. -začátek výstavby dálnice
Silnice 1/43 ..Později 1 /73 – intenzita dopravy v roce 2010 6 -22tis. - uvažujeme kudy povede cesta
Sčítání dopravy rok 2016
silnice 1/6 později - D6 – intenzita dopravy v roce 2016 5-15tis. - pokračuje výstavba dálnice
Silnice 1/7později - D7 – intenzita dopravy v roce 2016 7-11tis. - pokračuje výstavba dálnice
Silnice 1/43 ..Později 1/73 – intenzita dopravy v roce 2016 8-24tis. - uvažujeme kudy povede cesta
Sčítání dopravy rok 2020
silnice 1/6 později - D6 – intenzita dopravy v roce 2020 5-16tis.- pokračuje výstavba dálnice
Silnice 1/7později - D7 – intenzita dopravy v roce 2020 5- 13tis.- pokračuje výstavba dálnice
Silnice 1/43 ..Později 1/73 – intenzita dopravy v roce 2020 8-24tis. -přemýšlíme jestli by nestačil 3pruh
A znám spoustu lidí kteří se silnici 1/43 vyhýbají velkým obloukem , protože je defakto neprůjezdná !!!!!
nedal jsem tam záměrně čísla blízko Prahy a Brna cca 20km
Sčítání dopravy rok 2010
silnice 1/6 později - D6 – intenzita dopravy v roce 2010 5-11tis. -začátek výstavby dálnice
Silnice 1/7později - D7 – intenzita dopravy v roce 2010 6-13tis. -začátek výstavby dálnice
Silnice 1/43 ..Později 1 /73 – intenzita dopravy v roce 2010 6 -22tis. - uvažujeme kudy povede cesta
Sčítání dopravy rok 2016
silnice 1/6 později - D6 – intenzita dopravy v roce 2016 5-15tis. - pokračuje výstavba dálnice
Silnice 1/7později - D7 – intenzita dopravy v roce 2016 7-11tis. - pokračuje výstavba dálnice
Silnice 1/43 ..Později 1/73 – intenzita dopravy v roce 2016 8-24tis. - uvažujeme kudy povede cesta
Sčítání dopravy rok 2020
silnice 1/6 později - D6 – intenzita dopravy v roce 2020 5-16tis.- pokračuje výstavba dálnice
Silnice 1/7později - D7 – intenzita dopravy v roce 2020 5- 13tis.- pokračuje výstavba dálnice
Silnice 1/43 ..Později 1/73 – intenzita dopravy v roce 2020 8-24tis. -přemýšlíme jestli by nestačil 3pruh
A znám spoustu lidí kteří se silnici 1/43 vyhýbají velkým obloukem , protože je defakto neprůjezdná !!!!!
nedal jsem tam záměrně čísla blízko Prahy a Brna cca 20km
Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
Kojale moc hezká statistika. Díky. Výsledek mi ale hlava nebere...
Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
Prijde mi, ze pokud by se budovala soubezne s I/43, nikdo by o tripruhu neuvazoval. Jelikoz to kvuli terenu a vodnim zdrojum nejde, tak musi jit "novou" stopou a to nektere lidi svadi k uvaze: Dnes je tam nula, tripruh bude stacit.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
Zřejmě tou největší chybou je nechávat silnici 43 jako první třídu i po dostavbě 73. Někdo vzal tabulku, že se silný provoz na dvou souběžných silnicích rozptýlí a vymyslel třípruh. Člověk by řekl, že státní silnice jsou určeny pro celostátní provoz a ne regionální. Už vidím, jak na D35 u Svitav je návěst 43 - BRNO. To určitě ne. Brno bude až u Třebové. A dopadne to podobně jako Šumperk u Hradce. Navigace bude říkat tudy BRNO, ale dálková návěst bude zřejmě ukazovat BRNO ještě dál rovně.
Kéž by Poláci rozhodli .-)
Kéž by Poláci rozhodli .-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
kojal: přesně. Tenhle fakt nejsem schopen pochopit již tak 5 let. A to ještě stavíme D6 i s odstavným, ale budiž, není tak drahá kvůli terénu. A v tom je právě ten problém - že se rozhoduje podle peněz a ne podle potřeb. S takovou se nikdy, opravdu nikdy nedočkáme toho úseku od Kuřimi k D1, protože ten prostě bez 3-4 km tunelů nevznikne.
Nicméně pro korektnost .. je pravdou, že na staré I/43 určitě část provozu zůstane, protože tam má jednoduše zdroj/cíl. Je to asi jak píše AF-1.
Absurdní ale je, že my musíme postavit novou trasu, potřebujeme, aby se tam přesunulo co nejvíce dopravy to půjde, ale postavíme 3-pruh, který způsobí, že mnohem více dopravy zůstane na staré.
Jako těžko pohledat větší absurdnost v ČR v posledních letech.
Příměrem by mohlo být: “na co tam a tam stavět koridor, vždyť po té regionální trati na rychlost 60 stejně nikdo nejezdí”. Tzn.kdyby se uvažovalo jako tady u I/73, nevzniklo v historii pravděpodobně vůbec nic.
Asi nám fakt nezbyde nic jiného, než doufat, že Poláci schválí plány na ten nový 4-pruh. Příšerné tahle česká “malost” a kolenovrtství.
A jinak ano, nechávat starou I/43 jako jedničku je totální nonsense od začátku. To zase určitě vymyslel “stratég” typu Sosna.
Nicméně pro korektnost .. je pravdou, že na staré I/43 určitě část provozu zůstane, protože tam má jednoduše zdroj/cíl. Je to asi jak píše AF-1.
Absurdní ale je, že my musíme postavit novou trasu, potřebujeme, aby se tam přesunulo co nejvíce dopravy to půjde, ale postavíme 3-pruh, který způsobí, že mnohem více dopravy zůstane na staré.
Jako těžko pohledat větší absurdnost v ČR v posledních letech.
Příměrem by mohlo být: “na co tam a tam stavět koridor, vždyť po té regionální trati na rychlost 60 stejně nikdo nejezdí”. Tzn.kdyby se uvažovalo jako tady u I/73, nevzniklo v historii pravděpodobně vůbec nic.
Asi nám fakt nezbyde nic jiného, než doufat, že Poláci schválí plány na ten nový 4-pruh. Příšerné tahle česká “malost” a kolenovrtství.
A jinak ano, nechávat starou I/43 jako jedničku je totální nonsense od začátku. To zase určitě vymyslel “stratég” typu Sosna.
Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
Arame, když zůstane hodně provozu na "staré", tak ten 3pruh bude kapacitně stačit a mluvka nám s patřičnou dikcí sdělí, jak to vlastně od začátku věděli....
něž své ANO řeknou kousek od Bobischau
něž své ANO řeknou kousek od Bobischau
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
RM na Tw ohledně aktuálního stavu posouzení 3/4pruhu: Zatím bohužel stále čekáme na rozhodnutí CK MD. My jsme předložili na MD aktualizovanou studii dopravního modelu a čekáme na její posouzení a definitivní posouzení ze strany CK MD. https://twitter.com/MatlRadek/status/15 ... 5663217669
Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
Fb senátorky Vítkové: Mnozí nevěřili, ale PODAŘILO SE. Bude 4 pruh i od Svitávky po Moravskou Třebovou. Mám radost a děkuji Ministr Dopravy https://www.facebook.com/30148148356146 ... VF8Gl/?d=n