I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město

Brno (D1) – Boskovice (I/19, I/43) – Moravská Třebová (D35)
Odpovědět
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město

Příspěvek od Honey72 »

Už na tehdejší předválečné stavbě D1 byly budovány mosty obložené umělým kamenem. Dnes by to vůbec byla brnkačka. Všechny mosty by být nemusely, ale třeba v okolí Jevíčka by byla čest stavitelům vybudovat jejich retro kopie. Aspoň jeden nadjezd, jeden most a jeden přesypávaný by stačil.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Tomas 1975
Příspěvky: 709
Registrován: 22.9.2009 20:02:33

Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město

Příspěvek od Tomas 1975 »

alabastr píše:Ministr dopravy vetoval verdikt centrální komise, nová silnice I/73 má být čtyřpruh
https://zdopravy.cz/ministr-dopravy-vet ... uh-123407/

...Ministr dopravy Martin Kupka nařídil ŘSD, aby začalo s přípravou verze se čtyřmi pruhy. Centrální komise ministerstva dopravy přitom loni schválila aktualizaci Technicko-ekonomické studie s variantou vystřídaného třípruhu v úseku Svitávka – Staré Město, přesněji řečeno po Borušov (u Moravské Třebové)....
Ministr udělal jedině dobře. V tomto mu fandím. Má moji plnou podporu.
Ty dokumenty, které si nechala vypracovat cenrální komise jsou velice špatné. Dá se říci k :zvraci: :zvraci: :zvraci:
Pokud je chcete podrobně probírat třeba s pány z MD tak melou jak kafemlejnek a akorát bych se opakoval...
Jen tak dál...
kot
Příspěvky: 10512
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město

Příspěvek od kot »

Pro jeho rozhodutí :ok:
Aram96
Příspěvky: 7901
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město

Příspěvek od Aram96 »

michal píše:A v čem teda spočívá ta výhoda, když se bude stavět vedle? Stávající těleso bude pro rekreaci nepoužitelné a výkupy se budou muset řešit stejně jako u jiné trasy. Ano, I/43 je od Boskovic přetížená. Protože se stále jen omílá mantra jménem D43 v trase Hitlerovy dálnice. O dálnici, která nutně chybí mezi Černou Horou a Českou, se bojuje v Bystrci, přitom se v Brně staví VMO v parametrech SMV, který by si poradil s dopravou i bez D43 přes Bystrc. Takhle není a dlouho nebude na sever od Brna vůbec nic.
Výhoda skoro v ničem. Jen jsem to psal proto, že někde zůstane (jako památka) to původní těleso nedotčeno, jak jsi chtěl. Chtěl jsi mít někde památku. Pro tyto účely není potřeba nechat celé těleso, ale stačí snad ty dílčí kousky. :) Důvody napsal Honey, především přiblížená zástavba a využití původního tělesa jako protihlukového valu.

Jinak zpět k diskusi .. je pro mě tedy ale opravdu velkým překvapením, že ministr nařídil 4-pruh včetně odstavného. :shock: :ok: Jestli tohle rozhodnutí vydrží a přežije 20 let, tak jedině dobře. :ok: Považuju to ale zcela popravdě za nadstandard, to se u nás jen tak nevidí.

Hoši .. vy zde píšete o nejdůležitějším úseku od Boskovic po Kuřim/Českou. Vždyť o tom zde píšu od roku tak 2017/18, proto jsem si založil profil na tomto fóru a vy z toho teď děláte, že by to mělo být něco převratného. A ono k tomu nejspíš konečně došlo i to ŘSD, které jinak zaspalo někdy v 90. letech .. toho času ŘSD z Brna. :crazy: Takže si přejete něco, co se defakto už právě děje. Ten úsek přes Bystrc je potřebný především pro samotnou Bystrc, Popůvky a tak. A pak přesně jak napsal Honey, pro to, aby tranzit, který nechce nic v Brně, mohl Brno objet a nezacláněl na VMO. Ten to sice kapacitně pobere (jakmile bude stát západní i východní část), ale prostě to nemá pobírat. Je to jako by někdo chtěl zkapacitnit jižní spojku v Praze na 8-pruh, pak by to třeba pobírala kapacitně, ale prostě tam ta dálková doprava nemá co dělat. Vyhnat dálkovou až někam k Bitýšce, tak na ní pojede tak 1/4 provozu, co na trase přes Bystrc, protože místní doprava bude všechna na VMO (kdyby se někdo zase ptal, proč přes Bystrc). Takže co psal Paul, takhle to stejně nějak bude. Prvně Boskovice-ČH, pak SNAD ČH-Česká včetně obchvatu Kuřimi, pak Boskovice-D35, pak možná někdy Kuřim-D1. ;)

JZT tangenta nebyla prosazena proto, protože není prostě vyloženě nutná. D1 (komunikace pro dálkovou dopravu vhodná) by to podle všeho měla kapacitně pobrat. Pobere to, pokud se křížení postaví kapacitně apod. Pokud bude D1 zkapacitněna podle plánů, které má ŘSD na stole teď, tak to bude o prsa korejské ženy. Rozhodně to nebude nic, co bude stačit i v nějakém větším výhledu a ve špičkách.
goldfinger
Příspěvky: 433
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město

Příspěvek od goldfinger »

Ten harmonogram vidím nemlich stejně. Akorát úplně nesouhlasím s názorem na JZT, protože si myslím, že by bylo z více důvodů velmi vhodné mít jižně od Brna dálniční triangl, který by absorboval mimořádné události, jejichž výskyt je v tak zatíženém úseku pravděpodobnější než jinde.
Kromě toho D1 vede v těsné blízkosti sídliště Bohunice, takže každá tisícovka aut minus bude pro toto území vítaným bonusem.
A last but not least oblast kolem Moravan a Nebovid se v posledních letech dost rozrůstá a jedinou příjezdovou silnicí (když nepočítám Moravanské lány, kterým chybí přemostění Vídeňské) je komunikace k Futuru, která teda v poslední době nestíhá.
KarelLer
Příspěvky: 699
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město

Příspěvek od KarelLer »

Pokud se po I/73 povalí tranzit Berlín-Vídeň a do toho silná místní doprava směřující na jih Brna, tak si neumím představit, jak to D1 bez té JZT pobere. Ale to uvidíme v praxi, protože JZT se nebude stavět dřív, než to na D1 zkolabuje.
Aram96
Příspěvky: 7901
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město

Příspěvek od Aram96 »

Přesně tak, na přípravu JZT bude dost času. A i kdyby v ZUR zůstala, tak její provedení by stejně muselo být minimálně z půlky v tunelech. :) To, že je 3-pruh nedostatečná a nekomfortní kategorie pro severní část S73, bylo však jasné již dnes s dnešním provozem, tam totiž nešlo ani tak o provoz...
Ale docela se ještě obávám, aby se hnedka ti pražáci a páprdi v CK MD nezačali čertit nad tímto rozhodnutím a nechtěli ho zase měnit .. jejich ego totiž teď dosti utrpělo. :mrgreen:

Ale osobně si myslím, že nezkolabuje, ani po přesunu .. teda pokud už bude tou dobou ta D1 vůbec zkapacitněná, nechte bejt, ani za 20 let to nestihli ..

Edit: koukám teď na komenty na zdopravy, a asi nebudu úplně jediný člověk, který má CK MD za bandu víte koho .. :)
butes
Příspěvky: 68
Registrován: 16.12.2018 0:36:40

Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město

Příspěvek od butes »

Ještě jeden článek k tématu "čtyřpruh za třípruh". Každopádně Mátl má jasno:
https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/d ... pravy_lati
dosh
Příspěvky: 127
Registrován: 5.6.2018 23:14:21

Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město

Příspěvek od dosh »

Priznam se, ze jsem zmaten:

Kupka:
Uložil jsem generálnímu řediteli ŘSD ČR, aby silnici S73 v úseku MÚK Svitávka – MÚK Borušov ŘSD připravovalo a realizovalo ve čtyřpruhovém šířkovém uspořádání v kategorii S26,0/130
Matl:
Tam, kde jsme čtyřpruh rozšiřovali na šestipruh a dvoupruhy na třípruhy, dneska vidíme ty intenzity. Myslím si, že do budoucna bychom měli počítat se čtyřpruhem. To je naše doporučení centrální komisi, která bude na základě aktualizovaného dopravního modelu o otázce čtyřpruhu ještě diskutovat
Vyrok Matla se tyka S73 (takze CK rekne ne, bude 2+1 i pres ministruv odpor) nebo obecne vsech tripruhu?
Aram96
Příspěvky: 7901
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město

Příspěvek od Aram96 »

Hlavní argument je ale tento, o kterém tu píšu řadu měsíců. :ok: Ani ten porouchaný kamion by nemusel být potřeba...
„Osobně si myslím, že řidiči si zajedou rádi od Svitávky ke Starému Městu, když před sebou budou mít čtyřpruhovou kapacitní komunikaci. V případě třípruhu stačí, aby se například porouchal v jednom pruhu kamion, a způsobí to problém,“ řekl před nedávnem pro MF DNES ředitel ŘSD Radek Mátl.
K tomu druhému výroku Mátla .. že to CK MD bude ještě diskutovat .. buď to prodiskutuje a uzná, nebo se bude čertit (pravděpodobnější) a bude to na síle Kupky, jestli si obhájí svou. Diskuse proběhne, vsadím se, až po volbách, proto jsem výše psal, že musíme doufat, že toto rozhodnutí přežije. :)
K těm 3-pruhům .. není se až tak čemu divit. Většina 3-pruhů je postavena tam, kde jsou intenzity už tak vysoké, že 3-pruh způsobuje víc škody než užitku a měl by tam být 4-pruh. 3-pruhy patří na dálkové jedničky s malým provozem, resp. s provozem prakticky pro obyč 2-pruh. Jenže to bude asi ještě 20 let trvat, než to těm pseudoodborníkům nahoře, kteří o kategoriích rozhodují, dojde. :roll: Jenže jejich tabulky z dob císaře pána říkají, že 2-pruh stačí klidně i na 20 tisíc aut, a pak má být 3-pruh, pak se nelze divit. :crazy: :crazy:
dosh
Příspěvky: 127
Registrován: 5.6.2018 23:14:21

Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město

Příspěvek od dosh »

Arame, pokud hodlaji stihnout zacatek vystavby v 2028, tak zadne cekani na pristiho ministra nemuze byt. Pristi volby by meli byt nejpozdeji v 2025 a za 3 roky EIA + UR + SP + vyberko, no nevim, to by byl turbo postup (na CR).

Aby to nebyl krok pro odlozeni teto casti S73. Chteli jste 2+2? tak cekejte.
Aram96
Příspěvky: 7901
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město

Příspěvek od Aram96 »

Já myslel, aby to rozhodnutí přežilo teď ty letošní volby. Resp. aby toto ministrovo rozhodnutí nebylo volebním tahákem a pak se nechá přesvědčit zase CK MD, že tam má být 3-pruh. Takhle to bylo myšleno.
Pokud to přežije "tyto" hádky, tak už to rozhodnutí, věřím, že vydrží dalších 10 let. To by se museli k moci dostat nějací zelení mozci, jako v Rakousku, ti by jako jediní byli schopni to zase zaříznout i v průběhu další přípravy. :)

Jinak zcela realisticky, i kdyby příprava vlivem lepší legislativy netrvala nějak extra dlouho, tak před rokem 2030 nepočítám, že se tady kopne. To se podaří v rámci S73 asi jedině na tom krátkém úseku Bořitov-Svitávka a kdoví jestli.. :( Přitom vzhledem k postupu D11 a D35 by S73 měla být ihned navazující trasou, která má být rozestavěna a ne čekat dalších 10 let. :kladivo:
Mike
Příspěvky: 4994
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město

Příspěvek od Mike »

prostě se konečně ukazuje, jak těch 30let stavíme cyklostezky, golf proti drogám, rozhledny...
čerpáme...
ale doprava, ta potvora, na to vůbec nereaguje :o
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
dosh
Příspěvky: 127
Registrován: 5.6.2018 23:14:21

Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město

Příspěvek od dosh »

Miku, myslis treba cyklostezku, ktera ve Zbonku konci a musi se bud jed po I/43 (na Letovice) nebo pres ni prejet a jet kolem zeleznicni trati? Na druhem konci ve Svitavce bud na I/43 pod zeleznicnim mostem ci po derave ceste?

Nebo cyklostezku v Praze-Satalicich, po ktere se do parku Arborka jede pres zavoru, nebo druhy konec, ktery konci v lese ci soubeznou cyklostezku, ktera konci na Budovatelske na Praze 14 a dotud na smer Kyje nevede ani chodnik, i kdyz od Satalic vede?

Obavam se, ze systematicnost budovani cyklostezek je radove jeste horsi nez u silnic. Cyklostezky se buduji doslova odnikud nikam. Silnice a dalnice aspon na sebe nejak navazuji a snad se nestalo, ze by dalnice pokracovala pres zahrazeny pozemek a pak lesem a vsichni by to brali tak, ze je to v poradku.

Jako ridic jsem rad, ze cykliste se nemotaji po silnicich a jako cyklista jsem rad, ze mne neohrozuji auta.
JakubMD
Příspěvky: 323
Registrován: 26.1.2022 10:41:38

Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město

Příspěvek od JakubMD »

Dá se někde zjistit složení té centralní komise MD? Celkem by mě zajímala sestava těchto odborníků.
Likas
Příspěvky: 808
Registrován: 21.9.2011 10:08:48

Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město

Příspěvek od Likas »

1. Předseda koimise: NM-předseda CK,
2. místopředseda komise: ředitel Odboru strategie MD,
3. ředitel Odboru infrastruktury a územního plánu MD
4. ředitel Odboru fondů EU MD,
5. ředitel Odboru liniových staveb a silničního správního úřadu MD
6. ředitel Odboru ITS, kosmických aktivit a VaVaI MD
7. ředitel SFDI.
8a. Specificky pro CK k problematice silniční infrastruktury:
i. náměstek pro řízení sekce, do jehož kompetence spadá Odbor liniových staveb a silničního správního úřadu MD
8b. Specificky pro CK k problematice železniční infrastruktury:
i. náměstek pro řízení sekce, do jehož kompetence spadá Odbor drážní dopravy MD
ii. ředitel Odboru drážní dopravy MD
8c. Specificky pro CK k problematice infrastruktury vodních cest:
i. náměstek pro řízení sekce, do jehož kompetence spadá Odbor voůí dopravy MD
ii. ředitel Odboru vodní dopravy MD
JakubMD
Příspěvky: 323
Registrován: 26.1.2022 10:41:38

Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město

Příspěvek od JakubMD »

Super, takže managment, který dostává notičky zespoda a ti už nenesou žádnou zodpovědnost.
Tomas 1975
Příspěvky: 709
Registrován: 22.9.2009 20:02:33

Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město

Příspěvek od Tomas 1975 »

Nevím zda to někdo na forum už nedával...
Pro jistotu..

http://www.mestyscernahora.cz/assets/Fi ... enty=10620
kot
Příspěvky: 10512
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město

Příspěvek od kot »

Tomasi, podáš nám poté souhrn informací, prosím ?
Aram96
Příspěvky: 7901
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město

Příspěvek od Aram96 »

JakubMD píše:Super, takže managment, který dostává notičky zespoda a ti už nenesou žádnou zodpovědnost.
Je to doslova přesně tak. Pak mají jejich rozhodnutí mít hlavu a patu, když rozhodují jen podle příjmy/výdaje=%. V těchto číslech se dá totiž neskutečně kouzlit a je to zrovna na daném zpracovateli, jak hezky to tam napočítá. Že by se ta CK MD dívala na okolnosti, vedlejší stavby, přelivy dopravy v budoucnu .. to naprosto vůbec nebo jen tak aby se neřeklo.
Matezs
Příspěvky: 352
Registrován: 24.1.2020 0:21:07
Bydliště: Svitavy

Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město

Příspěvek od Matezs »

Aktualizovaný leták hranice JMK - Staré Město: Ve II.Q/2022 bylo ze strany ŘSD ČR dokončeno nové dopravně inženýrské posouzení variant šířkového uspořádání (nové sčítání dopravy, nové modelové stavy), na jehož základě byl vydán podnět ze strany Ministerstva dopravy k vypracování aktualizace záměru projektu pro kategorii 2+2 S 26,0/130. Následně bude předložen k projednání na CK MD. https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... :53:47.102
*Leták Svitávka - hranice JMK je nově vložený, ale stále starý.
dosh
Příspěvky: 127
Registrován: 5.6.2018 23:14:21

Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město

Příspěvek od dosh »

Boze. A CK MD rekne ne, a pak? Ja nic, ja jen ministr.
Následně bude předložen k projednání na CK MD.
Aram96
Příspěvky: 7901
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město

Příspěvek od Aram96 »

Tak nesu dobré zprávy z besedy o S73 v Černé hoře. Z úst Mátla zaznělo, že prakticky v těchto dnech je na CK MD předkládán nový záměr projektu na kategorii S26,0/130 v celé severní části S73 a že to projde. :)
Dotaz na pana Mátla zněl, co když ministrovo rozhodnutí nepřežije volby a bude poté CK MD zase zneplatněno. Pan Mátl řekl, že všechny 3 varianty byly ekonomicky pro stát výhodné (=u všech vyšla ekonomika kladně) a že toto rozhodnutí ministra prostě přežije. Jednoznačně tomu ale pomohla ta dopravní studie ŘSD, která těm "odborníkům na CK MD" musela dát pod nos fakt, že S73 využije i další doprava, když se stane něco třeba na D1, nové stavby v nebo před realizací (D35,D11, PL) a podobné přelivy dopravy. :crazy: Takže smutné je, že to muselo dospět k tomuto stavu, ale buďme rádi, že definitivní rozhodnutí je takové jaké je. Bohužel je to ale doslova stejná písnička jako nedávno tunel v Bílině, kde CK MD vybrala paskvil a ŘSD muselo začít "kouzlit" s čísly a předkládat a obhajovat si 4-pruh. Nevím, jestli CK MD v tomto personálním složení tento stát opravdu potřebuje .. :?

Berme to jako definitivní rozhodnutí, že komplet celá S73 se bude připravovat ve 4-pruhu a dokonce i s odstavnými pruhy, tak jak téměř celý S-J koridor přes ČR (výjimka bude v Krkonoších na D11). :ok: Teď už to jenom postavit. :D
AF-1
Příspěvky: 560
Registrován: 16.3.2009 13:54:56

Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město

Příspěvek od AF-1 »

Pokud se protahne S26,0/130 do Kraliku, nebude te muset ona vyjimka trapit...
; o )
KarelLer
Příspěvky: 699
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město

Příspěvek od KarelLer »

Leták Svitávka - hranice JMK už je taky aktualizovaný pro 2+2.
Odpovědět

Zpět na „I/73“