I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
Takže na boj za dálnici naváže boj proti ní... No sice s vedením ve stopě Hitlerovy dálnice nesouhlasím, ale pořád aspoň lepší dálnice než nějaké 2+1...
Naposledy upravil(a) michal dne 18.8.2022 21:07:42, celkem upraveno 1 x.
Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
Ani to nepřivolávej, michale !
Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
michal: a kde jinde by to mělo vést?
Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
Á, byl jsem předběhnut. Konečně !! Teď můžeme alespoň začít doufat, že se to opravdu připraví a že těch 20 let příprav nebude k tomu, aby se stavěl nedostatečný paskvil. Už jsem opravdu přestával věřit v normální rozum těch lidí, co o tom rozhodují …
Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
Ted uz jen prejmenovat zpet na R73, at se tam nemusi lide plouzit 90km/h...
Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
Považuju těleso exteritoriální dálnice za technickou a historickou památku hodnou zachování a turistického využití, takže asi tak. Nebudu kvůli tomu házet vidle do přípravy dálnice, navíc bude můj názor asi hodně ojedinělý, ale je to podle mě nevyužitá šance.KarelLer píše:michal: a kde jinde by to mělo vést?
K trasování - ta dálnice (budu tomu tak tedy opět nějakou dobu říkat) nemá žádnou přímou návaznost severně od D35, a nemá žádnou přímou návaznost jižně od D1. Její stávající trasa vychází ze záměru propojit Vratislav s Vídní bez ohledu na dopravní vazby tady u nás. Šlo o co nejjednodušší přechod mezi těmito dvěma městy ležící mimo naše hranice, nic jiného. Tak to se tedy k tomu původnímu záměru rovnou vraťme a musíme tu dálnici trochu protáhnout na obou jejích koncích a trochu "pořešit", aby dávala smysl v nějakém širším evropském kontextu (což samozřejmě přitáhne další dopravu). Nebo její trasu změňme tak, aby měla větší smysl v tom našem a má co největší využití.
Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
Já to vidím podobně. Navíc jsem dost zvědavej jak projede přes ekology a "ekology" skutečnost, že se přímo v trase vyhlásilo několik přírodních památek (cca 4) a je tam průchod přírodním parkem.
Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
Díky za doplnění, na ty přírodní památky v trase jsem docela zapomenul.
Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
Ta dálnice dává mnohem více smysl, než si myslíš. Propojuje dvě "rovnoběžné" dálnice - D1 a D35 - a to jakštakš v místech, kudy přirozeně bude proudit doprava ze severu republiky a z Polska na Brno a dál na jih. Druhé propojení by IMHO mělo vést někde od Pardubic směr Humpolec a D3, potažmo České Budějovice.
Trasování na Třebovou bylo vybráno, protože, na Svitavy (přirozenější trasování) by bylo mnohem méně příhodným terénem a bylo by to drahé, pokud vůbec realizovatelné (mám pocit, že realizovatelné, že na to byla vyloženě nějaká diplomová práce udělána). Tohle trasování je zase ale příhodnější pro spojení Brna a Jeseníků, které převezme z D1+D35 kolem Olomouce, což se jedině hodí.
Navíc stará silnice bude pořád poctivou spojnicí Svitav a Brna, dálnice vedoucí na Třebovou zase hodně pomůže tomuto odlehlému regionu včetně Jevíčka a okolí a částečně odlehčí i poměrně ucpaným Boskovicím.
Ale na trasování v této části I/73 je zde jiné téma a myslím, že to bylo probráno dost.
Nikde není napsáno, že nějaké pokračování přímo na sever na Polsko nikdy nevznikne. Spíše očekávám opak, že se něco do map přimaluje. Otázka zda se to napojí do S44 nebo rovnou na D35. Také podle polské strany.
Opačný konec I/73 bude zaústěn do D1 .. ano, samozřejmě z hlediska dopravního by bylo lepší mít pokračování JZT až k D52 a D2, ale to je prostě hudba vzdálené budoucnosti. D1 v 6-pruhu to pobere i tak a bude to fungovat. Akorát to bude o dost náchylnější na zácpy v případě nehody. S tím už jsem se tak nějak smířil, že u nás se určitě nebudou stavět dálnice jen proto, aby byla síť "ochráněna" a dalo se objíždět.
Je prostě žádoucí mít D35 a D1 co nejdříve propojenou, od Boskovic na jih je to žádoucí mnohonásobně víc, protože je silně přetížená (tak top 3 v republice).
Co se týče ochrany původního tělesa .. v dost velké části dálnice zůstane to těleso nedotčeno a dálnice má vést vedle, takže tento chtít bude rovněž ukojen.
Ale jinak mi to přijde podobně na hlavu, jako když někdo teď mluví o tom, že jsou přírodní památka hodná ochrany třeba Novomlýnské nádrže. Akorát tady rostou rostliny, co jinde ne, protože se sem dotáhly za Hitlera. Žádný přírodní úkaz hodný ochrany, bože.
Trasování na Třebovou bylo vybráno, protože, na Svitavy (přirozenější trasování) by bylo mnohem méně příhodným terénem a bylo by to drahé, pokud vůbec realizovatelné (mám pocit, že realizovatelné, že na to byla vyloženě nějaká diplomová práce udělána). Tohle trasování je zase ale příhodnější pro spojení Brna a Jeseníků, které převezme z D1+D35 kolem Olomouce, což se jedině hodí.
Navíc stará silnice bude pořád poctivou spojnicí Svitav a Brna, dálnice vedoucí na Třebovou zase hodně pomůže tomuto odlehlému regionu včetně Jevíčka a okolí a částečně odlehčí i poměrně ucpaným Boskovicím.
Ale na trasování v této části I/73 je zde jiné téma a myslím, že to bylo probráno dost.
Nikde není napsáno, že nějaké pokračování přímo na sever na Polsko nikdy nevznikne. Spíše očekávám opak, že se něco do map přimaluje. Otázka zda se to napojí do S44 nebo rovnou na D35. Také podle polské strany.
Opačný konec I/73 bude zaústěn do D1 .. ano, samozřejmě z hlediska dopravního by bylo lepší mít pokračování JZT až k D52 a D2, ale to je prostě hudba vzdálené budoucnosti. D1 v 6-pruhu to pobere i tak a bude to fungovat. Akorát to bude o dost náchylnější na zácpy v případě nehody. S tím už jsem se tak nějak smířil, že u nás se určitě nebudou stavět dálnice jen proto, aby byla síť "ochráněna" a dalo se objíždět.
Je prostě žádoucí mít D35 a D1 co nejdříve propojenou, od Boskovic na jih je to žádoucí mnohonásobně víc, protože je silně přetížená (tak top 3 v republice).
Co se týče ochrany původního tělesa .. v dost velké části dálnice zůstane to těleso nedotčeno a dálnice má vést vedle, takže tento chtít bude rovněž ukojen.
Ale jinak mi to přijde podobně na hlavu, jako když někdo teď mluví o tom, že jsou přírodní památka hodná ochrany třeba Novomlýnské nádrže. Akorát tady rostou rostliny, co jinde ne, protože se sem dotáhly za Hitlera. Žádný přírodní úkaz hodný ochrany, bože.
Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
A v čem teda spočívá ta výhoda, když se bude stavět vedle? Stávající těleso bude pro rekreaci nepoužitelné a výkupy se budou muset řešit stejně jako u jiné trasy. Ano, I/43 je od Boskovic přetížená. Protože se stále jen omílá mantra jménem D43 v trase Hitlerovy dálnice. O dálnici, která nutně chybí mezi Černou Horou a Českou, se bojuje v Bystrci, přitom se v Brně staví VMO v parametrech SMV, který by si poradil s dopravou i bez D43 přes Bystrc. Takhle není a dlouho nebude na sever od Brna vůbec nic.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
Trasa od německé dálnice bude odchýlena jen v místech, kde se po těch 84 letech bytová výstavba přiblížila moc blízko anebo prostě už by to neprošlo dnešními normami.
Obětovat rozestavěné dílo v tak nevídaném rozsahu, u nás možná největším, aby se po něm proháněli cyklisté, je dost přitažené za uši a nehorázně opovrhující prací stovek lidí. Nejen pracovníků, ale i inženýrů či dokonce zajatců. Jako muzeum mohou posloužit právě nevyužité části trasy nové dálnice.
Nikdo lepší trasu nevymyslí a ani vymyslet nelze, brázda je jen jedna. Pokud ovšem nechce budovat estakády, tunely apod.
VMO a radiály jsou sice hezké pro Brno, ale nikoli pro tranzit. Tvrdit, že VMO tranzit zvládne je jako tvrdit, že Jižní spojka pro tranzit stačí a ať si to obyvatelé pěkně čuchají a poslouchají.
Pokud se Poláci budou snažit prosadit propojení s kladskou dálnicí S8, na mapě se dnes zdá jako nejlogičtější napojit jí na českou S44+D35, ale není to tak snadné. S44 nový a nikdy neplánovaný nápor zvládne, ale co D35? Budeme jí přestavovat do Olomouce a vybudujeme i kompletní přeložku D46? Lepší je rozdělit na dva tahy.
Pokud někomu vadí menší zajížďka z Hradce do Brna přes M.Třebovou, ať si klidně jezdí po staré silnici. Dálnice se budují pro dálkové a mezinárodní tahy, kde i pár desítek kilometrů nehraje roli. Pochybuji, že někdo ze Zagrebu jede do Splitu po staré silnici, protože je o 50 km kratší než dálnice.
Obětovat rozestavěné dílo v tak nevídaném rozsahu, u nás možná největším, aby se po něm proháněli cyklisté, je dost přitažené za uši a nehorázně opovrhující prací stovek lidí. Nejen pracovníků, ale i inženýrů či dokonce zajatců. Jako muzeum mohou posloužit právě nevyužité části trasy nové dálnice.
Nikdo lepší trasu nevymyslí a ani vymyslet nelze, brázda je jen jedna. Pokud ovšem nechce budovat estakády, tunely apod.
VMO a radiály jsou sice hezké pro Brno, ale nikoli pro tranzit. Tvrdit, že VMO tranzit zvládne je jako tvrdit, že Jižní spojka pro tranzit stačí a ať si to obyvatelé pěkně čuchají a poslouchají.
Pokud se Poláci budou snažit prosadit propojení s kladskou dálnicí S8, na mapě se dnes zdá jako nejlogičtější napojit jí na českou S44+D35, ale není to tak snadné. S44 nový a nikdy neplánovaný nápor zvládne, ale co D35? Budeme jí přestavovat do Olomouce a vybudujeme i kompletní přeložku D46? Lepší je rozdělit na dva tahy.
Pokud někomu vadí menší zajížďka z Hradce do Brna přes M.Třebovou, ať si klidně jezdí po staré silnici. Dálnice se budují pro dálkové a mezinárodní tahy, kde i pár desítek kilometrů nehraje roli. Pochybuji, že někdo ze Zagrebu jede do Splitu po staré silnici, protože je o 50 km kratší než dálnice.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
Jaký tranzit? Vždyť JZT se zatrhla právě proto, že z D43 na jih by byl tranzit malý a proto končí na D1. Pokud bude D43 jen propojka mezi D35 a D1, tak by se klidně mohla napojit za Kuřimí na stávájíci čtyřpruh. VMO by to za mě zvládnul, protože by se ten minimální tranzit mohl rozdělit na východní a západní část VMO. Tato varianta by byla i daleko dřív prosaditelná.Honey72 píše: VMO a radiály jsou sice hezké pro Brno, ale nikoli pro tranzit. Tvrdit, že VMO tranzit zvládne je jako tvrdit, že Jižní spojka pro tranzit stačí a ať si to obyvatelé pěkně čuchají a poslouchají.
Až by jednou D43 pokračovala dál na sever, tak pak postavit zbylou část D43 kolem Bystrce spolu JZT.
Naposledy upravil(a) Paul1 dne 19.8.2022 14:18:46, celkem upraveno 3 x.
Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
Ještě mi prosím řekněte, co si myslíte o bourání prasečáku v Letech, ať jsem v obraze... Jako fakt myslíte vážně, že vybudováním jedinečné turisticko-historicko-architektonické naučné stezky nebývalého rozsahu byste pošlapával práci inženýrů či dokonce zajatců, kteří tam zemřeli? A zbouráním jejich práce jako NE???Honey72 píše:Obětovat rozestavěné dílo v tak nevídaném rozsahu, u nás možná největším, aby se po něm proháněli cyklisté, je dost přitažené za uši a nehorázně opovrhující prací stovek lidí. Nejen pracovníků, ale i inženýrů či dokonce zajatců.
Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
Děkuji!!!Paul1 píše:Jaký tranzit? Vždyť JZT se zatrhla právě proto, že z D43 na jih by byl tranzit malý a proto končí na D1. Pokud bude D43 jen propojka mezi D35 a D1, tak by se klidně mohla napojit za Kuřimí na stávájíci čtyřpruh. VMO by to za mě zvládnul, protože by se ten minimální tranzit mohl rozdělit na východní a západní část VMO. Tato varianta by byla i daleko dřív prosaditelná.Honey72 píše: VMO a radiály jsou sice hezké pro Brno, ale nikoli pro tranzit. Tvrdit, že VMO tranzit zvládne je jako tvrdit, že Jižní spojka pro tranzit stačí a ať si to obyvatelé pěkně čuchají a poslouchají.
Až by jednou D43 pokračovala dál na sever, tak pak postavit zbylou část D43 kolem Bystrce spolu JZT.
Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
Je to sice stranický článek, ale je tam i zmínka o šířkové kategorii čtyřpruhu: https://www.kdu.cz/aktualne/ruzne/senat ... ednala-jse
Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
Tady martasův odkaz ještě jednou a citace toho nejdůležitějšího.
„Uložil jsem generálnímu řediteli ŘSD ČR, aby silnici S73 v úseku MÚK Svitávka – MÚK Borušov ŘSD připravovalo a realizovalo ve čtyřpruhovém šířkovém uspořádání v kategorii S26,0/130,“ sdělil ministr dopravy Martin Kupka.
https://www.kdu.cz/aktualne/ruzne/senat ... ednala-jse
„Uložil jsem generálnímu řediteli ŘSD ČR, aby silnici S73 v úseku MÚK Svitávka – MÚK Borušov ŘSD připravovalo a realizovalo ve čtyřpruhovém šířkovém uspořádání v kategorii S26,0/130,“ sdělil ministr dopravy Martin Kupka.
https://www.kdu.cz/aktualne/ruzne/senat ... ednala-jse
Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
martasi, je to sice plátek KDU-ČSL, ale fakt je, že na tom senátorka usilovně pracovala. Pak je rovněž na palec nahoru Kupka, který to v rámci své funkce posvětil. Nedovedl jsem si představit 4 pruh do KV a střídavý 3 pruh zde. To bylo s ohledem na zatížení obou tahů na palici. Současné rozhodnutí je zcela určitě jediné rozumné. Kéž bychom se dočkali obdobného rozhodnutí na 35 v Českém ráji...
Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
Takhle nějak si představuju spolupráci v rámci koalice. Ne jak 511 a ANO na MD i MŽP před mnoha lety a stále máme velké H...
-
- Příspěvky: 707
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
Co vy vůbec víte o táboře v Letech. Já mám materiály, které nemá ani to jejich slavné muzeum v Brně. Něco je zveřejněné nově v mé poslední publikaci...michal píše:Ještě mi prosím řekněte, co si myslíte o bourání prasečáku v Letech, ať jsem v obraze... Jako fakt myslíte vážně, že vybudováním jedinečné turisticko-historicko-architektonické naučné stezky nebývalého rozsahu byste pošlapával práci inženýrů či dokonce zajatců, kteří tam zemřeli? A zbouráním jejich práce jako NE???Honey72 píše:Obětovat rozestavěné dílo v tak nevídaném rozsahu, u nás možná největším, aby se po něm proháněli cyklisté, je dost přitažené za uši a nehorázně opovrhující prací stovek lidí. Nejen pracovníků, ale i inženýrů či dokonce zajatců.
Včetně toho jak měli být nasazováni káranci a jak skutečně byly....
To sem vůbec nepleťte.
Jenom pro normování názorů...
Za mě kdo označí Lety jako ,,koncentrační tábor" je vůl...
Ano sběrný tábor, internační, pracovní ano....
Jinak souhlas s Honey 72 a jeho plná podpora....
-
- Příspěvky: 707
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
Dále k aktuální diskusi....
V Polsku je dle kuloárů posun, že "něco" nového od Klodska na jih určitě bude v horizontu 2030 - 2035 (plán), asi poloviční profil jejich rychlostní silnice (jejich kategorie ,,S")
Dále:
Pokud se bude stavět v parametru 26/120 tak je třeba použít německé materiály, jdeme na knop s původním tělesem, často se bude dosypávat atd....
Příklad - zasypaná dodnes funkční drenáž bude problém, to samé odvodňovací trubkové kanály....
Každý v Německu Vám řekne, že je vždy lepší mít původní dokumentaci. Akorát u nás to není potřeba....
Viz výstava o Žďákovském mostě, opěry, pokud by měli moje materiály nebylo by třeba tolik víceprací na opěrách atd.... mlátím několikrát vymlácené obilí....
V Polsku je dle kuloárů posun, že "něco" nového od Klodska na jih určitě bude v horizontu 2030 - 2035 (plán), asi poloviční profil jejich rychlostní silnice (jejich kategorie ,,S")
Dále:
Pokud se bude stavět v parametru 26/120 tak je třeba použít německé materiály, jdeme na knop s původním tělesem, často se bude dosypávat atd....
Příklad - zasypaná dodnes funkční drenáž bude problém, to samé odvodňovací trubkové kanály....
Každý v Německu Vám řekne, že je vždy lepší mít původní dokumentaci. Akorát u nás to není potřeba....
Viz výstava o Žďákovském mostě, opěry, pokud by měli moje materiály nebylo by třeba tolik víceprací na opěrách atd.... mlátím několikrát vymlácené obilí....
Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
Ale Tomasi, pak by práce stála podstatně MÉNĚ ! Ale je třeba rozfofrovat co nejvíce peněz státu. Toje o co tu běží... S Lety absolutní souhlas ! / nic proti cikánům nemám = nejsem skinhead, ale ty tanečky okolo mě fakt se...!
Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
Tomas1975: Přiznám se, že moc nechápu, že se na jednu stranu oháníte archivy, které podle Vás nikoho nezajímají, ale na druhou stranu Vám nevadí, že ta stavba, která je stojícím dokladem těch plánů, tak zcela zanikne. Neodsuzuji to, to v žádném případě, jen to prostě nechápu. Holt každý má vztah k historii jiný a sleduje či se zajímá o něco jiného. Mimochodem byl jste to Vy, kdo lamentoval nad zbouráním posledního mostu na D1 za Modleticemi či zprzněním Šmejkalky. Tak tohle bude jednou opravdu velký zářez do masa... Ale je to jedno. Co jsem chtěl řict, jsem už řekl, víc k tomu nemám, D43 možná jednou bude a možná taky ne. Kolony za Českou až k Lipůvce tady ale ještě dlouho budou.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
Něco jiného je zprznit historické stavby, když je jejich rekonstrukce či napodobení možné (v Německu to umí) a něco jiného vše staré zazdít prefabrikátem. Stavba německé dálnice je dnes historický klenot, ale na druhou stranu jej nemůžeme zabalzámovat jako muzeum a ponechat jako smutný odkaz. Největší čest bude, pokud se dostaví a co nejvíce staveb se zachová nebo ponechá v původním duchu. Zprzněním už bych považoval onu 2+1. Někdo tenkrát vyprojektoval gigantickou přehradu a my mu z toho chceme dostavět rybník.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
Starych mostu prezije asi pomalu, ale udelat tech par nejznamejsich v podobnem "retro" vzhledu by nemelo mit nejaky velky vliv na cenu nebo terminy.
Investora by to skoro nic nestalo a ziskal by nejake ty "socialni kredity" mezi verejnosti. (clanky, infotabule ...)
Investora by to skoro nic nestalo a ziskal by nejake ty "socialni kredity" mezi verejnosti. (clanky, infotabule ...)
Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město
Ministr dopravy vetoval verdikt centrální komise, nová silnice I/73 má být čtyřpruh
https://zdopravy.cz/ministr-dopravy-vet ... uh-123407/
...Ministr dopravy Martin Kupka nařídil ŘSD, aby začalo s přípravou verze se čtyřmi pruhy. Centrální komise ministerstva dopravy přitom loni schválila aktualizaci Technicko-ekonomické studie s variantou vystřídaného třípruhu v úseku Svitávka – Staré Město, přesněji řečeno po Borušov (u Moravské Třebové)....
https://zdopravy.cz/ministr-dopravy-vet ... uh-123407/
...Ministr dopravy Martin Kupka nařídil ŘSD, aby začalo s přípravou verze se čtyřmi pruhy. Centrální komise ministerstva dopravy přitom loni schválila aktualizaci Technicko-ekonomické studie s variantou vystřídaného třípruhu v úseku Svitávka – Staré Město, přesněji řečeno po Borušov (u Moravské Třebové)....