Stránka 14 z 18

I/73 hranice JM kraje – Staré Město

Napsal: 12.5.2022 9:51:26
od Matezs

I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město

Napsal: 12.5.2022 9:52:49
od Matezs
Aktuální leták Svitávka – hranice kraje: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/488 ... :19:21.694

Re: 4304-4305 Svitávka - St. Město

Napsal: 12.5.2022 10:42:52
od Aram96
Bude se stejně rozhodovat čistě politicky. :zvraci: Kdyby se u toho přemýšlelo, tak nikoho nic jiného kromě 4-pruhu ani nenapadne.
Maximálně se můžeme bavit, jestli s odstavným nebo bez podle intenzit a ceny, tzn. spíš bez odstavného, nebyl bych proti.

Re: 4304-4305 Svitávka - St. Město

Napsal: 12.5.2022 14:59:00
od Papuanec
Čtyřpruh bez odstavného je sice lepší než střídavý třípruh, ale pořád je to v kategorii "Proč by takový nesmysl vůbec někdo navrhoval?". Takže rozhodně čtyřpruh s odstavným! Bezpečnost provozu si to žádá.

Re: 4304-4305 Svitávka - St. Město

Napsal: 12.5.2022 15:14:32
od Aram96
Nemyslím si. Na komunikaci, kde by čistě KAPACITNĚ možná stačil opravdu 2-pruh, je 4-pruh bez odstavných pořád naprosto bezpečné řešení. A to i pro vytváření záchranných uliček apod.
Že se na málo vytíženějších a dražších úsecích šetří na odstavném jsem s to ještě pochopit (hraniční úsek D11, tenhle úsek D43, příp. D49). Ale mají to být prostě 4-pruhy s dostatečnými poloměry a rozhledy == dálnice, kde můžete valit 120 minimálně.
Nejde o žádné předražené úseky, kde by byly tunely apod., aby se musela stavět jedna roura místo dvou apod., jak se nám snaží odborníci z MD vtlouct do hlav.

Re: 4304-4305 Svitávka - St. Město

Napsal: 12.5.2022 15:37:26
od AF-1
Papuanec píše:Bezpečnost provozu si to žádá.
Oblibene argumentacni kladivo. ;)

Re: 4304-4305 Svitávka - St. Město

Napsal: 12.5.2022 15:39:48
od michal
Bezpečnost provozu si třeba taky žádá dodržování bezpečné vzdálenosti... :D

Re: 4304-4305 Svitávka - St. Město

Napsal: 12.5.2022 15:43:03
od Aram96
AF-1 píše:
Papuanec píše:Bezpečnost provozu si to žádá.
Oblibene argumentacni kladivo. ;)
Přesně. A bohužel užíváno většinou právě anitIAD fanatiky.

Re: 4304-4305 Svitávka - St. Město

Napsal: 12.5.2022 16:27:49
od Papuanec
No mně zkrátka přijde zbytečné stavět rychlostní silnici bez odstavných pruhů, plusy zkrátka převažují nad mínusy. Tragédie zvaná D46 mluví za vše :D A třípruh bych v tomto případě prohlásil přímo za zločin, ten patří maximálně někam na obchvat Bezna na I/16, rozhodně ne sem.

Re: 4304-4305 Svitávka - St. Město

Napsal: 12.5.2022 16:37:52
od Papuanec
Aram96 píše: Že se na málo vytíženějších a dražších úsecích šetří na odstavném jsem s to ještě pochopit (hraniční úsek D11, tenhle úsek D43, příp. D49). Ale mají to být prostě 4-pruhy s dostatečnými poloměry a rozhledy == dálnice, kde můžete valit 120 minimálně.
Omlouvám se za OT, ale zrovna hraniční úsek D11 v kategorii D 21,5/110, který bude sloužit jako hlavní kamionová tepna mezi námi a Polskem, je podle mě neuvěřitelná zrůdnost a důkaz toho, že na MD při plánování nehledí moc do budoucnosti. Horší už je snad jenom jižní část PO jako čtyřpruh :zvraci:

Re: 4304-4305 Svitávka - St. Město

Napsal: 12.5.2022 17:03:47
od Aram96
Ale ten odstavný má defakto užitek jen v případě, kdy v něm něco stojí, případně při objíždění nehody. A vzhledem k malému provozu na všech těchto částech zkrátka není úplně potřeba, protože zde provoz bude pravděpodobně tak malý, že jeden pruh pro objetí bude stačit bohatě veškerému provozu. O to jde. ;) V zahraničí jsou úseky dálnic bez odstavných a je tam mnohem vyšší provoz a jsou to důležitější dálnice.
D46 je nyní velmi hodně zatížená a kdyby měla lepší poloměry, troufám si říct, že ten chybějící odstavný zas až tak nevadí. Ale tam má provoz značně klesnout, navíc mají přibýt odstavné zálivy. Stejně tak ty zálivy budou na D11 a na případné D43 v "úzkém" 4-pruhu. Takže to už musí být sakra štěstí, aby se něco odstavilo a ani to nestihlo dojet do zálivu. A při tom malém provozu budou ty šance fakt nízké.

S 3-pruhem souhlas, na komunikace typu I/16 přesně patří.

Re: 4304-4305 Svitávka - St. Město

Napsal: 12.5.2022 22:11:33
od Mike
to je právě ta chybná myšlenka
že jako ušetříme, tak to navrhneme v 3pruhu nebo max. 2+2 bez odstavných...
správný přístup je návrh 4+4 ( něco jako D70/200 ) ;)
a v rámci úspor tam postavíme "jen" 2+2 s odstavnými...

Re: 4304-4305 Svitávka - St. Město

Napsal: 12.5.2022 22:15:31
od kot
Miku dobrá "palba" na cíl ! :ok:

Re: 4304-4305 Svitávka - St. Město

Napsal: 13.5.2022 8:22:02
od Honey72
Dobře je vidět rozdíl na dvou sousedních dálnicích, které ani jedna nemá odstavné pruhy. Mohelnická část D35, bez jediného kopečku či většího oblouku a běžně vytížená. A D46, klikatá, kopcovitá a neúměrně přetížená.

Re: I/73 obecně

Napsal: 14.5.2022 16:22:31
od Aram96
Ještě jedno shrnutí:https://www.d35spolek.cz/v-cerne-hore-s ... kace-i-73/

Uvidíme, co vymyslí tady tihle:
Jak už jsme avizovali na našich webových stránkách předseda našeho Spolku poslanec Martin Kolovratník navrhne zařazení této problematiky do programu zasedání Podvýboru pro dopravu PS PČR včetně projednání výsledků aktualizace dopravních proudů. Na toto jednání bude kromě ministra dopravy pozvána i paní senátorka Vítková a generální ředitel ŘSD ČR Mátl, který čtyřpruh rovněž podporuje.

Re: I/73 obecně

Napsal: 14.5.2022 18:20:53
od goldfinger
Proto možná bylo předčasné přesunout toto vlákno z dálnic do silnic I. třídy

Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město

Napsal: 16.5.2022 16:08:21
od butes

Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město

Napsal: 16.5.2022 17:15:51
od kojal
Takže si to shrneme:

Sčítání dopravy rok 2010

silnice 1/6 později - D6 – intenzita dopravy v roce 2010 5-11tis. -začátek výstavby dálnice
Silnice 1/7později - D7 – intenzita dopravy v roce 2010 6-13tis. -začátek výstavby dálnice
Silnice 1/43 ..Později 1 /73 – intenzita dopravy v roce 2010 6 -22tis. - uvažujeme kudy povede cesta

Sčítání dopravy rok 2016

silnice 1/6 později - D6 – intenzita dopravy v roce 2016 5-15tis. - pokračuje výstavba dálnice
Silnice 1/7později - D7 – intenzita dopravy v roce 2016 7-11tis. - pokračuje výstavba dálnice
Silnice 1/43 ..Později 1/73 – intenzita dopravy v roce 2016 8-24tis. - uvažujeme kudy povede cesta

Sčítání dopravy rok 2020

silnice 1/6 později - D6 – intenzita dopravy v roce 2020 5-16tis.- pokračuje výstavba dálnice
Silnice 1/7později - D7 – intenzita dopravy v roce 2020 5- 13tis.- pokračuje výstavba dálnice
Silnice 1/43 ..Později 1/73 – intenzita dopravy v roce 2020 8-24tis. -přemýšlíme jestli by nestačil 3pruh

A znám spoustu lidí kteří se silnici 1/43 vyhýbají velkým obloukem , protože je defakto neprůjezdná !!!!!

nedal jsem tam záměrně čísla blízko Prahy a Brna cca 20km

Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město

Napsal: 16.5.2022 17:42:23
od kot
Kojale moc hezká statistika. Díky. Výsledek mi ale hlava nebere...

Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město

Napsal: 17.5.2022 7:48:24
od AF-1
Prijde mi, ze pokud by se budovala soubezne s I/43, nikdo by o tripruhu neuvazoval. Jelikoz to kvuli terenu a vodnim zdrojum nejde, tak musi jit "novou" stopou a to nektere lidi svadi k uvaze: Dnes je tam nula, tripruh bude stacit.

Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město

Napsal: 17.5.2022 8:12:00
od Honey72
Zřejmě tou největší chybou je nechávat silnici 43 jako první třídu i po dostavbě 73. Někdo vzal tabulku, že se silný provoz na dvou souběžných silnicích rozptýlí a vymyslel třípruh. Člověk by řekl, že státní silnice jsou určeny pro celostátní provoz a ne regionální. Už vidím, jak na D35 u Svitav je návěst 43 - BRNO. To určitě ne. Brno bude až u Třebové. A dopadne to podobně jako Šumperk u Hradce. Navigace bude říkat tudy BRNO, ale dálková návěst bude zřejmě ukazovat BRNO ještě dál rovně.
Kéž by Poláci rozhodli .-)

Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město

Napsal: 17.5.2022 9:56:40
od Aram96
kojal: přesně. Tenhle fakt nejsem schopen pochopit již tak 5 let. :evil: A to ještě stavíme D6 i s odstavným, ale budiž, není tak drahá kvůli terénu. A v tom je právě ten problém - že se rozhoduje podle peněz a ne podle potřeb. S takovou se nikdy, opravdu nikdy nedočkáme toho úseku od Kuřimi k D1, protože ten prostě bez 3-4 km tunelů nevznikne.

Nicméně pro korektnost .. je pravdou, že na staré I/43 určitě část provozu zůstane, protože tam má jednoduše zdroj/cíl. Je to asi jak píše AF-1.

Absurdní ale je, že my musíme postavit novou trasu, potřebujeme, aby se tam přesunulo co nejvíce dopravy to půjde, ale postavíme 3-pruh, který způsobí, že mnohem více dopravy zůstane na staré.
Jako těžko pohledat větší absurdnost v ČR v posledních letech. :crazy:
Příměrem by mohlo být: “na co tam a tam stavět koridor, vždyť po té regionální trati na rychlost 60 stejně nikdo nejezdí”. Tzn.kdyby se uvažovalo jako tady u I/73, nevzniklo v historii pravděpodobně vůbec nic.

Asi nám fakt nezbyde nic jiného, než doufat, že Poláci schválí plány na ten nový 4-pruh. Příšerné tahle česká “malost” a kolenovrtství.

A jinak ano, nechávat starou I/43 jako jedničku je totální nonsense od začátku. To zase určitě vymyslel “stratég” typu Sosna. :zvraci:

Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město

Napsal: 17.5.2022 20:31:14
od Mike
Arame, když zůstane hodně provozu na "staré", tak ten 3pruh bude kapacitně stačit a mluvka nám s patřičnou dikcí sdělí, jak to vlastně od začátku věděli.... :zvraci:
něž své ANO řeknou kousek od Bobischau 8-)

Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město

Napsal: 4.7.2022 9:44:04
od Matezs
RM na Tw ohledně aktuálního stavu posouzení 3/4pruhu: Zatím bohužel stále čekáme na rozhodnutí CK MD. My jsme předložili na MD aktualizovanou studii dopravního modelu a čekáme na její posouzení a definitivní posouzení ze strany CK MD. https://twitter.com/MatlRadek/status/15 ... 5663217669

Re: I/73 Svitávka – hranice JM kraje – St. Město

Napsal: 18.8.2022 20:39:13
od Matezs
Fb senátorky Vítkové: Mnozí nevěřili, ale PODAŘILO SE. Bude 4 pruh i od Svitávky po Moravskou Třebovou. Mám radost a děkuji Ministr Dopravy https://www.facebook.com/30148148356146 ... VF8Gl/?d=n