ŘSD jen vymýšlí hlouposti a jestli mohu mít otázku jak bude vypadat múk i/43(73) s D1 nikde jsem to nenašelJirkaS píše:Přitom by se mohlo použít původně plánované číslo 44
I/73 Troubsko – Kuřim
Re: Čísla komunikací a jejich značení
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 34#p248434
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Darwousku I/43...
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Já si to hold asi nikdy nezapamatuju
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Třeba tady:darwousek píše:jestli mohu mít otázku jak bude vypadat múk i/43(73) s D1 nikde jsem to nenašel
https://www.kr-jihomoravsky.cz/archiv/o ... -CELEK.pdf
Je to z územní studie z února 2019, možná že už je i něco novějšího.
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Ta studie tohoto křížení ještě spolu s VRT byla podle ŘSD dokončena v červnu 2021, ale k dispozici ji nemám, ani nějaké její závěry. Ale jsem na ně velmi zvědavý.
Popravdě doufám, že ta trubka nebude vypadat právě tak, jak je v té územní studii. Že se postaví pořádně. (jako např.u Vyškova nebo u Bělotína, to jsou povedené křižovatky co se týče tvaru). Kvůli velmi krátkému průpletu na straně vpravo by bylo ideální mít tam i most na mimoúrovňové vykřížení s kolektorem.
Popravdě doufám, že ta trubka nebude vypadat právě tak, jak je v té územní studii. Že se postaví pořádně. (jako např.u Vyškova nebo u Bělotína, to jsou povedené křižovatky co se týče tvaru). Kvůli velmi krátkému průpletu na straně vpravo by bylo ideální mít tam i most na mimoúrovňové vykřížení s kolektorem.
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
S tím že by někdy mohla stát JZT se nepočítá? To by se celá MUK D1/D43 musela znova překopat?
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Myslím si, že se s ní počítat nebude. A je to tak možná dobře, protože pak by ta MÚK byla horších parametrů.
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Ví někdo jak má vypadat napojení obchvatu na D1 ?na netu jsem to nikde nedohledal
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: 31.7.2020 11:39:44
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Pokud se na ten plánek dívám správně, tak kvůli těm tunelům se z dálnice vůbec nebude možné napojit na 'starou' silnici mezi Bosonohama a Troubskem? Přijde mi opravdu škoda to tam nepropojit...
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
johnnyBgood: asi myslíte napojení Veselky, že? Po obchvatu Bosonoh a budoucímu napojení Jemelkové na I/23 se půjde relativně rychle dostat na MÚK Brno-západ.
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Napojovat 602 na D1 je nesmysl. K čemu jako ? Vždyť tam mají křižovatky do obou směrů 7 km od sebe.
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: 31.7.2020 11:39:44
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Ajo, teď to vlastně vidím že z D43 bude oboustranný sjezd na Veselku a současný tamní kruháč? Ono pořád jedním nebo druhým směrem se musí courat přes Popůvky, ale je fakt že to není žádná tragedie.
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Ano musí, ale nevidím na tom nic špatného. D1 není žádný městský průtah, aby zde byly křižovatky pro nějaké Popůvky, Bosonohy apod. Myslím, že současný počet křižovatek kolem Brna (včetně D43 a rozšířené MÚK s ČT) je akorát.
Na té samotné D43 teď přesně nevím, ale nemá tam být MÚK až s Kohoutovickou ? I to bych považoval za rozumné a dostatečné.
Na té samotné D43 teď přesně nevím, ale nemá tam být MÚK až s Kohoutovickou ? I to bych považoval za rozumné a dostatečné.
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
johnnyBgood: já tam žádný sjezd na Veselku nevidím. Zbytek ulice Stará dálnice se napojí na Dlážděnou (do Žebětína). Sice tam bude nějaká odbočka a podjezd pod D43, ale asi jenom kvůli přístupu k zemědělským pozemkům.
Nejbližší bude MÚK Žebětín, jak píše Aram.
Nejbližší bude MÚK Žebětín, jak píše Aram.
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Odříznutí Veselky, Střelic, Popůvek a Bosonoh od D43 a potažmu Bastru/Kohoutek mi přijde trošku nedomyšlené. V místě odpojení D43 od stávající silnice ke kruháči na Veselce by měla být minimálně jednoduchá odbočka (a nájezd ve směru na D1, ale ještě lépe jednoduchý rozštěp kvůli připojení opačného směru, protože jinak budou muset všichn z těch obcí do Bastru jet přes Žebětín. Arame, D1 jako městský průtah slouží a ještě hodně dlouho jako jediná spojnice západ-východ sloužit bude. Jižní segment VMO bude až úplně poslední a jiná rozumná spojnice kvůli bariiéře kolejiště není (nepočítám Sokolovu) a nebude.
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Je pravda, že jsem si neuvědomil, že tím zanikne spojení Bystrce a této oblasti u dálnice. To by se asi hodilo zachovat aspoň trochu kulturně.
Myslím, že řešením je buď postavení souběžné doprovodné komunikace tady nebo přidání další MÚK zde.
Jako lepší a i reálnější na prosazení, mně přijde varianta s doprovodnou komunikací. Není to kdovíjaká délka, 2 km a doprava mezi jednotlivými částmi nebude muset na D43 vůbec najíždět. To až při cestě do Bastru. MÚK by zase měla výhodu, že budou ty části opravdu připojené i na D1.
Na druhou stranu, kolik takové dopravy je ? Té co směruje do Popůvek, Bosonoh atd. ? Dnes to podle sčítání nezjistíme, protože hlavní část intenzit míří z Bystrce někam dál. A naopak, většina dopravy z těchto míst míří spíše do centra města po 602, ne do Bystrce, ne ?
S D1 jsem to myslel tak, že je tam křižovatek dost. Víc jich prostě nesmí vzniknout, jinak to zde bude jak na pražském okruhu.
Myslím, že řešením je buď postavení souběžné doprovodné komunikace tady nebo přidání další MÚK zde.
Jako lepší a i reálnější na prosazení, mně přijde varianta s doprovodnou komunikací. Není to kdovíjaká délka, 2 km a doprava mezi jednotlivými částmi nebude muset na D43 vůbec najíždět. To až při cestě do Bastru. MÚK by zase měla výhodu, že budou ty části opravdu připojené i na D1.
Na druhou stranu, kolik takové dopravy je ? Té co směruje do Popůvek, Bosonoh atd. ? Dnes to podle sčítání nezjistíme, protože hlavní část intenzit míří z Bystrce někam dál. A naopak, většina dopravy z těchto míst míří spíše do centra města po 602, ne do Bystrce, ne ?
S D1 jsem to myslel tak, že je tam křižovatek dost. Víc jich prostě nesmí vzniknout, jinak to zde bude jak na pražském okruhu.
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Copak mezi Bystrcí a tou jižní částí, kde není žádný významný cíl, jezdí tolik aut, aby to Žebětín nepobral? To se mi nějak nezdá.
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Jako nejjednodušší i nejlevnější mi připadá jednoduchá MÚK (rozštěp) pro napojení od kruháče na Veselce plus výjezd protisměru a možná nájezd od Žebětína, když už tam ta křižovatka bude. Žebětín by to nejspíš pobral, ale proč ho zbytečně zatěžovat jakoukoli tranzitní dopravou?
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Jeden protiargument - proč zatěžovat tento úsek místní dopravou Bystrc - Dolní Kotěhůlky, když tam povalí mezistátní doprava?
Další je ten, že hustota MÚK by byla v tomto úseku nevídaná, MÚK zhruba každých 1,5 km. Když to vezmu od severu:
MÚK Rozdrojovice - MÚK Bystrc sever: 2 km (a následuje tunel)
MÚK Bystrc sever - MÚK Bystrc jih: 1,5 km (a následuje tunel)
MÚK Bystrc jih - MÚK Žebětín: 1,5 km
MÚK Žebětín - "MÚK Veselka": 1,7 km
"MÚK Veselka" - MÚK s D1: 1,7 km (tunelová, nezvyklá MÚK)
MÚK s D1 - MÚK Brno východ: 1,7 km
Určitě tam bude snížená rychlost třeba na 80 km/h, kterou určitě nebude plno lidí dodržovat.
Kromě toho by se možná dal vybudovat východní obchvat Žebětína rozšířením silnice vedoucí přes zahrádkářskou oblast: https://mapy.cz/s/lemorapepo
Další je ten, že hustota MÚK by byla v tomto úseku nevídaná, MÚK zhruba každých 1,5 km. Když to vezmu od severu:
MÚK Rozdrojovice - MÚK Bystrc sever: 2 km (a následuje tunel)
MÚK Bystrc sever - MÚK Bystrc jih: 1,5 km (a následuje tunel)
MÚK Bystrc jih - MÚK Žebětín: 1,5 km
MÚK Žebětín - "MÚK Veselka": 1,7 km
"MÚK Veselka" - MÚK s D1: 1,7 km (tunelová, nezvyklá MÚK)
MÚK s D1 - MÚK Brno východ: 1,7 km
Určitě tam bude snížená rychlost třeba na 80 km/h, kterou určitě nebude plno lidí dodržovat.
Kromě toho by se možná dal vybudovat východní obchvat Žebětína rozšířením silnice vedoucí přes zahrádkářskou oblast: https://mapy.cz/s/lemorapepo
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
U té mezistátní dopravy bych byl trošku opatrnej, propojení polské S8 s D43 jen tak rychle nebude. Obce a městské části podél D43 nejsou žádné Kotěhůlky a má-li být D43 v úseku od Kuřimi po Troubsko projednatelná, musí mít přínos pro obyvatele podél její trasy včetně rozumné možnosti se na ni napojit a využívat ji. Bastr má 30 tis. obyvatel, to je větší okresní město. Je logické, že na obou koncích bude MÚK, sníží se tím zatížení tranzitní dopravou. Rozdrojovice zase napojí Jinačovice a Kníničky, to bude znát u OBI. Žebětín je jasnej - ten má přínos i pro Kohoutky. Ta poslední mini MÚK na stávající křižovatce dálnice a silnice do Žebětína už to nevytrhne. Když budou mít odbočovací a připojovací pruhy a podpovrchové úseky pořádné parametry, nevidím důvod, proč tam nemít kilo, ale zase je to zčásti v intravilánu obce, takže pravděpodobnější vidím 80 (kterou tam pojede málokdo).
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
A k tomu přibyde poměrové měření, prachy jsou totiž potřeba čím dál více...
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Také jsem názoru, že křižovatek je zde až až. Ale většinu chápu, Bystrc sever+jih určitě být musí. Když už je to silnice první třídy, tak i Žebětín chápu. Rozdrojovice naopak teda nechápu. On je to spíš politický ústupek odpůrcům (Kníničkám), než že by byla nějak potřeba. Ale prostě když už je to jednička, ok ať tam jezdí více místní dopravy. Ale právě proto, že křižovatek je dost, tak bych byl raději pro tu doprovodku vedle a ne ještě pro další MÚK nad Veselkou.
Ono zase kdyby tady ty křižovatky nebyly nebo byla jen jedna, tak ten úsek nebude zdaleka tak dopravně účinný a měl by větší problémy projít "ekonomickým posouzením". Což bude mít ostatně i tak velmi těžké, náklady zde budou velmi vysoké. Popravdě očekávám, že tohle v Praze na ministerstvu stejně neprojde, že to CK MD neschválí. Ale když bude stát východní část VMO, tak to půjde zkousnout. Za dalších 10 let už to třeba projde.
Jisté je, že v jiné podobě, než té nyní navržené s tunely, to neprojde. Tím jsem si byl téměř jistý už když jsem přišel na fórum a ty tunely jsem tu navrhoval defakto přesně tak, jak jsou namyšlené teď to nově.
Ono zase kdyby tady ty křižovatky nebyly nebo byla jen jedna, tak ten úsek nebude zdaleka tak dopravně účinný a měl by větší problémy projít "ekonomickým posouzením". Což bude mít ostatně i tak velmi těžké, náklady zde budou velmi vysoké. Popravdě očekávám, že tohle v Praze na ministerstvu stejně neprojde, že to CK MD neschválí. Ale když bude stát východní část VMO, tak to půjde zkousnout. Za dalších 10 let už to třeba projde.
Jisté je, že v jiné podobě, než té nyní navržené s tunely, to neprojde. Tím jsem si byl téměř jistý už když jsem přišel na fórum a ty tunely jsem tu navrhoval defakto přesně tak, jak jsou namyšlené teď to nově.
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Na jednu strany náklady navýší zakrytí komunikace v Bastru, ale zase ne tolik - těleso vede v zářezu, takže se "jenom" navrtají piloty, vztyčí stěny, udělá strop a to celé se zasype. Most přes hráz levný nebude, to je jasné a další peníze spolkne tunel v Bosonohách. Na druhou stranu už je těleso hotové a pouižtelné by měly být i některé objekty na trase a to znamená výraznou úsporu.
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Ale jo, s tímto souhlas. Nicméně mám prostě obavy, že CK tento úsek zařízne. Byl bych velmi mile překvapen, kdyby ne. Kór když vidím, že neschválili ani 4 pruhy místo 3 na opačném konci D43.
Důležité je, že ty tunely zde nejsou z nějakého rozmaru, zde je ta zástavba prostě fakt blízko. Možná jen u Bosonoh by nemusel být tak dlouhý.
Takže buď ten úsek je potřeba a musí se postavit s tunelama, nebo potřeba zas tak není, resp. můžeme si dovolit postavit ho až později a tak se stavět nebude. Já jen nesnáším ty hry s čísly v CK MD, kde se dá doslova čarovat. Ve výsledku je to stejně z min. 70% politické rozhodnutí.
Důležité je, že ty tunely zde nejsou z nějakého rozmaru, zde je ta zástavba prostě fakt blízko. Možná jen u Bosonoh by nemusel být tak dlouhý.
Takže buď ten úsek je potřeba a musí se postavit s tunelama, nebo potřeba zas tak není, resp. můžeme si dovolit postavit ho až později a tak se stavět nebude. Já jen nesnáším ty hry s čísly v CK MD, kde se dá doslova čarovat. Ve výsledku je to stejně z min. 70% politické rozhodnutí.
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Měl jsem na mysli spíš propojení S3 a S43 a to už existovat bude.goldfinger píše:U té mezistátní dopravy bych byl trošku opatrnej, propojení polské S8 s D43 jen tak rychle nebude.
Ale tady se bavíme o napojení Bystrce na jih, kde žádný významný cíl není, jenom pár vesnic spojených trojkami.goldfinger píše:Obce a městské části podél D43 nejsou žádné Kotěhůlky a má-li být D43 v úseku od Kuřimi po Troubsko projednatelná, musí mít přínos pro obyvatele podél její trasy včetně rozumné možnosti se na ni napojit a využívat ji. Bastr má 30 tis. obyvatel, to je větší okresní město.