I/73 obecně

Brno (D1) – Boskovice (I/19, I/43) – Moravská Třebová (D35)
Odpovědět
KarelLer
Příspěvky: 699
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od KarelLer »

V tuhle chvíli asi nikdo neví, jak přesně to bude. Dokážu si představit, že stará I/43 bude v té souběžné části (zhruba Kuřim až Skalice) v peáži s I/73 a stará I/43 se v této části převede do druhé třídy. Tzn. jižní a severní část staré I/43 zůstane pod stejným označením, protože ji tak všichni už desítky let znají. Uvidíme.
kot
Příspěvky: 10489
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od kot »

Karle, čert vem jakákoliv čísla. Ať to má jakékoliv označení, hlavně aby už na tu stavbu vyjela technika...
Mike
Příspěvky: 4983
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Mike »

Aram96 píše:... Nejspíš je to kvůli tomu, že severní část I/73 povede tak daleko od současné I/43, že ji chtějí nechat v první třídě. ..
čili něco jako D11 vs I/11
ale ono by D33 nebo D37 asi nemělo ten správný zvuk ;)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Mike
Příspěvky: 4983
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Mike »

goldfinger píše:Premiér je sice ze statlu,ale ministr dopravy je cajzl jak holcna a ten ani neví, kudy D43 vede.
proto mě překvapil s nějako D52
ta nás pragocentristy vůbec nezajímá :lol:
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
kot
Příspěvky: 10489
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od kot »

Hezká práce Miku !!! :D
KarelLer
Příspěvky: 699
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od KarelLer »

Až teď mi došlo, že v letáku "D35 Opatovec - Staré Město" je přivaděč z D35 na I/35 (jakoby "D43", zhruba 3 km) v kategorii 1+1 (S 11,5/90), ale v letáku "S43 hranice JM kraje – Staré Město" se píše o tom, že má jít o 2+2 (S 26,0/130) s poznámkou, že půjde o dostavbu na plný profil. Oni se fakt nemůžou dohodnout a postavit to rovnou jako 2+2 s MÚK Borušov? Bude se to muset znovu rozkopat? Uff.

D35: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/53/ ... _mesto.pdf

S43: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/499 ... -mesto.pdf
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

Při stavbě D35 se ale vybuduje provizorní napojení následné I/35. Byla by zbytečnost tam postavit další kousíček D43 a dopravu hnát přes MÚK. Jestli bude D43 ve 3-pruhu, tak už je úplně jedno, jestli pak k dálnici povedou pruhy dva nebo čtyři. Dostavět samotný druhý profil mezi Borušovem a D35 je to nejmenší. Nic by se nerozkopávalo, jen dostavělo. ;)
dvs
Příspěvky: 3622
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od dvs »

Co to znamená "jen dostavělo" doporučuji se projet po D7 kolem Loun, kde se nyní jenon dostavuje.
KarelLer
Příspěvky: 699
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od KarelLer »

On to má být trvalý přivaděč (což dává smysl), ne jen provizorní napojení. Provizorně by se dal udělat bypass té MÚK, aby se auta připojovala napřímo.
dosh
Příspěvky: 127
Registrován: 5.6.2018 23:14:21

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od dosh »

Karle, myslim si, ze jde jen o chybu v letaku, protoze (podle situacni zpravy [kterou jsem tu daval cca 2 stranky zpet]), CK MD potvrdilo privadec jako 2+2, S26,0/130.
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

KarelLer: ano, mohl by se postavit 4-pruh a na konci to svést do 2-pruhu a nechat provizorní připojení. Ale že by tohle bylo v něčem důležité, bych neřekl. A to proto, že jestli nebude 4-pruh dál k Boskovicím, tak je prostě jedno, kolik pruhů má samotný přivaděč. ;) Vzhledem k tomu, že S43 je ve hvězdách a 4-pruh na ní v paralelním vesmíru, tak prostě ten poloviční profil docela chápu. Kdyby byl dnes již schválen 4-pruh dál a probíhala příprava, je to něco jiného.
Je ale pravda, a velký paradox, že tento přivaděč zažije nejspíš svá "zlatá léta" právě v tom mezičase, než bude zbytek D35. Pak tam intenzity určitě klesnou a na hodně dlouho. :lol:

dosh: MD to potvrdilo, ale se stavbou S43. Ne s D35. A to je to, co KarelLer řeší. Jisté ale je, že tohle se u D35 už určitě měnit nebude, když je hotová DSP. Takže řešíme zbytečnost.
Matezs
Příspěvky: 352
Registrován: 24.1.2020 0:21:07
Bydliště: Svitavy

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Matezs »

Fb Chceme D43, příspěvek senátorky Jaromíry Vítkové: Ministra dopravy jsem podrobně seznámila se svoji iniciativou pro podporu realizace silnice 43 (73). Zdůraznila jsem, že realizace úseku Svitávka-Staré Město v kategorii 4pruhu je pro region naprosto zásadní. Silnice bude sloužit nejen pro občany pro cesty za prací, školou, lékařem, do krajského města Brna, ale bude pro ně dostupnější D1 a D35. Komunikaci budou také využívat podnikatelé, kteří ji budou jistě značně vytěžovat. Hovořili jsme také o intenzitě dopravy a přehodnocení varianty 3pruh Svitávka-Staré Město. Pana ministra jsem nakonec pozvala do regionu. https://www.facebook.com/30148148356146 ... 75477/?d=n
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

Uvidíme, snad regionální politici nového ministra "zlomí" a MD ten závěr přehodnotí.

Zajímavé by bylo vidět někde veřejně rozdíly v ceně za 3-pruh vs 4-pruh a předpokládané intenzity na obou kategoriích. Ty intenzity totiž budou podstatně odlišné.
dosh
Příspěvky: 127
Registrován: 5.6.2018 23:14:21

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od dosh »

Cely clanek na webu senatorky:

http://jaromiravitkova.cz/co-delam/sena ... e-43-73/#1

A citace od Kupky:
Důvody, které uvádíte, se jeví jako velmi vážné a bude tedy nutné celou věc důkladně posoudit, neboť odborné útvary Ministerstva dopravy jsou názoru jiného. Centrální komise shledala, že dosažené výsledky ekonomického posouzení se pohybují na hraně ekonomické efektivity a i mírné zvýšení nákladů, nebo změna dopravní zátěže by stavbu ve 4 pruhovém uspořádání kvalifikovalo již na stavbu ekonomicky neefektivní.
Aha, takze 2+2 je na hrane efektivity, tak radsi priposrane postavime 2+1 a pak se budeme divit.

A za 2+1 muze taky koronavirus, protoze:
Diskutovalo se i o intenzitě dopravy, dle prognózy. Přítomní se shodli, že intenzity v letech 2020 a 2021 vlivem pandemie mohou být zkreslené a ministr uvažuje o novém měření, které by bylo průkaznější vhledem k pandemii koronaviru.
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

Co tam jako chtějí měřit ? :roll: Je úplně jedno, jestli je na staré 8 nebo 10 tisíc. Staví se tu celoevropský nový koridor, takže by asi mohl nějak vypadat, protože jinak to bude mezi Baltem a Jadranem jediný nečtyřpruhový úsek. :crazy: To považuji ale za "slabší" argument.

Mnohem důležitější je, že dopravní účinnost na obce na I/43 ve variantě 3-pruh bude mnohonásobně menší než při 4-pruhu. Kamiony se tam asi vyženou klidně násilím, ale OA se z většiny přesunou jedině na 4-pruh. Pokud je tohle cílem MD, tak prosím. Myslel jsem ale, že i vysoký počet OA v obcích je zlo, když mají v mapce ŘSD i obchvaty, které odvedou sotva 5 tisíc OA + třeba 100 NA. :? Pak už je to jen o tom, co se musí připlatit za 4-pruh vs 3-pruh.

Něco zde měřit je k ničemu také proto, že lze velmi těžko odhadovat budoucí přesun dopravy po dokončení D11+D35. Pak vznikne také nová doprava, protože se časově přiblíží Brno, byť tedy jde o řídce osídlené území - spíše vylidňované - proč asi .. že by dtto Jeseníky ? :o
Přirovnal bych to ke středočeské D3, kde je vznik nové dopravy také velkou neznámou, protože postavíte novou komunikaci někde, kde prakticky nic nevede. Nějaká doprava je i na současné dvojce mezi Boskovicemi a Třebovou, ta "dálkovější" také bude využívat S43. A v neposlední řadě to bude jasná volba pro relaci Brno-Jeseníky.
Suma sumárum kapacitně 3-pruh stačit bude na 99%, nicméně neuleví obcím zdaleka tak jako 4-pruh. Podle toho, jak se chtějí zachovat k obcím, ať se rozhodne.

Ať se zveřejní studie, která určila náklady jednotlivých variant, a která určila, kolik z už vybudovaného se může použít. A dále předpokládané intenzity podle variant. Bez zveřejnění jsou všechny debaty úplně k ničemu. A to jak ty moje řeči, které tu pořád opakuju :oops: , tak ty debaty politiků. Protože si umím barvitě představit, jak taky mohl probíhat ten průzkum tělesa a jaké závěry ta studie mohla mít. :?
kot
Příspěvky: 10489
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od kot »

Arame, poslední odstavec podepisuji bezvýhradně... :P
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

Ještě dodám, že by se to dalo přirovnat k hraničním úsekům dálnic. Především třeba snad v dohledné době realizované D11. Proč teda úsek od Trutnova na hranice nestavíme ve 3-pruhu ? Ví někdo, kolik tam bude jezdit aut ? Ne. Bude to drahý úsek ? Bude, pravděpodobně na 1 km ještě dražší než D43. Je na hranici rentability ? Na to se nikdo nikdy snad ani neptal. :!: Jen se bude stavět bez odstavných. Budiž, na cenu pozitivní dopad a chybějící odstavný není na málo využívané silnici skoro poznat, má minimální vliv na bezpečnost. (i když už z principu toho "evropského koridoru" bych byl pro 4-pruh s odstavným na obou stavbách :mrgreen: ) Ale dobře, je to drahé, takže ušetřeme alespoň na tom. A kdyby se měla stavět ve 3pruhu delší část D11, úplně slyším ten řev z Náchoda. A byl by pochopitelný.
dosh
Příspěvky: 127
Registrován: 5.6.2018 23:14:21

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od dosh »

Arame, nevim jak by se rvalo u Nachoda, ale u severni casti D43 se rve, senatorka, svaz obci D43 a pokud jsem pochopil, tak i RSD. Ale kdyz on se dela pruzkum, kdyz nic nejezdi.
KarelLer
Příspěvky: 699
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od KarelLer »

Myslím, že přesun mezinárodního tranzitu na D11, D35 a S43 je jistý, o důvodech jsme se tady bavili. Nevím, proč se to nebere v potaz. Možná proto, že dostavba D11 a D35 je pořád ještě relativně daleko. Takže postavíme 2+1 a potom budeme draze dostavovat jeden pruh.

Problém by mohl být míchání místní a mezinárodní dopravy na S43 u Brna. To si zatím neumím představit.
KarelLer
Příspěvky: 699
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od KarelLer »

Teď jsem si všiml, že po několika letech je jižní část S43 zase naznačená na mapy.cz.
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Honey72 »

Že to někoho s těmi polovičními profily baví? Už dávno se ukázalo, že stavět poloviční profil není ekonomicky výhodné jako tomu bývávalo ještě v 80. letech. Budiž velkým příkladem D7. To co se postavilo za bolševiků se ještě nějakou dobu vyplácelo a stačilo, ale poloviční profily budované v 90. letech přestaly stačit po pár letech. Sice se od dalších polovičatých řešení upustilo, ale než jsme se rozkoukali, dodnes se potýkáme s problémy jejich dobudováním.
Snad jediná místa, kde se poloviční profily vyplatí jsou v pohraničí s malým provozem (D6), v horských oblastech, kde je návratnost drahé stavby dlouhá (D3 Skalité SK) anebo na hodně krátkých úsecích bez návaznosti, kde by bylo více pruhů spíš na obtíž, protože by tam Češi závodili a konec úseku ucpali (A5 obchvat Drasenhofenu A).
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Atos
Příspěvky: 450
Registrován: 30.8.2016 21:05:42
Bydliště: D11 exit 123 (snad někdy)

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Atos »

Souhlasím s Aramem, že provoz na postavené D43 bude nesrovnatelný se současným provozem na I/43. Od nás z východních Čech se směrem na Brno či Vídeň snažíme často I/43 vyhýbat, protože to občas někde "drhne". Někdo jezdí přes Žďár, někdo přes Poličku atp. a při cestě na Vídeň je možností ještě více (jedna dokonce přes Vídeň na Vysočině). Kdyby byla na trase Svitavy Brno kapacitní komunikace, pojedu vždy po ní. No a po dokončení D11 na hranice bude navýšení na D43 ještě mnohem vyšší. Ale asi nás tu nahoře neberou moc vážně ...
KarelLer
Příspěvky: 699
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od KarelLer »

Honey72: pokud vím, toto nemá být poloviční profil, ale "navždy" 2+1.
dosh
Příspěvky: 127
Registrován: 5.6.2018 23:14:21

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od dosh »

Ono to ale casto nemusi byt rozhodovani jestli 2+2 nebo 1+1 v poloprofilu, ale spise nestavet nic nebo postavit obchvat v poloprofilu.

Ovsem zrovna u stavby, ktera tak tak nevysla a jeste v dobe omezeni mobility je fakt mimo.

2+1 je nejhorsi varianta, protoze pak 2+2 nebude do konce zivotnosti a mozna i dele (viz rozsireni D1 na 3+3).
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

2+1 není určitě horší řešení než poloviční profil, či prostě 2-pruh. Který byl mimochodem ještě nedávno pořád ve hře. :!: Ten byl naštěstí rychle zamítnut. Sice by měl asi vyšší šance na nějaké dostavění v budoucnu, ale za ten "nekomfort" a nebezpečnost takové silnice po dobu třeba 10-20 let by to nestálo. Jak jsem psal, řidičům bude 2+1 stačit a pohodlné to bude, nicméně zůstane velká část dopravy na staré. To považuju za obrovskou chybu. Bude se stavět něco, co vlastně nevyřeší to, co to má řešit. :crazy: Resp. vyřeší polovičatě.
Odpovědět

Zpět na „I/73“