I/73 obecně
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: I/73 obecně
Velmi dobrá zpráva pro D43: senátorka Vítková nejspíš obhájí křeslo, v prvním kole získala 30%, druhé nejspíš dá, bo proti ní stojí onanista, pardon anonista a lidovci mají disciplinované voliče.
Re: I/73 obecně
Ano, že Vítková obhájí, je myslím si prakticky jisté. Jen se musí ti voliči dopajdat na hóřad ještě jednou. Ale většina voličů ostatních kandidátů z těchto dvou vybere Vítkovou.
Nicméně její hlavní práce pro samotnou S73 je nyní dokonána. Teď už může jen vyvíjet tlak, aby se na ŘSD neflákali. Politicky je to defakto hotovo (pokud vydrží ZUR a CK MD potvrdí S26,0/130 na severu).
Nicméně její hlavní práce pro samotnou S73 je nyní dokonána. Teď už může jen vyvíjet tlak, aby se na ŘSD neflákali. Politicky je to defakto hotovo (pokud vydrží ZUR a CK MD potvrdí S26,0/130 na severu).
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: I/73 obecně
Nejde/ nepůjde jen o to, aby se ŘSD neflákalo, to samozřejmě taky, v omto případě je příprava o něco snazší, ale hlavně zajistit dostatek peněz. Každý hotový úsek vytvoří tlak na dostavbu dalších. Proto je důležité co nejdřív začít se stavbou.
Re: I/73 obecně
Na shánění financí je času dost. Bohužel. V dohledné době snad ten prostřední úsek a to není žádná pálka, to je defakto úsek dálnice ala D7 .. stavme, pokud jsou peníze, jinak jsou priority jinde. Ale jak říkáš, je důležitý, aby se dalo najevo, že se se stavbou S73 opravdu počítá a bude se pokračovat s dalšími. Je velmi důležité S73 prostě rozestavět.
Re: I/73 obecně
Dokud neprobíhá min. výběrové řázení na zhotovitele stavby, tak se takováto dáma rozhodně hodí a práce bude mít dost... nevím jestli je v senátu někde jinde někdo kdo se tak snaží bojovat za silnici....
... přeji místním šťastnou volbu.
(bohužel asi bude potřeba nejen na 6 let.... rád bych se mýlil ale i za 6 let to asi rozestavěné nebude vše)
... přeji místním šťastnou volbu.
(bohužel asi bude potřeba nejen na 6 let.... rád bych se mýlil ale i za 6 let to asi rozestavěné nebude vše)
Re: I/73 obecně
2 ttc : Absolutní souhlas ve všem ! Jen tu číslovku 6 v poslední větě bych - bohužel - nahradil číslovkou 10...
Re: I/73 obecně
Osobně je mi líto, ze I/73 stále není, aspoň bych ji využíval. Za 5-10 let ji potřebovat už asi nebudu.
Chápu, ze stát nemá peníze, aby postavil vše hned a proto I/73 odsunuje. Také mám pochopení, že preferovaná varianta je tak kontroverzní, že musí projít několikaletým maratonem odvolávání a soudními přezkumy (a to máme zatím schváleny zásady územního rozvoje JMK). Ale to, že státní orgány mezi sebou bojují zda 2+2 nebo 2+1/1+2 a to i přes to, že ekonomicky vychází obě varianty (a tedy, není potřeba mít politickou odvahu, za to, že prosadíte něco, co ekonomicky je nesmysl), je, ani nevím co.
Chápu, ze stát nemá peníze, aby postavil vše hned a proto I/73 odsunuje. Také mám pochopení, že preferovaná varianta je tak kontroverzní, že musí projít několikaletým maratonem odvolávání a soudními přezkumy (a to máme zatím schváleny zásady územního rozvoje JMK). Ale to, že státní orgány mezi sebou bojují zda 2+2 nebo 2+1/1+2 a to i přes to, že ekonomicky vychází obě varianty (a tedy, není potřeba mít politickou odvahu, za to, že prosadíte něco, co ekonomicky je nesmysl), je, ani nevím co.
Re: I/73 obecně
Tak S73 zatím nestojí ne kvůli financím, ale kvůli (ne)přípravě. A hlavně nestojí kvůli tragické minulosti v JMK. Ale s tím zbytkem souhlasím. Naštěstí zvítězil zdravý rozum. Každý, kdo tady schvaloval 3-pruh, nemá do infrastruktury co žvanit, minul se totiž oborem.
Každopádně se obávám, že ohledně ZUR JMK bude ještě hodně veselo. Odpůrci mají pro žaloby docela dobře nabito, bude to ještě zajímavé. Pokud by došlo k jejich zrušení, je zapotřebí okamžitě začít s přípravou 4-pruhu mezi Českou a Lipůvkou. On se ostatně měl připravovat i tak, v rámci těch MÚK, které se na I/43 chystají, protože i s dálnicí tam bude dost silný provoz. Ale chápu, že by pak měli odpůrci německé varianty další argument pro optimalizovanou variantu. Proto se to zatím nechystá. Je to naprosto stejný příběh jako D3 a obchvaty na I/3. Snad trochu pomůže nový stavební zákon.
Každopádně se obávám, že ohledně ZUR JMK bude ještě hodně veselo. Odpůrci mají pro žaloby docela dobře nabito, bude to ještě zajímavé. Pokud by došlo k jejich zrušení, je zapotřebí okamžitě začít s přípravou 4-pruhu mezi Českou a Lipůvkou. On se ostatně měl připravovat i tak, v rámci těch MÚK, které se na I/43 chystají, protože i s dálnicí tam bude dost silný provoz. Ale chápu, že by pak měli odpůrci německé varianty další argument pro optimalizovanou variantu. Proto se to zatím nechystá. Je to naprosto stejný příběh jako D3 a obchvaty na I/3. Snad trochu pomůže nový stavební zákon.
Re: I/73 obecně
6 let je délka volebního období senátu, tím jsem jech chtěl napsat, že paní senátorce bohužel budeme fandit kvůli stejné silnici i u dalších voleb.... a pevně věřím, že za 12 let u těch přespříštích se snad již stavět bude a nebude potřeba podporovat tuto silnici....kot píše:2 ttc : Absolutní souhlas ve všem ! Jen tu číslovku 6 v poslední větě bych - bohužel - nahradil číslovkou 10...
Re: I/73 obecně
Tak teď je to jasné pane kolego !
Re: I/73 obecně
Tak Vítková obhájila senát, 65 %, proti komusi za ANO 35 %. Tak třeba “naší” dálnici ještě pomůže. Ono už jen ty besedy se hodí, to ŘSD pak musí prezentovat, co udělali a dělají a defakto to nemůže být úplně u ledu. Minimálně musí nějakou činnost vykazovat.
Re: I/73 obecně
To je sakra dobrý a velmi důležitý výsledek ! Když už aktivity Vítkové "dotlačily" Kupku k dělěné čtyřproudovce, tak v tom bude tutově pokračovat. Je to pro ní srdeční záležitost...
Re: I/73 obecně
hlavně "je v obraze"
a nemusí se půlku volebního období "rozkoukávat"
takže tlak na patřičná místa by mohl být setrvalý a úspěšně zakončený tlakem na čelisti nůžek při slavnostním otevření
ideál by byl salám, čili ať si Kuřim debatuje a zatím se pohodlně jede z Lipůvky až do Klodzka
a nemusí se půlku volebního období "rozkoukávat"
takže tlak na patřičná místa by mohl být setrvalý a úspěšně zakončený tlakem na čelisti nůžek při slavnostním otevření
ideál by byl salám, čili ať si Kuřim debatuje a zatím se pohodlně jede z Lipůvky až do Klodzka
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: I/73 obecně
Asi tak. A do Lipůffky dotáhnout čtyřpruh z České. Připravuje se vůbec? I těch pár km by hodně pomohlo.
Re: I/73 obecně
Nepřipravuje, protože ŘSD se obává, že by pak padl hlavní argument pro stavbu dálnice.
Navíc (neoficiálně) by to byla voda na mlýn zastáncům té optimalizované varianty.
Jenže ten 4-pruh by se tam uživil i po stavbě dálnice, což oni nemůžou pochopit, protože tam tomu v Brně prakticky nikdo nerozumí.
Navíc (neoficiálně) by to byla voda na mlýn zastáncům té optimalizované varianty.
Jenže ten 4-pruh by se tam uživil i po stavbě dálnice, což oni nemůžou pochopit, protože tam tomu v Brně prakticky nikdo nerozumí.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/73 obecně
Když bude dálnice, nebude potřeba rozšiřovat do Lipůvky.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/73 obecně
Zbyde tam minimálně tak 12 tisíc aut při dnešních intenzitách. Takže v době realizace dálnice ještě o něco více. To znamená intenzity, pro které by nebyl již postavený 4-pruh nijak zbytečný. Neříkám, že by byl nutný, ale nebyl by zbytečný/nevyužitý.
Druhá věc ale je, že než by se připravil 4-pruh, tak je to stejně dalších minimálně 5-7 let, kdyby se začalo s přípravou v příštím roce.
Jeho příprava musí však okamžitě začít, pokud by kdekoli u soudu padla S43 v bystrcké stopě.
Druhá věc ale je, že než by se připravil 4-pruh, tak je to stejně dalších minimálně 5-7 let, kdyby se začalo s přípravou v příštím roce.
Jeho příprava musí však okamžitě začít, pokud by kdekoli u soudu padla S43 v bystrcké stopě.
Re: I/73 obecně
Ta uz je snad definitivne vybrana. Ted uz jen obvyklych sest zdrzovacich kolecek od odpurcu a muze se stavet.
Re: I/73 obecně
Aram96: Pokud bude postavená I/73, tak před Lipůvkou bude 12 tisíc aut? To se mi nějak nezdá, odkud kam pojedou? Chápu Blansko a Rájec-Jestřebí a ty vesnice okolo, a hodně brňáků ve skutečnosti bydlí mimo Brno, ale to těch 12 tisíc nedá.
Re: I/73 obecně
AF-1: No je, ale ještě to musí potvrdit soudy. O tom jsem psal. Pak ano, pak bude definitivně vybráno. I tak to ale neznamená, že do 10 let ta dálnice bude. Nebýt Malhostovic a toho přiblížení dálnice obytné zástavbě, řeknu, že to silou a s novější legislativou prostě půjde protlačit, poctivou prací a vypořádáváním připomínek odpůrců. Jenže to místo je opravdu dost komplikované, uvidíme co vymyslí. Každopádně tam prostě asi neexistuje dobré řešení, bude se vybírat co nejméně špatné.
KarelLer: jenom tak 8-10 tisíc je na Blansko (a jakmile se I/43 zprůjezdní, tak se to ještě trochu navýší, protože se sem přelije i to, co se I/43 nyní vyhýbá a jede to po dvojkách přes Vranov apod.). Potom celá Lipůvka, Lažany, ty vesnice okolo 43, a myslím si, že i část ČH. Plus samozřejmě pár šetřílků PHM (dálniční kupon zde asi nebude potřeba) a potom lidé i z větší dálky, kteří prostě upřednostní klidnou silnici než rušnou dálnici. Plus místní doprava Bitýška/Kuřim/Čebín - Blansko. 12 tisíc, o kterých jsem psal, je totální minimum, co tam prostě bude na 100%. Ale samozřejmě půjde převážně o OA. Samozřejmě o něco málo méně bude na úseku křižovatka Kuřim-Česká. A je také potřeba počítat s velmi rozvíjející se novou zástavbou v Kuřimi či Podlesí, to bude taky na I/43.
KarelLer: jenom tak 8-10 tisíc je na Blansko (a jakmile se I/43 zprůjezdní, tak se to ještě trochu navýší, protože se sem přelije i to, co se I/43 nyní vyhýbá a jede to po dvojkách přes Vranov apod.). Potom celá Lipůvka, Lažany, ty vesnice okolo 43, a myslím si, že i část ČH. Plus samozřejmě pár šetřílků PHM (dálniční kupon zde asi nebude potřeba) a potom lidé i z větší dálky, kteří prostě upřednostní klidnou silnici než rušnou dálnici. Plus místní doprava Bitýška/Kuřim/Čebín - Blansko. 12 tisíc, o kterých jsem psal, je totální minimum, co tam prostě bude na 100%. Ale samozřejmě půjde převážně o OA. Samozřejmě o něco málo méně bude na úseku křižovatka Kuřim-Česká. A je také potřeba počítat s velmi rozvíjející se novou zástavbou v Kuřimi či Podlesí, to bude taky na I/43.
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: I/73 obecně
Přes Malhostovice jsem nedávno jel a potvrzuji, že najít schůdné řešení nebude snadné. Inspirací by mohlo být například vedení S1 severozápadně od Vídně kolem Korneuburgu. Prostě v tom nejxponovanějším místě to zakopat pod zem (já vím, co studny v době sucha). Jinak souhlas s Aramem, žečtyřpruh do Lipůffky by se uživil i při existenci jižního obchvatu Kuřimi. Frekvence těch, co míří na sever Brna (Křečkovice, Kénik, Lesná) bude pořád dost významná.
Re: I/73 obecně
Což o to uživení, asi ano. Otázkou ale je, co na to státní kasa. A tady asi bude ten zakopaný pes...
Re: I/73 obecně
Nejde jen o studny. Zakopat to pod zem v těchto místech by bylo dost možná stokrát nebezpečnější řešení než nyní problémový tunel Pohůrka na D3. Kvůli vodě ale nejen spodní zde bude muset nejspíš vzniknout násyp a na něm nějaký obludný tubus jako na D8. A úplně vidím, jak to sousední obec schvaluje. Nebo vedení minimálně na úrovni terénu a navezení matroše na zakrytí nad tím. Tohle bude prostě velký oříšek. Ale uvidíme s čím přijdou projektanti a ŘSD.
Nicméně baráky tu za posledních 30 let nějaké vyrostly, tyhlety odpůrce bych poslal do míst, kde slunce nesvítí. Ale není to samozřejmě jen o těchto nových domech. Většina vesnice je opravdu hodně blízko a stavení tam stojí od kdoví kdy. I Drásov a ostatní vesnice dál na trase budou od dálnice ne zrovna daleko, odhlučnění bude potřeba opravdu řešit. Valy+PHS musí být v projektech samozřejmostí, postavit to tady jako v Polsku, to prostě nedáme...
Kote: hlavní náklad takového rozšíření - MÚK - se stejně dělat mají. Takže je to opravdu o vybudování sólo 5 km dvoupruhu. Ono to mělo totiž vzniknout někdy před 10 lety nejpozději a na konci této dekády se měla řešit dálnice pro dálkovou dopravu a řešit zbytek silnice na Svitavy. Jenže když se furt hádali, která varianta dálnice bude .. a tak se to dostalo do stavu, že ten kritický úsek je přervaný už tak 10 let a bude i dalších 10 minimálně. A odnášejí to komplet všechny obce, kudy se 43 objíždí.
Nicméně baráky tu za posledních 30 let nějaké vyrostly, tyhlety odpůrce bych poslal do míst, kde slunce nesvítí. Ale není to samozřejmě jen o těchto nových domech. Většina vesnice je opravdu hodně blízko a stavení tam stojí od kdoví kdy. I Drásov a ostatní vesnice dál na trase budou od dálnice ne zrovna daleko, odhlučnění bude potřeba opravdu řešit. Valy+PHS musí být v projektech samozřejmostí, postavit to tady jako v Polsku, to prostě nedáme...
Kote: hlavní náklad takového rozšíření - MÚK - se stejně dělat mají. Takže je to opravdu o vybudování sólo 5 km dvoupruhu. Ono to mělo totiž vzniknout někdy před 10 lety nejpozději a na konci této dekády se měla řešit dálnice pro dálkovou dopravu a řešit zbytek silnice na Svitavy. Jenže když se furt hádali, která varianta dálnice bude .. a tak se to dostalo do stavu, že ten kritický úsek je přervaný už tak 10 let a bude i dalších 10 minimálně. A odnášejí to komplet všechny obce, kudy se 43 objíždí.
Re: I/73 obecně
JJ souhlas. Plus obce kterými vede prostředkem.
Re: I/73 obecně
Odkud ty čísla berete? Blansko a okolí přece není zas tak významný cíl a vedou tam i jiné silnice. Pokud se podívám na pentlogram z roku 2016, tak na I/43 dojde v místě odbočení na Blansko jenom k malému poklesu intenzity, vypadá to tak na 2 tisíce. Na pentlogramu z roku 2020 je to podobně.Aram96 píše:KarelLer: jenom tak 8-10 tisíc je na Blansko (a jakmile se I/43 zprůjezdní, tak se to ještě trochu navýší, protože se sem přelije i to, co se I/43 nyní vyhýbá a jede to po dvojkách přes Vranov apod.). Potom celá Lipůvka, Lažany, ty vesnice okolo 43, a myslím si, že i část ČH. Plus samozřejmě pár šetřílků PHM (dálniční kupon zde asi nebude potřeba) a potom lidé i z větší dálky, kteří prostě upřednostní klidnou silnici než rušnou dálnici. Plus místní doprava Bitýška/Kuřim/Čebín - Blansko. 12 tisíc, o kterých jsem psal, je totální minimum, co tam prostě bude na 100%. Ale samozřejmě půjde převážně o OA. Samozřejmě o něco málo méně bude na úseku křižovatka Kuřim-Česká. A je také potřeba počítat s velmi rozvíjející se novou zástavbou v Kuřimi či Podlesí, to bude taky na I/43.
I kdybych vzal v úvahu, že ty pentlogramy nejsou dost přesné: pokud by Blansko znamenalo 8 tisíc, tak by šlo skoro o polovinu intenzity na I/43, ale prakticky v provozu je vidět, že to tak není.
https://www.rsd.cz/documents/38144/5521 ... m-2016.png
https://www.rsd.cz/documents/38144/5530 ... 3_2020.pdf