I/73 obecně
Re: [D43] Obecně
Přibyly nové letáky k D43 a I/73. A musím říct, že je raději už neotevírám... Jednak kvůli tomu paskvilu od Svitávky k D35. Jednak kvůli neschopnosti ŘSD (a kraje?) vyřešit situaci u Kuřimi a v Lipůvce prodloužením stávajícího čtyřpruhu. A jednak kvůli tomu kousku s označením D, který se má připojit na dálnici, která se měla už před 15 - 20 lety rozšířit na 3+3. A až se tak za možná už 10 let stane, píchne se za dalších 20 - 30 let na pár kilometrů místo 4+4 a nějakých slušných kolektorů zase jen dálnice přes múk.
Re: [D43] Obecně
Tohle je myšleno jak, prosím ? Především ta poslední věta.michal píše:A jednak kvůli tomu kousku s označením D, který se má připojit na dálnici, která se měla už před 15 - 20 lety rozšířit na 3+3. A až se tak za možná už 10 let stane, píchne se za dalších 20 - 30 let na pár kilometrů místo 4+4 a nějakých slušných kolektorů zase jen dálnice přes múk.
Jinak, s 4-pruhem po Lipůvku bych nyní už opravdu vyčkal do té doby, jestli ZUR JMK (a tudíž varianta D43 přes Malhostovice+jižní obchvat Kuřimi) přežijí u soudů. A já věřím, že teď už opravdu přežijí. Sice by se ten 4-pruh uživil i dohromady s D43, ale v to je v současné době už jedno, je prostě pozdě. Ty plánované křižovatky ale pomohou hodně a ty se připravují. Zase jen škoda, že tak pozdě. Prostě tam 10 let chrápali s nohama nahoře, co se týče I/43. A probírají se až když se rozjíždí příprava D43.
Sever D43 můžeme jen věřit, že klapne. Ale popravdě to vidím zcela realisticky i klidně tak, že teď zvolí 3-pruh, ale za 8-10 let, až se na I/43 nahrne půlka Polska, se bude kategorie přehodnocovat. A já (my) budeme moct vítězoslavně prohlásit: my to říkali.
OT: D1 v 6-pruhu měla stát už aspoň 20 let, bohužel se připravuje pořád ve stejné podobě a zprovoznit se má tak za 8 let. Sice mezitím provoz narostl/naroste na dvojnásobek, ale to je jedno. Většina křižovatek podobou jak z 80.-90. let a to z ČR. Výhra by byla podoba křižovatek z Německa z 80. let.
Že to je všechno mimo ? Samozřejmě. A teprve v půlce přípravy je napadne začít dělat technické studie na telematiku a další moderní vychytávky. Jako je vidět, že ti chlapi na brněnském ŘSD jsou fakt kvalita. A nejnovější projekt - tj.úsek na východě Brna - je svou podobou regulérně nejhorším ze všech a je fakt na facku. Takže mi vychází, že čím novější projekt, tím je zprasenější. Není to už o Bártovi. Není to ani o penězích. Je to prostě fakt o tlačeném zpomalování dopravy. Jak si vysvětlit těch pár výjimek - fakt dobře navržených křižovatek jinde v ČR (I/44xD35, D35xD10,...)- to nevím. Asi to tam řídí někdo, kdo má srdce pro infrastrukturu. Ne člověk, který po stavárně jen nevěděl, kam zalezt, tak šel do státního.
Re: [D43] Obecně
To je myšleno tak, že se určitě nalepí D43 na D1, aniž by se ten dopravní nárůst z ní plynoucí vzal výrazně v potaz. Viz. nějakých 150 metrů na vykřížení se v kolektoru s auty sjíždějícími z D1 směr Pisárky a nalepení na budoucí 3+3 standardním připojovákem, jak je to v té studii.
Jinak fakt zůstává rozum stát nad tím, že si někdo myslel a myslí, že D43 vyřeší příměstskou IAD na severu Brna. Zvlášť když je I/42 (VMO) vesele stavěna dál a navržená tak, že I/43 funguje jako jediná radiála od severu.
Jinak fakt zůstává rozum stát nad tím, že si někdo myslel a myslí, že D43 vyřeší příměstskou IAD na severu Brna. Zvlášť když je I/42 (VMO) vesele stavěna dál a navržená tak, že I/43 funguje jako jediná radiála od severu.
Re: [D43] Obecně
Aha tak to jo. Přesně. Souhlasím, že jestli tu podobu MÚK bude dělat stejná kancelář jako ty ostatní křižovatky kolem Brna, tak vznikne další paskvil na entou.
Jinak D43 pomůže určitě i severu Brna. Odlehčením radiály a samotného VMO. D43 totiž, troufám si říct, nevytvoří nějak závratně moc nové dopravy. Na rozdíl od takové třeba středočeské D3, která povede někde, kde nyní nevede zhola nic. Na D43 se nebude mít nová doprava prakticky kde napojit (vyjma úseků od Svitávky dál, tam už to bude naopak velmi žhavá novinka) a tam, kde se bude dat napojit, tam je relativně dobrá dostupnost již dnes (Tišnov, Kuřim, Lysice, Boskovice). Zdůrazňuju relativně. To odšpuntování Kuřimi, případně dostavba obchvatu Hradčan (a nyní stavěného Čebína) určitě rovněž přinese vytvoření nové dopravy. Ale neřekl bych, že by to měla být závratná čísla, že pak nebude Svitavská radiála stačit. Stačit by nemusela do doby zprovoznění právě Bystrckého úseku. Alespoň bude o to větší tlak. Navíc její nejzatíženější část by šla v jednom směru naprosto pohodově vyřešit pojízdným odstavným, do kterého se v celé délce vleze i kamion.
Jinak D43 pomůže určitě i severu Brna. Odlehčením radiály a samotného VMO. D43 totiž, troufám si říct, nevytvoří nějak závratně moc nové dopravy. Na rozdíl od takové třeba středočeské D3, která povede někde, kde nyní nevede zhola nic. Na D43 se nebude mít nová doprava prakticky kde napojit (vyjma úseků od Svitávky dál, tam už to bude naopak velmi žhavá novinka) a tam, kde se bude dat napojit, tam je relativně dobrá dostupnost již dnes (Tišnov, Kuřim, Lysice, Boskovice). Zdůrazňuju relativně. To odšpuntování Kuřimi, případně dostavba obchvatu Hradčan (a nyní stavěného Čebína) určitě rovněž přinese vytvoření nové dopravy. Ale neřekl bych, že by to měla být závratná čísla, že pak nebude Svitavská radiála stačit. Stačit by nemusela do doby zprovoznění právě Bystrckého úseku. Alespoň bude o to větší tlak. Navíc její nejzatíženější část by šla v jednom směru naprosto pohodově vyřešit pojízdným odstavným, do kterého se v celé délce vleze i kamion.
Re: [D43] Obecně
v reálu je to tak, že ho nikde jinde, než ve státním nevzaliAram96 píše:...
Ne člověk, který po stavárně jen nevěděl, kam zalezt, tak šel do státního.
a to si ještě může gratulovat ke krajskému ŘSD, taky mohl být obecním strážníkem na Vinohradech...
sorry za OT
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: [D43] Obecně
Ale to "frčí" i dnes... Např. pan Benda NIKDY nepracoval a hned po škole hupnul do PS. A je tam doposud...
Re: I/73 obecně
Článek na téma stavu opuštěných mostů: https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/h ... pravy_lati
Re: I/73 obecně
Nebylo by spatne, kdyby byly po strzeni postaveny v nove nivelite v podobnem designu...
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/73 obecně
Celá tahle stavba je totální selhání státu, potažmo MD a jeho podřízené organizace ŘSD. Ukázkové plýtvání zdroji.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 702
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: I/73 obecně
To co napsal Martin z Ostravy se dá jednoznačně potvrdit....podepsat ... podtrhnout...
A pokud se ještě vrátím k informační schůzce v Černé Hoře...
Já jsem v Černé Hoře na setkání byl. Některé jsem mírně prudil, ale to už na světě tak chodí...
Pokud Vám někdo z přítomných bude tvrdit, že se geologická situace za 80 let změnila (případně radikálně) tak sorry, ale ať roztrhá všech diplomy... Ano změnila se výška spodní vody (třeba), ale geologie, která se utváří stovky milionů let...
To samé vývrty (sondy) v železobetonových konstrukcích. Ano OK, ale není lepší mít původní plány, dokumentaci atd.?
Majetkové věci.... Úplně mimo jak MD tak ŘSD...melou jak kafemlejnek naučené fráze...
ing. Sosna je absolutně neochotný diskutovat, není schopen odpovídat na odborné dotazy, bohužel to samé pánové z ŘSD Brno...
Když Vám kdokoliv v Německu řekne, že je lepší mít původní dokumentaci, původní geologický průzkum, spisovou dokumentaci atd... Tak v ČR to neplatí... Asi jsem holt lepší...
Snažil jsem se ukázat na rekonstrukci Žďákova, kde se příprava zanedbala a na obou opěrách to znamenalo vícepráce za desítky mil navíc....
Je jasné, že původní dokumentace nelze použít... Ale je lepší ji mít, vědět o ní, poučit se z ní...
Nemaj, nevědí, poučit se nechtěj...
Je to marný, je to marný, je to marný...
Další zbytečné vícepráce očekávejte na rekonstrukci Podolska.... Ta se bude realizovat dřív jak německá dálnice...
A pokud se ještě vrátím k informační schůzce v Černé Hoře...
Já jsem v Černé Hoře na setkání byl. Některé jsem mírně prudil, ale to už na světě tak chodí...
Pokud Vám někdo z přítomných bude tvrdit, že se geologická situace za 80 let změnila (případně radikálně) tak sorry, ale ať roztrhá všech diplomy... Ano změnila se výška spodní vody (třeba), ale geologie, která se utváří stovky milionů let...
To samé vývrty (sondy) v železobetonových konstrukcích. Ano OK, ale není lepší mít původní plány, dokumentaci atd.?
Majetkové věci.... Úplně mimo jak MD tak ŘSD...melou jak kafemlejnek naučené fráze...
ing. Sosna je absolutně neochotný diskutovat, není schopen odpovídat na odborné dotazy, bohužel to samé pánové z ŘSD Brno...
Když Vám kdokoliv v Německu řekne, že je lepší mít původní dokumentaci, původní geologický průzkum, spisovou dokumentaci atd... Tak v ČR to neplatí... Asi jsem holt lepší...
Snažil jsem se ukázat na rekonstrukci Žďákova, kde se příprava zanedbala a na obou opěrách to znamenalo vícepráce za desítky mil navíc....
Je jasné, že původní dokumentace nelze použít... Ale je lepší ji mít, vědět o ní, poučit se z ní...
Nemaj, nevědí, poučit se nechtěj...
Je to marný, je to marný, je to marný...
Další zbytečné vícepráce očekávejte na rekonstrukci Podolska.... Ta se bude realizovat dřív jak německá dálnice...
Re: I/73 obecně
Bohužel tomu tak u nás je...
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/73 obecně
Kdy dojde k aktualizaci i zde na webu? Na wikipedii panují názory, že prvně počkají na tento web... http://www.ceskedalnice.cz/dalnice/d43/
Sám ostatně přeznačení na I/73 moc nechápu, ale budiž. Bohatě stačilo nechat I/43 a v původní stopě k Brnu dotáhnout I/14.
Sám ostatně přeznačení na I/73 moc nechápu, ale budiž. Bohatě stačilo nechat I/43 a v původní stopě k Brnu dotáhnout I/14.
Re: I/73 obecně
Ja jsem rad, ze konecne doslo rozliseni nove a stare silnice (a tim nerikam, ze to nemeli/meli udelat jinak). Hlavne kdyz uz nekolik let se vi, ze nepujde o dalnici, ale o silnici 1. tridy. Byl v tom sileny bordel.
Mozna by to chtelo troling na d43.cz
Mozna by to chtelo troling na d43.cz
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/73 obecně
Vzhledem k tomu, že i na území Brna by se silnice 43 rozdvojovala, musí mít jedna z větví stejně jiné číslo. Spíš vidím do budoucna, až se změní vláda, či spíše několik vlád a ministrů dopravy a někdo dostane rozum již stojící silnici změnit na dálnici, jaké dostane číslo?
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 702
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: I/73 obecně
Já bych se přimlouval za 88 nebo 138.....
Re: I/73 obecně
D88 by bylo fakt nostalgické.
Je jedno, jaké bude číslo. Hlavní je, ať tam jde jet bezpečně 140 a na všech evropských navigacích a mapách se to zobrazuje jako dálnice či rychlostka a jako rychlejší trasa proti staré I/43. A to s 3-pruhem bude těžko.
Je jedno, jaké bude číslo. Hlavní je, ať tam jde jet bezpečně 140 a na všech evropských navigacích a mapách se to zobrazuje jako dálnice či rychlostka a jako rychlejší trasa proti staré I/43. A to s 3-pruhem bude těžko.
Re: I/73 obecně
Hoši, jděte s tou 88 někam, pořád je to určitá symbolika v nacistickém významu, a to tu opravdu nepotřebujeme.
Re: I/73 obecně
Klid, z mé strany to byla fakt jen nadsázka.
Kdyby šlo o D, tak určitě D43, pokud jednička tak klidně 73.
Protože i kdyby se doprovodka v celé délce převedla na II/643 (jakože by rozhodně měla), tak 4-pruhový obchvat Kuřimi a Svitavská radiála bude muset zůstat I/43.
Kdyby šlo o D, tak určitě D43, pokud jednička tak klidně 73.
Protože i kdyby se doprovodka v celé délce převedla na II/643 (jakože by rozhodně měla), tak 4-pruhový obchvat Kuřimi a Svitavská radiála bude muset zůstat I/43.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/73 obecně
88 nehrozí už kvůli tomu, že nám spíš čísla silnic ubudou než aby přibývala. Tedy pokud se někdo nezblázní a všechny transbohemiamoraviasilesia magistrály nerozdělí na menší části Jsou lidi, kterým i jedenáctka vadí, když není v červené barvě
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 702
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: I/73 obecně
S nacismem to nemá nic společného....je to na delší diskusi, ale je to stejný výstřel jako pokud někdo z MD nebo ŘSD tvrdí jak se za 80 let změní geologie (struktura) podloží...mapman píše:Hoši, jděte s tou 88 někam, pořád je to určitá symbolika v nacistickém významu, a to tu opravdu nepotřebujeme.
Mně je to jedno... Třeba XYZ...
Re: I/73 obecně
Číslice 18 a 88 používají neonacisti jako kódy, podle pořadí písmen v abecedě.Tomas 1975 píše:S nacismem to nemá nic společného....je to na delší diskusi, ale je to stejný výstřel jako pokud někdo z MD nebo ŘSD tvrdí jak se za 80 let změní geologie (struktura) podloží...mapman píše:Hoši, jděte s tou 88 někam, pořád je to určitá symbolika v nacistickém významu, a to tu opravdu nepotřebujeme.
Mně je to jedno... Třeba XYZ...
18 = AH = nejmenovaný nacistický vůdce
88 = HH = nacistický pozdrav
18 je navíc 18 slov o bílé nadřazenosti (to je citát nějakého rasisty z USA).
Takže používání těchto symbolů fakt není šťastné. Otázka je, jestli se tomu při číslování kvůli tomu vyhýbat nebo ne ...
Re: I/73 obecně
Tomáši, tady nejde o to, jestli tehdejší A88 měla něco společného s nacismem, jde o to, že to může pro určité osoby evokovat spojení s nacismem v dnešní době, obzvlášť v situaci, kdy se celému tahu lidově říká Hitlerova dálnice.
Pokud by z toho někdy byla dálnice, tak to bude logicky D73.
Mimochodem, v Německu dálnice s čísly 18 a 88 aktuálně nemají, byť byly v plánu. Ale vypadá to spíš jako náhoda, než záměr...
Pokud by z toho někdy byla dálnice, tak to bude logicky D73.
Mimochodem, v Německu dálnice s čísly 18 a 88 aktuálně nemají, byť byly v plánu. Ale vypadá to spíš jako náhoda, než záměr...
Re: I/73 obecně
Kdo chce videt nejaky symbol, uvidi jej v cemkoli.
Zrovna Nemci se v tom docela vyzivaji. Tudiz, pokud si u nich spousty ridicu davaji na RZ sve inicialy, maji takovy Stefan Schuster nebo Anke Huber smulu.
Zrovna Nemci se v tom docela vyzivaji. Tudiz, pokud si u nich spousty ridicu davaji na RZ sve inicialy, maji takovy Stefan Schuster nebo Anke Huber smulu.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/73 obecně
D88 bych nedával už z důvodu, že je ostuda, jak jsme tu původní velkorysou A88 zdegenerovali.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/73 obecně
Oblibene terminy onoseto, samoseto a my Cesi.
Pokud je neco ostuda, tak je nekoho konkretniho v porovnani s necim/nekym jinym konkretnim.
Uzivani obratu "my" (Cesi?) me stve snad mnohem vice, nez take caste vety typu: "Diky" nehode zemrel clovek.
Pokud je neco ostuda, tak je nekoho konkretniho v porovnani s necim/nekym jinym konkretnim.
Uzivani obratu "my" (Cesi?) me stve snad mnohem vice, nez take caste vety typu: "Diky" nehode zemrel clovek.