I/73 obecně
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D43] Obecně
Provoz na staré zůstane jen regionální. Nákladní doprava bude vykázána krajem, který převezme starou silnici, obce si také vynutí všelijaká omezení a nejen já si pak raději těch cca 20 km zajede po dlouhém obchvatu všech těch vesnic, různých stoupání a pletoucích se cyklistů a traktorů. Časově to sice vyjde plus minus nastejno, ale je to dálková silnice E461, důležitá zkratka trasy E65. Provoz tu ještě víc nabude.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D43] Obecně
Tak snad bude takovych co nejvice. My zbyli dame prednost 18km vesnicemi a nasledne 15km rovince.
Re: [D43] Obecně
Kdo má rád sebe nebo spolucestující, tak dá přednost jízdě po D43 ať už bude 2+1 nebo 2+2, protože to bude bezpečnejší cesta. Samozřejmě šetřílci pojedou po staré, ale to už je jejich volba.
Re: [D43] Obecně
Zatím ŘSD počítá s tím, že stará zůstane jedničkou ale.Honey72 píše:Provoz na staré zůstane jen regionální. Nákladní doprava bude vykázána krajem, který převezme starou silnici, obce si také vynutí všelijaká omezení a nejen já si pak raději těch cca 20 km zajede po dlouhém obchvatu všech těch vesnic, různých stoupání a pletoucích se cyklistů a traktorů. Časově to sice vyjde plus minus nastejno, ale je to dálková silnice E461, důležitá zkratka trasy E65. Provoz tu ještě víc nabude.
Jinak já také raději komfort, ale v tomhle uvažování jsme rozhodně v menšině, tím si buď jistý. Jedině že se na staré postaví kruháče a podobné zpomalováky, jinak se OA nevyženou.
Ona ta stará není zase tak hrozná silnice, že by se nedala použít. Jakmile zmizí nákladní doprava, tak pro OA začne být o dost atraktivnější, na to se nesmí zapomínat.
Re: [D43] Obecně
Ano. S hotovým obchvatem Svitav a bez 2+2 od Svitávky po D35 šetřílci. Času...Paul1 píše:Kdo má rád sebe nebo spolucestující, tak dá přednost jízdě po D43 ať už bude 2+1 nebo 2+2, protože to bude bezpečnejší cesta. Samozřejmě šetřílci pojedou po staré, ale to už je jejich volba.
Re: [D43] Obecně
Přesně tak, obchvat Svitav jsem zapomněl zmínit v posledním příspěvku.
Bez 4-pruhu prostě většina OA zůstává na staré. Ať zástupce MD předstoupí před ty obce a řekne jim, že vymístění kamionů jim musí stačit.
Bez 4-pruhu prostě většina OA zůstává na staré. Ať zástupce MD předstoupí před ty obce a řekne jim, že vymístění kamionů jim musí stačit.
Re: [D43] Obecně
Jsi vtipálek. Když vyjedeme shodně od Svitávky, tak než projedeš Letovicemi, tak já už budu někde u Jevíčka a to by mě zajímalo, jak mě budeš chtít do D35 skrz další vesnice dohánětmichal píše:Ano. S hotovým obchvatem Svitav a bez 2+2 od Svitávky po D35 šetřílci. Času...Paul1 píše:Kdo má rád sebe nebo spolucestující, tak dá přednost jízdě po D43 ať už bude 2+1 nebo 2+2, protože to bude bezpečnejší cesta. Samozřejmě šetřílci pojedou po staré, ale to už je jejich volba.
Re: [D43] Obecně
Bez obchvatu Svitav teď ukazuje Seznam mezi Svitávkou a múk Opatovec 40 minut po I/43. Pokud mezi D35 a Svitávkou nebude 2+2 a alespoň SPMV, tak to pro směr od Litomyšle na Brno žádná extra výhoda nebude. Protože i kdybych počítal průměrnou rychlost mezi Svitávkou a D35 100km/h (což je poněkud nadsazené na silnici I. třídy...) a na D35 130 km/h (z toho nepočítám skoro 4 km omezení rychlosti v tunelu), je to 32 minut celkem. Že je tento čas reálný jen za cenu výrazného překročení MPR je jasné. Takže pokud si mám najet 20 km a hnát to jako ďas, abych dojel +- stejně jako po staré, tak klidně pojedu po staré. Ano, pokud bude 2+2, je to hned o něčem jiném. Ale my už víme, že to bude 2+2 s povolenou rychlostí alespoň 110km/h? Nevíme.
Re: [D43] Obecně
Pokud bude směrově oddělené 2+1, tak tam 100 km/h nejspíš bude. Takže jet průměrnou rychlostí na hranici maximální povolené v úsecích, které nebudou zacpaný jako třeba D1 nebu úseky u Prahy rozhodně neznamená jet jako ďas. Třeba na D2 znamená průměrná 130 km/h jet s lehkou nohou a velmi se blíží max. povolené.
A znovu opakuji, mnou preferovaný úsek bude mnohem bezpečnější, protože např. nehrozí, že mě nějaký střelec sestřelí z protisměru. Takže ano, po staré trase pojedou jen šetřílci...peněz
A znovu opakuji, mnou preferovaný úsek bude mnohem bezpečnější, protože např. nehrozí, že mě nějaký střelec sestřelí z protisměru. Takže ano, po staré trase pojedou jen šetřílci...peněz
Re: [D43] Obecně
Mně se líbí, jak fantazírujete, že když tam bude směrově oddělené 2+1, tak Vás budou kamiony laskavě pouštět, abyste mohl dosáhnout průměrné rychlosti alespoň 100km/h, aniž byste musel výrazně překračovat MPR. Jo, člověk má mít nějaký sen
Re: [D43] Obecně
Nevím jak ty, ale k tomu nemusím fantazírovat. Stačí se projet třeba v Rakousku po S3. Rychlost, bezpečnost i pohodlí je nesrovnatelně vyšší než se ploužit po 1+1 skrz vesnice.
Co se týče kamionů, tak stačí sledovat jejich provoz, když vidím nějaký pomalejší, tak přidám, abych ho do zúžení předjel. A ikdyž to nestihnu, tak pojedu kousek za ním 80 km/h, což zase doženu 120 km/h ve dvou pruzích, ale pořád to není o tom, že musím jet tvými slovy jako ďas, o tom jsou jiné rychlosti na takových komunikacích.
Co se týče kamionů, tak stačí sledovat jejich provoz, když vidím nějaký pomalejší, tak přidám, abych ho do zúžení předjel. A ikdyž to nestihnu, tak pojedu kousek za ním 80 km/h, což zase doženu 120 km/h ve dvou pruzích, ale pořád to není o tom, že musím jet tvými slovy jako ďas, o tom jsou jiné rychlosti na takových komunikacích.
Re: [D43] Obecně
No já po tom Rakousku jezdím docela často, a tak právě tu zkušenost s těmi, kdo předjíždějí kamion před zúžením "dokud to jde" docela mám. A světe div se, nejsou to jen Rakušáci, ale i Češi, kdo se nechová zrovna dvakrát bezpečně. Ovšem to, co na Rakousku chválím, totiž že jsou u silnice téměř pokaždé s radarem, protože když je povolená 100, už to samo o sobě stačí, to je u nás bráno jako buzerace. Ano, oproti staré silnici je to velmi pohodlné i bezpečnější. Ale máte na stávající I/43 na těch stoupáních mezi Černou Horou a Krhovem pocit, že ta jízda je pohodová a bez nebezpečných situací? Já tedy ne. A tím nemyslím jen riziko střetu s autem z protisměru. Tím myslím právě to startování před rozšířením a dojíždění před zúžením, protože IP18 je prostě červený hadr a hurá na to.
Re: [D43] Obecně
To právě nemám, ale myslím, že betová svodidla velkou část řidičů v tomto umravní. Myslím tím, předjíždění na poslední chvíli, kdy spousta jede až přes zebry, což tady odpadá. Se startovaním při rozšíření nemám problém. Taky hned předjíždím než se přede mnou rozkoukají. A když vidím rychlejší auta, resp. teda spíš motorku, tak klidně počkám a pustím ji, tady jsou spíš nebezpečnější ti, kteří nesledují zrcátka.michal píše: Ale máte na stávající I/43 na těch stoupáních mezi Černou Horou a Krhovem pocit, že ta jízda je pohodová a bez nebezpečných situací? Já tedy ne. A tím nemyslím jen riziko střetu s autem z protisměru. Tím myslím právě to startování před rozšířením a dojíždění před zúžením, protože IP18 je prostě červený hadr a hurá na to.
Re: [D43] Obecně
Já nemám nic proti tomu, když někdo jede hned. Problém je v tom, že když jede vláček za kamionem, tak je potřeba se na té silnici trochu porovnat. Nemůžou jet všichni najednou a být všichni najednou první, jak by si všichni přáli. Prostě je potřeba postupně. Klidně rychle, ale postupně. A stejně tak prostě vyjde čas od času na někoho, že to před ten kamion už prostě nestihne. Tak pak se tam teda ale necpu, ne že mám pocit, že zabít pár lidí je lepší než jet 10 km za kamionem... Investovat peníze do novostavby v parametrech 2+1 mi tady přijdou vyhozené peníze. Bohužel se může snadno stát, že rozhodnutí bude toto, nebo nic.
Re: [D43] Obecně
není třeba jezdit do Rakouska
stačí se projet z Mirošovic do Benešova
čili - bude-li "nová" D35 v uspořádání 2+1, s tunelem a logicky i úsekovým měřením, pak bude rychlejší jet po staré
stačí se projet z Mirošovic do Benešova
čili - bude-li "nová" D35 v uspořádání 2+1, s tunelem a logicky i úsekovým měřením, pak bude rychlejší jet po staré
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: [D43] Obecně
Náznak třípruhu je i na stávající I/43 od Bořitova na Svitáffku. Je to sice lepší než nic, ale pořád vopruz. U stavby, kde je vpodstatě hotové zemní těleso a spousta využitelných objektů na čtyřpruh, mi přemítání o třípruhu jako neskutečně zvrácené.Je na první pohled zřejmé, že u Brna musí být čtyřpruh. Na sever od Boskovic sice podle (současných) odhadů vyjít nemusí, ale nevyužít už připravené těleso by bylo víc než trestuhodné.
Re: [D43] Obecně
Jak je zbytecne 2+1 v cele sve krase nyní reprezentuje I/3 z Porici do Benesova. Před instalaci úsekového mereni jely ve smeru na Benesov v pravem pruhy kamiony tacho +/- 90 a v levem spechalci 100 a vyse. Před koncem 2 pruhoveho useku tvrde na brzdy a strkanice do praveho a sem tam bouranice. Ted, po instalaci, v pravem pruhu tacho +/- 90 vsichni a levej vicemene prazdnej…
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D43] Obecně
Podle hesla, dnes se na D43 ušetří, aby naši potomci museli draze budovat víceméně kompletně znovu, protože mosty pro třípruh těžko půjdou použít na plnou dálnici. Stejně se to jednou bude rozšiřovat, tak proč už nepočítat s rezervou?
Ano, my neumíme třípruh využít pro co byl stvořen. Přitom je to jen delší stoupací pruh, umístěný i na rovině. Místo pouhého předjetí dýchavičného kamionu jsou na té Benešovské dva pruhy v jednom směru poměrně dlouhé, takže si je nejen pleteme s dálnicí, ale jedeme na maximum a to co jsme ušetřili, strávíme zipováním na konci.
Ano, my neumíme třípruh využít pro co byl stvořen. Přitom je to jen delší stoupací pruh, umístěný i na rovině. Místo pouhého předjetí dýchavičného kamionu jsou na té Benešovské dva pruhy v jednom směru poměrně dlouhé, takže si je nejen pleteme s dálnicí, ale jedeme na maximum a to co jsme ušetřili, strávíme zipováním na konci.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D43] Obecně
Už jsem si řekl, že na nějaké besedy chodit nebudu, že to nemá smysl. Ale když mě vyloženě vybízí.
https://www.d35spolek.cz/aktualni-infor ... avby-sd43/
https://www.d35spolek.cz/aktualni-infor ... avby-sd43/
v pondělí 14.2.2022 od 14:00 v Obřadní síni Městského úřadu Boskovice uskuteční shromáždění starostů Svazku obcí pro výstavbu rychlostní komunikace R43. Na tomto shromáždění jsou vítáni všichni, kteří chtějí přispět k prosazení 4pruhu.
Re: [D43] Obecně
Sakra, ja bych chtel, ale to je na dovolenou!
Jen doufam, ze obradni sin je jen nahoda a ne naznaceni toho, co nas ceka s 2+2
Jen doufam, ze obradni sin je jen nahoda a ne naznaceni toho, co nas ceka s 2+2
Re: [D43] Obecně
Soudím, že to je záměr. 1+1 = 2. Tedy 2+(1+1)= 2+2...
Re: [D43] Obecně
Takže ŘSD se zdá to vyřešilo za nás a původní D43 se připravuje pod novým označením I/73.Aram96 píše:Poprosil bych admina, aby název tohoto vlákna přejmenoval a v názvu bylo buď S43, nebo postaru D43 nebo nic a jen to 4303, takhle se to plete se současnou I/43.
Re: [D43] Obecně
Neměla by to být silnice I/72, když je poslední stávající I/71?
Re: [D43] Obecně
Z jiného vlákna:Ayin píše:Neměla by to být silnice I/72, když je poslední stávající I/71?
mapman píše:I/72 povede namísto I/35 z ValMezu přes Rožnov na Makov po dostavbě Palačovské spojky, takže ano, je v plánu.
Re: [D43] Obecně
https://www.facebook.com/chcemeD43.cz/p ... 1926646737Zvu Vás všechny na již 6. besedu na téma "Aktuální stav přípravy silnice 43 (73) a odstranění závad na I/43"
samotná pozvánka