Bulharsko

Země EU kromě Česka
Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bulharsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Tak to mi doopravdy uniklo, žiju v staré informaci. Nevěděl jsem, že zápasí s nedostatkem peněz v takovém rozsahu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bulharsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Botevgrad - Vidin expressway

letecké záběry z dronu na výstavbu Lyutidol - Mezdra (24.09.2022), délka úseku 13,3 km

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bulharsko

Příspěvek od Diaľničiar »

16,3 km Lot 10 (Buhovci - Belokopitovo) dálnice A2 "Hemus" bude zítra oficiálně otevřena.

https://bta.bg/bg/news/bulgaria/oficial ... ezhdu-buho

psáno 17.9.
Diaľničiar píše:Tady je video z již dokončeného úseku dálnice A2 Hemus, Belokopitovo - Buhovtsi. Očekává se uvedení do provozu. Úsek měří 16,3 km. Do provozu se měl uvést v polovině 2021.

Jde o Lot 10. Vláda informovala, že již zaplatila dodavatelům za provedení prací. Zhotovitelé mají do konce měsíce "dálnici uvolnit".



Hodnota zakázky je 120 mil. BGN bez DPH. (asi 60 mil. €) Postavilo se tady 7 viaduktů, 1 most a 10 zemědělských podchodů.

https://bulgaria.postsen.com/local/5798 ... month.html

Celá dálnice Hemus má být dokončená v roce 2024. Dokončit se tak má spojení hlavního města Sofie s městem Varna. Aneb povedou k Černému moři 2 dálnice.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bulharsko

Příspěvek od Diaľničiar »

stav výstavby: A3 Struma motorway: Blagoevgrad, jih - Simitli (28.10.2022)

celková délka: 17 km
rozděleno na 2 úseky (7 a 5,6) a mezi nimi je ještě tunel Zheleznitsa (2,6 km + napojení k němu)

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: Bulharsko

Příspěvek od martas »

Diaľničiar píše:stav výstavby: A3 Struma motorway: Blagoevgrad, jih - Simitli (28.10.2022)

celková délka: 17 km
rozděleno na 2 úseky (7 a 5,6) a mezi nimi je ještě tunel Zheleznitsa (2,6 km + napojení k němu)

Škoda těch sesuvů, to na brzké zprovoznění moc nevypadá. Jinak je to v dost pokročilém stádiu výstavby.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Bulharsko

Příspěvek od Honey72 »

Pokrok je akorát v tom, že létě jsem od Řecka musel po staré silnici. Nyní jede tento směr až co to jde po dálnici. Také jsem se divil, proč tato část dálnice není v provozu, když jsou už na ní značky.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bulharsko

Příspěvek od Diaľničiar »

záběry z výstavby:

Botevgrad - Mezdra ... https://en.wikipedia.org/wiki/Botevgrad ... expressway


Struma Highway construction - Lot 3.1
ubírají ze svahu tak, aby se snížil sklon
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bulharsko

Příspěvek od Diaľničiar »

stav výstavby sledovaného projektu v tématu: severní obchvat města Burgas:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bulharsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Komise schválila investici více než 183 milionů EUR z Fondu soudržnosti na výstavbu 33,403 km nové evropské dálnice v úseku spojujícím kontrolní stanoviště Kalotina na bulharsko-srbské hranici s silničním okruhem kolem hlavního města Bulharska Sofie.

https://ec.europa.eu/regional_policy/wh ... otorway_en
  • To přispěje k lepší integraci bulharského silničního systému do evropské dopravní sítě.

    Projekt je financován v rámci Operačního programu „Doprava a dopravní infrastruktura“ 2014-2020. Investice spadá pod prioritu „Rozvoj silniční infrastruktury podél „základní“ a „komplexní“ transevropské dopravní sítě.

    Dálnice má návrhovou rychlost 110 km/h a je stavěna pro těžký provoz. Silnice je široká 27 m, se dvěma jízdními pruhy v každém směru a 3 m středovým rezervacím.

    Z 33,403 km je úsek 16,947 km již v provozu a představuje modernizaci stávající silnice I-8. Tento úsek zahrnuje dvě křižovatky u Slivnice a napojení na silnici III-811.

    Zbývajících 16,456 km je ve výstavbě na trase, která se odchyluje od trasy I-8. Vyznačuje se kruhovým objezdem na sever od Kostinbrodu a další na jih. Bude navázáno spojení s I-8 a dalšími silnicemi spojujícími Sofii, Kostinbrod a Kalotinu.

    Část hlavní transevropské dopravní sítě (TEN-T), I-8 mezi Kalotinou a silničním okruhem v Sofii, poskytuje důležité spojení s TEN-T Orient/koridor východního Středomoří. Před realizací projektu se jednalo o jednopruhovou komunikaci s dvou-, tří- a čtyřpruhovými úseky.

    Projekt zvýší kapacitu silnice a přiblíží ji dálničním standardům TEN-T. V důsledku toho by se měla zlepšit bezpečnost a plynulost dopravy a budou odstraněna omezení při předjíždění.

    Odkloněním dopravy z městských oblastí sníží dálnice hluk a škodlivé emise, což prospěje zdraví a kvalitě života. Učiní také region atraktivnějším místem pro investice.
Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bulharsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Tunel Zheleznitsa na A3 jižně u Blagoevgrad bude s délkou 2000m nejdelším silničním tunelem, jaký byl kdy v této zemi postaven. Prozatím. Má 2 roury a další vybavení, které bylo prezentováno.

info, fotky: https://api.bg/bg/novini/6-sa-naprechni ... truma.html
15.JPG
15.JPG (86.39 KiB) Zobrazeno 1605 x
Objekt má energeticky úsporné osvětlení, ventilaci, video dohled, požární alarm, inteligentní systém řízení dopravy, nouzové SOS kabiny, zvuková a rádiová hlášení, elektronický systém kontroly vstupu atd.



Simulací různých situací, které by mohly v tunelu nastat, bylo ukázáno, jak fungují ventilační systémy v případě kouře, hustého provozu atd. Stejně jako jak budou moci řidiči signalizovat nouzové SOS kabinky v případě o nehodě.

Zkoumány byly i příčné spoje mezi dvěma rourami, které budou v případě těžké havárie sloužit k evakuaci. Tunel „Železnice“ má 2 příčné vazby pro automobily, kterými budou moci projíždět sanitky, hasičské vozy a další specializovaná vozidla, a 4 pro pěší.

Zástupcům nevládní organizace byl také ukázána heliport, který je za tunelem. Poprvé bylo takové zařízení vybudováno na místě infrastruktury s cílem zajistit možnost přistání zdravotnických vrtulníků pro rychlou reakci v případě vážného incidentu v regionu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bulharsko

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný projekt v tématu

stav výstavby severního obchvatu města Burgas:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bulharsko

Příspěvek od Diaľničiar »

letecké záběry na výstavbu:

Lot 1 Vidin - Botevgrad expressway, úsek Botevgrad - Novacene 19,32 km



Lot 2 stejný tah, úsek Lyutidol - Mezdra 13,3 km

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: Bulharsko

Příspěvek od vaclav »

vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: Bulharsko

Příspěvek od vaclav »

odvážný násep, vydrží to 100+ let? - https://youtu.be/cr-gb4rRc8Q?t=1129
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Bulharsko

Příspěvek od Honey72 »

Násep může mít vyztužené jádro nebo ho mít z polystyrenu, jako u nás na D1 u Kroměříže.
Také jsem pár povozů v Bulharsku, ale i jiných balkánských zemích potkal. Dokonce jsem manželku před jednou hospodou fotil u vystavené staré autocisterny. Jenže po chvíli vyšel z hospody chlap, nastartoval a odjel :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: Bulharsko

Příspěvek od vaclav »

Honey72 píše: 29.3.2023 9:10:07 Násep může mít vyztužené jádro nebo ho mít z polystyrenu, jako u nás na D1 u Kroměříže.
Také jsem pár povozů v Bulharsku, ale i jiných balkánských zemích potkal. Dokonce jsem manželku před jednou hospodou fotil u vystavené staré autocisterny. Jenže po chvíli vyšel z hospody chlap, nastartoval a odjel :-)
a polystyren má jakou životnost?
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Bulharsko

Příspěvek od Honey72 »

I obyčejný polystyren, kterým se zateplují baráky má životnost minimálně přes sto let (tak dlouho se ovšem nevyrábí). A do země se dává speciální stabilizovaný a extrudovaný typ, co navíc snese obrovskou zátěž a je nenasákavý.
Polystyrénová metoda se používá v místech, kde není čas, aby klasický hutněný násep několik let sesedal anebo není v okolí k dispozici vhodný materiál. Plus další výhody:

https://www.auto.cz/dalnice-z-polystyre ... most-80539
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bulharsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Tak to zase takhle až není. Ta životnost toho zateplení je 30-50 let dle klimatických podmínek. Ano, polystyrén vydrží, ale zateplení přestane plnit funkci. Rozhodně to nebude 100+ let. To je stejné jako tvrdit, že "cokoliv" vydrží - ano, vydrží, ale ztratí původní vlastnosti. A proto i to rozmezí. Jakkoliv bude, tak nevydrží 100 let. To stejné jsou mosty. Staví se na 60 až 100 let, ale měníme je po 40-60 letech, protože bohužel ale nesnesou tu zátěž, která nimi prochází a muselo by přijít k omezením, pak ano pak ten most tady bude klidně těch 100+ let. Existují stavby, které se projektují na 130 let, ale to je znovu "jen teorie, ale řekněme, že to je takové maximum toho co dne sumíme garantovat ale ve skutečnosti bůhví jaký bude výsledek po těch 60 letech a 3 větších rekonstrukcích. Klidně se může zjistit, že bude lepší to strhnout po 80 a postavit znova. :D To je potřeba proto rozlišovat.

p.s. to nemluvim o době jeho rozpadu ve volné přírodě, který potrvá tisíc let ...

Co se náspu týče. Zrovna tak padají i mnohem lépe vypadající náspy ... tímhle to fakt není. Více závisí od dodržení TP, od způsobu provedení a od okolních podmínek, tedy počasí, než od materiálů. Osobně nejsem přesvědčen, že se ale dálnice staví v tomto provedení na 100 let. Tím mám na mysli skoro celou síť světa. (teoreticky, ale praxe ukazuje zásahy po pár dekádách, že to nemá smysl takhle řešit). Víte o tom, že ČLR staví ty ohromující mosty jen na 40 let? (pak zásadně renovují, přestavují, nebo dokonce rozšiřují na 8- pruhy, není to již až tak výjimečné, nebo staví paralelní tah, protože ten původní je omezen pro tranzit atd.) Tak mají normy. Je to rychlé, je to masivní, ale je to nejlevnější jak jen lze provádět. Nemá smysl garantovat, že se neposune země nebo nepřijdou extrémní povodně, když to lze znovu postavit; 2x to postavíte proti těm normám nad 100 let. To má smysl jen tam, kde je extrémné zalidnění a velké riziko extrémních projevů sil přírody, pouze u této kombinace má smysl zainvestovat.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bulharsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Sledovaná stavba v tématu Severní obchvat města Burgas je již hotová. Příští týden se odevzdá do provozu.

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bulharsko

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info

:arrow: Výše uvedené se stalo skutečností. Zde je projížďka severním obchvatem města Burgas:



:arrow: Dne 13.4. se do provozu uvedlo 6,4 km "evropské" dálnice A6. Od hraničního přechodu Kalotina se Srbskem po Dragoman.

https://api.bg/bg/novini/arkh-ivan-shis ... vropa.html

Obrázek

:arrow: Dne 13. dubna 2023 byl také otevřen 7,5 kilometrový úsek čtyřproudé rychlostní silnice I/1 kolem Novacene a Skravena, což je severně od Botevgradu. Je to součást projektu výstavby čtyřproudé silnice z Vidinu do Botevgradu.

https://api.bg/bg/novini/7-5-km-novo-tr ... henie.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bulharsko

Příspěvek od Diaľničiar »

stav z výstavby Botevgrad - Vidin expressway; úsek Makresh - Bela (13.05.2023)



v 8:40 - se nachází starověká římská pevnost na kopci střežící římskou cestu z RATIARIA (Dunaj) přes NAISSUS do LISSUS (Adria)

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Bulharsko

Příspěvek od Honey72 »

Už od počátku výstavby mi pořád mi není jasné, co s tou pevností hodlají provést? Kopec půjde pryč anebo tunel? Na odklon je trošku pozdě, řekl bych :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bulharsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Bulharská pohraniční policie testuje český mobilní detektor živých organismů

Česká firma Grant Detection s.r.o. nabízí státním institucím inovativní technologii pro detekci živých organismů ve vozidlech, kterou vyvinuli a patentovali na Univerzitě v Hradci Králové.

18.05.2023 | Zastupitelský úřad České republiky

Jedná se o ruční plně mobilní detektor MMD01, jenž s využitím detekce srdečního tlukotu dokáže odhalit skryté živé organismy v nákladních vozidlech, autobusech, mikrobusech, dodávkách či osobních vozech.

Ve spolupráci s velvyslanectvím v Sofii se podařilo v říjnu 2022 uskutečnit živou ukázku přístroje, na niž po dohodě s Ministerstvem vnitra Bulharské republiky navázala firma nyní v květnu reálnými testy na hraničním přechodu mezi Bulharskem a Srbskem v Kalotině. Na základě úspěšného třídenního testování pracovníky pohraniční policie došlo k dohodě o zapůjčení přístroje na dva měsíce pro zevrubné testování i na dalších hraničních přechodech v zemi.

Bulharsko vzhledem ke své geografické poloze patří mezi státy, které čelí náporu nelegální migrace. Jedním ze způsobů, kterými se nelegální migranti snaží dostat přes vnější hranici EU, je využívání různých úkrytů ve vozidlech. Tento způsob pašování osob, ale v některých případech i např. exotických či zákonem chráněných živočichů, dokáží detekovat přístroje fungující na bázi odhalování srdečního rytmu jako v Česku vyvinutý a univerzitou v Hradci Králové patentovaný detektor, který pod značkou MMD01 nabízí zejména státním institucím firma Grant Detection. Uvedený přístroj je ruční a plně mobilní zařízení, které lze snadno používat, převážet a využívat ve všech povětrnostních podmínkách, ve dne či v noci.

Právě jeho mobilita, snadnost a rychlost použití, přesnost, nízké pořizovací i provozní náklady patří mezi hlavní výhody detektoru oproti konkurenčním výrobkům. Tím si také získal pozornost policejních, pohraničních, celních, vojenských či vězeňských útvarů nejprve v Česku, poté i v Německu, Rakousku, Maďarsku, na Slovensku, testování a první jednání probíhají i v dalších zemích EU.

Velvyslanectví v Sofii podpořilo firmu a její technologii poprvé v říjnu roku 2022, kdy proběhla živá ukázka v bulharském hlavním městě pro příslušníky různých útvarů policie, pohraniční policie a vězeňské stráže. Po dalším jednání a také díky novým přesvědčivým referencím i podpoře ze strany agentury Frontex, která vybrala firmu Grant Detection mezi čtyři doporučované inovativní dodavatele v oblasti ochrany vnějších hranic, se podařilo dojednat třídenní testování přístroje v reálných podmínkách na frekventovaném hraničním přechodu mezi Bulharskem a Srbskem v Kalotině.

Testování proběhlo v polovině května 2023 a výsledek byl natolik přesvědčivý, že se vedení pohraniční policie rozhodlo přístroj vypůjčit na dobu dvou měsíců a důkladně jej otestovat i na dalších hraničních přechodech a také ve vnitrozemí, což dává policii reálnou možnost zasáhnout proti převaděčům a zabránit jak nelegálním pokusům o tranzit přes bulharské území, tak i v ideálním případě předejít tragédiím, jaké se bohužel staly i zde, a zachránit lidské životy.

Jako v případě svých českých kolegů snad dojdou bulharští pohraničníci ke stejnému pozitivnímu závěru a rozhodnou se tuto technologii nasadit v praxi. To by mělo svůj velký význam i s ohledem na snahu země stát se vbrzku součástí schengenského prostoru.

Ochrana vnější hranice EU představuje pro Bulharsko velmi důležitý úkol i velkou výzvu a technologie jako detektor MMD01 mohou při zvládání migračního tlaku účinně pomoci. Uplatnění zde mohou nalézt i další české firmy, které vyvíjejí a dodávají např. bezpilotní prostředky, detektory pohybu, rušičky mobilního signálu atd.

https://www.businessinfo.cz/clanky/bulh ... organismu/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bulharsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Bulharské konsorcium Evropa-2022 zahájilo práce na poslední části evropské dálnice A6, která má propojit Sofii s Kalotinou na hranici se Srbskem.

Konsorcium Evropa-2022, které zahrnuje bulharskou stavební inženýrskou skupinu Glavbolgarstroy, má kontrakt v hodnotě 136,5 milionu eur na výstavbu posledních 16,5 km z téměř 65 km dlouhé evropské dálnice A6. Na hranici se napojí na srbskou dálnici A4.

Dálnice A6 Europa se jmenovala dálnice A6 Kalotina, dokud bulharská vláda oficiálně nezměnila název v roce 2018. Je také součástí transevropské dopravní sítě (TEN-T).

Mezi další členy konsorcia patří GBS-Infrastructure construction a místní společnost Obonato Build. Další konsorcium s názvem Europe získalo zakázku na stavební dozor ve výši 2,86 milionu eur. Investorskou skupinu tvoří bulharské společnosti Patinvest-Engineering, Stroynorm a RG Konsulting.

Poslední úsek by měl být podle ministra pro místní rozvoj Ivana Šiškova hotov do 18 měsíců. Dodal, že zahájení stavebního procesu bylo zásadní, aby se zabránilo ztrátě strukturálních fondů EU.

Europa dálnice A6 zahrnuje 13 km dlouhou severní obchvatovou dálnici hlavního města Sophia – nazývanou také Sofijská severní rychlostní tangenta. V úseku byl otevřen v letech 2015 až 2016.

V únoru Evropská komise schválila investici více než 183 milionů eur z Fondu soudržnosti na vybudování spojení Kalotina-Sophia, včetně silničního okruhu hlavního města.

https://seenews.com/news/bulgaria-start ... way-823023
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: Bulharsko

Příspěvek od vaclav »

to je první PPP v BLG?
Odpovědět

Zpět na „Evropská unie“