Estonsko

Země EU kromě Česka
Toomas
Příspěvky: 30
Registrován: 14.3.2009 15:39:28

Rekonstrukce mostu Papiniidu v Pärnu

Příspěvek od Toomas »

17. prosince 2009 uzavřel Maanteeamet s firmami Nordecon Infra AS a Nordecon Betoon OÜ smlouvu o provedení rekonstrukce mostu Papiniidu v Pärnu. Cena díla činí 27,2 mil EEK, přičemž 80 % z této částky bude hrazeno z fondu soudržnosti EU. Práce by měly být dokončeny na podzim příštího roku.

Rekonstruovaný most leží na silnici číslo 4 spojující Tallinn s Rigou a je v současnosti ve velmi špatném stavu. Bohužel nejde jen o samotnou mostovku. Povrchové vrsty mostních pilířů jsou těžce poškozené vlhkostí, ocelová konstrukce je zasažená korozí a dešťová kanalizace je v podstatě zcela nefunkční. V rámci oprav by bude kompletně obnovena hydroizolace, dešťové kanalizace, osvětlení a zábradlí. Taktéž budou zrekonstruovány poškozené betonové povrchy, ocelové konstrukce budou vyčištěny a opatřeny nátěrem a dojde k výměně dilatačních prvků. Jakožto doplněk stavby bude místo současného schodiště postavena bezbariérová rampa pro chodce a pod mostem vybudována stezka pro pěší a cyklisty o celkové délce 200 m.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Estonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 1.1.2009 přislo k rozčlenění správy silnic Estonska (silniční úřad, odkaz je v druhém příspěvku této témy) na 4 regionální správy:

*Severní silniční správa (Harju, Rapla County national roads)
*Jižní silniční správa (Jõgeva, Põlva, Tartu, Valga and Võru County national roads)
*Východní silniční správa (Ida-Viru and Lääne-Viru County national roads)
*Západní silniční správa (Hiiu, Lääne, Pärnu, Saare, Viljandi County national roads)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Estonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

K 1.1.2009 disponovalo Estonsko celkem 16.487 km státních silnic, co je 28,4% celkové délky silniční sítě, která je dlouhá 58.034 km. Délka tzv. E-silnic je v Estonsku 935 km. Státní silnice se rozšířili v roce 2008 o 21,8 km, protože stát převzal některé místní komunikace do národní sítě.

Státní silnice se dále člení: 1.602 km (9,7%) jsou hlavní silnice, 2.391 km (14,5%) jsou základní silnice, 12.444 km (75,5%) jsou vedlejší silnice a 50 km (0,3%) jsou rampy a spojovací silnice v rámci křižovatek.

Délka zpevněných silnic se zvýšila o 243 km a v současnosti činí 9.922 km, t.j. 60,2% z celkové délky státních silnic. Většina tohoto nárastu tvořila zpevnění předtím štěrkových vedlejších silnic.

Hustota státních silnic je 380 km na 1000 km2 a hustota celé silniční sítě je 1336 km na 1000 km2 území.

V zemi je 926 silničních mostů na státních silnicích o celkové délce 21,342 km, vrátaně 6 dřevěných mostů v celkové délce 214 m.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Toomas
Příspěvky: 30
Registrován: 14.3.2009 15:39:28

Přestavba úseku Loo-Maardu

Příspěvek od Toomas »

18. února 2010 podepsal Maanteeamet (Silniční úřad) smlouvu s firmami AS Merko Ehitus, Tallinna Teede AS a lotyšskou SIA Merks smlouvu o přestavbě úseku Loo-Maardu. Podle uzavřené smlouvy by mělo být 6,8 km dlouhé dílo dokončeno na konci příštího roku. Cena díla činí 381,3 mil. EEK (cca 620 mil. Kč), přičemž 80 % z této částky bude uhrazeno z Fondu soudržnosti EU.

Stavební práce započnou v březnu (vzhledem k rozmarům letošní zimy spíše až koncem dubna, pozn. př.) a v jejich rámci dojde ke kompletní přestavbě stávajícího úseku silnice na silnici Tallinn-Narva v km 10,6 - 17,4. Z celkových 6,8 km bude prvních 3,7 km přestavěno na šestipruh, zbývajících 3,1 km si zachová stávající čtyřpruhový profil, ale i zde dojde k rozšíření, aby se dostálo stávající normě pro silnice první třídy. Vybudovány budou dvě zcela nové mimoúrovňové křižovatky (Loo a Maardu) a částečně bude přestavěna mimoúrovňová křižovatka Jõelähtme. Dále dojde k výstavbě 5,8 km sběrných komunikací, 8 km stezek pro chodce a cyklisty, dvou podchodů, jedné lávky a 564 m dlouhé protihlukové stěny. Kromě toho bude v rámci projektu přestavěn starý železniční most přes řeku Pirita na lávku pro pěší a cyklisty.

Návdavkem přidávám pár osobních postřehů. Daný úsek má jednu z nejvyšších intenzit provozu v celém Estonsku a zvláště jeho začátek ("panelka" za železničním viaduktem) je v naprosto katastrofálním stavu. Jedná se také úsek se značnou nehodovostí, obsahující takové lahůdky jako úrovňová křížení a dokonce i jeden přechod u Maardu. Vzhledem k tomu, že se plánují nové mimoúrovňové křižovatky, lávka a podchody, pevně doufám, že toto všechno zmizí.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.12.2020 17:01:58, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Toomas
Příspěvky: 30
Registrován: 14.3.2009 15:39:28

Rekonstrukce silnice Tallinn - Saku

Příspěvek od Toomas »

Na začátku srpna uzavřel Põhja Regionaalne Maanteeamet (silniční úřad severního regionu) smlouvu s firmami KPK Teedeehitus AS a SIA „VIA“ o provedení rekonstrukce silnice spojující Tallinn a Saku. Rekonstruovaný úsek měří 6,5 km, cena díla činí 46 mil. EEK (72,9 mil. Kč), přičemž částka je v plném rozsahu hrazena z Fondu pro regionální rozvoj EU.

Opravovaný úsek leží na silnici Tallinn-Saku-Laagri mezi km 2,8 - 9,3. V rámci rekonstrukce bude provedena úplná obnova povrchů tak, aby silnice odpovídala současnému dopravnímu zatížení, dále dojde ke kompletní přestavbě dešťové kanalizace, přilehlých komunikací, křižovatek, zastávek autobusů a nájezdů. Též bude obnoveno dopravní značení. Práce budou dokončeny v létě 2011. Záruční doba je pět let.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.4.2016 17:16:46, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Toomas
Příspěvky: 30
Registrován: 14.3.2009 15:39:28

Průtah města Pärnu, IV. etapa

Příspěvek od Toomas »

13.8.2010 uzavřel Maanteeamet (silniční úřad) smlouvu s firmami Tallinna Teede AS a Merko Ehitus AS smlouvu o vybudování spojky Papiniidu, která je součástí průtahu městem Pärnu. Úsek měří 2,13 km a nachází se mezi mostem Papiniidu a Rižskou silnicí. Stavba bude zahájená letos v září a uvedena do provozu na podzim 2011. Cena díla činí 95,4 mil. EEK (151,1 mil. Kč). 80 % z této částky bude hrazeno z Fondu soudržnosti EU.

Předmětem stavby je přeložka silnice č. 4 (E67). Nová dvouproudová trasa povede podél železnice a řeky Pärnu. Na Rižskou silnici se napojuje poblíž nádraží. V rámci díla dojde též k rekonstrukci 280 m dlouhého úseku ulice Papiniidu, 910 m Rižské silnice a 255 m silnice č. 5 (Paideská silnice). Vybudováno bude též 3,16 km stezek pro chodce a cyklisty. Součástí stavby jsou tři světelné křižovatky (průtah x ulice Papiniidu, průtak x Rižská silnice, Rižská silnice x Paideská silnice). Nový úsek zkrátí cestu mezi Tallinnem a Rigou o 572 metrů.

Na nově postaveném úseku mezi ulicí Papiniidu a Rižskou silnicí (1,5 km) bude rychlost omezena na 70 km/h, na ostatních úsecích pak na 50 km/h.

V současnosti vede trasa silnice č. 4 ulicí Papiniidu až ke křižovatce s Rižskou silnicí a po ní pak až k hranici města. Na úseku se nacházejí velká nákupní centra a vzhledem k intenzitě provozu není takovéto řešení vhodné jak z hlediska dopravního, tak i bezpečnostního. Na celém úseku je v současnosti rychlost omezena na 50 km/h.

Spojka Papiniidu je poslední ze čtyř etap výstavby průtahu městem Pärnu a měla by být dokončena na podzim příštího roku. Na prvním úseku (Ehitajate tee) v současnosti probíhají stavební práce, které by měly skončit též příští rok na podzim. Druhý úsek (západní spojení) je též ve výstavbě. Zde se očekává uvedení do provozu někdy v létě příštího roku. Na třetím úseku (rekonstrukce mostu Papiniidu) probíhají dokončovací práce a dopravní omezení zde skončí letos na podzim.

Záruční doba díla je 5 let od ukončení stavebních prací.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.4.2016 17:17:00, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Toomas
Příspěvky: 30
Registrován: 14.3.2009 15:39:28

Přestavba Tallinského okruhu a T-8 na čtyřpruh

Příspěvek od Toomas »

Během příštího roku se začne realizovat před pěti lety zahájený plán rozšíření Tallinského okruhu (T-11) a silnice Tallinn-Paldiski (T-8) na čtyřproudou komunikaci první třídy. Z Keily do Tallinnu však bude možné jet po čtyřproudé silnici v nejlepším případě až za pět let a celý projekt bude dokončen během 10-15 let.

Stavební práce na projektu s cenovkou v řádu miliard budou zahájeny zřejmě již na jaře. V průběhu následujícíh pěti let budou na objednávku Maanteeametu (Silničního úřadu) postaveny mimoúrovňové křižovatky Luige (T-11 x T-15), Kurna (T-11 x T-11115) a Juuliku (T-11 x T-11340) a úsek Väo - Jüri (km 0 - 12,6) bude rozšířen na čtyřpruh. Tato přestavba by měla odstranit úzká hrdla současné silnice. Na stavbu vyčlenila vláda 1,083 mld. EEK (1,72 mld. Kč), z čehož 85 % připadá na příspěvek z Fondu soudržnosti EU.

Podle informací poskytnutých vedoucím oddělení územního plánování Maanteeametu Tõnisem Taggerem bude tendr na dané dílo vyhlášen na začátku příštího roku a práce by měly být dokončeny v roce 2013. Před zahájením soutěže musí Maanteeamet dokončit výkupy pozemků.

Na Tallinském okruhu přesahují v současnosti intenzity v průměru 6 tis. aut za den a některých úsecích i 15 tis. aut za den (např. hranice Tallinnu - křižovatka Harku na T-8). Pro srovnání: na čtyřproudém úseku Via Baltica (T-4/E67) jsou intenzity okolo 12 tis. a na úseku Tallinn - Kose na T-2/E262 přibližně 9,5 tis. aut za den.

Z dopravních prognóz vypracovaných společností Hendrikson & Ko v rámci procesu EIA vyplývá, že v roce 2030 budou intenzity na některých úsecích okruhu dosahovat 19,5 tis. aut za den. Již během deseti let se předpokládá, že intenzity na části okruhu vzrostou o více než 100 % oproti současnému stavu. Podle vyjádření Taggera tyto závěry potvrzují výsledky loňského sčítání dopravy. Např. z desetitisícové Keily většina obyvatel dojíždí do práce do Tallinnu. V Keile žijící lidé popisují dopravní špičku na T-8 jako hromadné plížení se v nekonečném tunelu, kde v podstatě chybí jakákoliv možnost předjíždění. Lidé přijíždějící od Tabasalu jsou na tom ještě hůř a často musí čekat dlouhé minuty, než se na silnici vůbec dostanou. Situaci na daném úseku navíc ještě zhoršuje častý výskyt pomalých stavebních strojů a traktorů.

Přestavba okruhu a T-8 je též nutná kvůli několika nebezpečným křižovatkám. Také letos se zde stalo několik těžkých havárií, při kterých zemřeli lidé. Z tohoto důvodu plánuje Maanteeamet již před zahájením stavebních prací na samotném rozšíření úpravy několika křižovatek. Například minulý měsíc byla o pomalý pruh rozšířena silnice poblíž Keily v místě, kde na začátku léta došlo k tragické nehodě s dvěma mrtvými. V současnosti se připravuje přestavba křižovatky T-8 a T-11191 (tj. odbočka na Tabasalu).

Další etapu tvoří přestavba okruhu a T-8 v okolí Keily na čtyřproudou komunikaci. Na tuto etapu však zatím nebyly vládou vyčleněny žádné finanční prostředky. Podle předběžného plánu by financování mělo být zajištěno ze strukturálních fondů EU v následujícím rozpočtovém období (2014 - 2018). Náklady na realizaci této etapy se budou pohybovat na úrovni 1 mld. EEK (1,6 mld. Kč) a odhadovaná doba výstavby činí 2 roky.

Před tím však bude třeba vybrat konečnou trasu, jejíž podoba závisí na konečné podobě územního plánu municipality Saue a průzkumu dopadů stavby na život netopýrů. Územní řízení v Saue už bylo zahájeno, trasa se vybírá ze tří alternativ. U zmiňovaných netopýrů je potřeba objasnit, jak stavba ovlivní jejich zimoviště Vääna-Posti. Taktéž probíhají jednání s obyvateli vesnice Hüüru, kteří nesouhlasí s trasováním v okolí jejich bydliště.

Úsek T-8 nacházející se u Keily bude přesunut do polí dále od města. Přestavba celé T-8 na čtyřproudovou komunikaci zatím v plánu není. Otevřená je též stavba okruhu kolem Keily v ceně přibližně 0,5 mld. EEK (0,8 mld. Kč). Podle vyjádření Taggera není v následujících 10-15 letech smysluplná přestavba křižovatek Jüri (T-2 x T-11) a Kanama (T-4 x T-11), neboť se jedná o velmi drahé projekty a současné mimoúrovňové křižovatky zvládnou i větší dopravní zatížení, než je to současné.

Několik fakt o zmiňovaných silnicích:
  • Současná podoba vznikla přibližně před třiceti lety
  • Výstavba probíhala v letech 1970 - 1982
  • Během plánované přestavby dojde k rozšíření trasy na čtyřpruh, rekonstrukci mostů, výstavbě nových mimoúrovňových křižovatek a stezek pro pěší a cyklisty
  • Celková délka dotčených úseků je 56 km. Návrhová rychlost činí 100 km/h, ale vzhledem k hustotě provozu zde bude platit standardní rychlostní omezení na 90 km/h.¨
  • Celkové náklady se odhadují na 6,2 mld EEK (9,9 mld. Kč) a plánovaná doba výstavby je 10-15 let.
  • Tallinský okruh (T-11) je spojnicí mezi silnicemi Tallinn-Narva (T-1/E20), Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa (T-2/E263) a Tallinn-Pärnu-Ikla (T-4/E67).
  • Silnice Tallinn-Paldiski (T-8) spojuje Paldiski s Tallinnem a Tallinským okruhem.
  • Výstavbou bude dotčeno území municipalit Harku, Saue, Keila, Saku, Kiili a Rae a města Keila a Saue.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.12.2020 17:02:22, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Estonsko

Příspěvek od mapman »

Teeeda, díky za zajímavé informace, mít tu takového "špeha" z každé země, tak máme informačně nabito na cesty levou zadní ;) Teď abych se vydal do Estonska.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Estonsko

Příspěvek od martini »

No po zběžném přečtení je hezky vidět, že každá republika má prostě finance tak akorát na to, aby uspokojila své nejnaléhavější potřeby. Z mého pohledu se rozhodně nejedná o nějaký stavební boom, ale jim to tam při tom provozu prostě bude stačit. Stejně tak není možné porovnávat ČR s Porúřím :-)
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Avantime
Autor
Příspěvky: 617
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce mostu Přátelství v Narvě

Příspěvek od Avantime »

Toomas píše:kvůli hustému provozu je most již značně amortizovaný
Perfektní termín! :ok: :-D
Toomas
Příspěvky: 30
Registrován: 14.3.2009 15:39:28

T-1/E20: Kukruse-Jõhvi

Příspěvek od Toomas »

31.8.2010 bude slavnostně otevřen úsek Kukruse-Jõhvi na silnici Tallinn-Narva (T-1/E20). Jedná se o doposud nejdražší stavbu, kterou Maanteeamet (silniční úřad) financoval, s celkovou cenou dosahující 628,2 mil. EEK (993,7 mil. Kč). Příspěvek z fondů EU činí 188 mil. EEK (297 mil. Kč).

Nově vybudovaná čtyřproudová silnice první třídy má délku 7,2 km a leží mezi km 156,0 - 162,2. Na úseku se nacházejí tři mimoúrovňové křižovatky (Kukruse, Tammiku, Jõhvi), jeden nadjezd (Aiandi) a dvě lávky pro pěší. Paralelně s celým úsekem je vedena stezka pro pěší a cyklisty o celkové délce 6,9 km. Délka sběrných komunikací je 13,5 km. V rámci stavby byly též vybudovány protihlukové stěny (1,9 km), čtyři okružní křižovatky, veřejné osvětlení a vysázena zeleň.

Silnice vede z geologického hlediska mimořádně náročným územím, neboť oblast je v důsledku těžby hořlavých břidlic poddolována a nacházejí se zde také haldy hlušiny, přičemž některé z nich jsou hořící. Kvůli tomu je celé silniční těleso zpevněno geotextilií a mosty zakládány na betonových pilotách.

Nový úsek nahrazuje dosavadní nevyhovující dvouproudovou komunikaci s úrovňovými křižovatkami. Intenzity na staré silnici se v roce 2008 pohybovaly na úrovni 14 tis. aut za den a docházelo zde k častým dopravním nehodám. V letech 2000-2008 bylo na úseku zaznamenáno 61 nehod, při kterých zahynulo 19 a zranilo se 69 lidí. V trase původní komunikace vede přibližně polovina nového úseku.

Práce na díle začaly v březnu 2009. Úsek bude dokončen 2 měsíce před plánovaným termínem. Zhotovitelem je konsorcium firem Talter AS, Tref AS, K-Most AS a Teede REV-2 AS.
Toomas
Příspěvky: 30
Registrován: 14.3.2009 15:39:28

Rekonstrukce T-26 u města Türi

Příspěvek od Toomas »

Na začátku týdne převzal Maanteeamet nově zrenkonstruovaný, 5,5 km dlouhý úsek silnice T-26 (Türi - Arkma). Úsek se nachází mezi km 2,957-8,467. V rámci rekonstrukce došlo k úplné obnově silničního tělesa, povrchů a dešťové kanalizace. Novou tvář dostalo pět křižovatek, šest autobusových zastávek a dvanáct výjezdů. Též byla provedena montáž nových svodidel a dopravního značení, zrekonstruován jeden most a vybudována 1,5 km dlouhá stezka pro pěší a cyklisty. Cena díla činila 30 mil. EEK (47,3 mil. Kč), přičemž stavba byla v celém rozsahu financována z Evropského fondu pro regionální rozvoj. Zhotovitelem byla společnost Nordecon Infra AS.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.4.2016 17:18:37, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Toomas
Příspěvky: 30
Registrován: 14.3.2009 15:39:28

Obchvat obce Mäo

Příspěvek od Toomas »

Dnes byl otevřen nejdůležitější silniční uzel ve středním Estonsku - obchvat obce Mäo. Stavba je součástí silnice T-2/E263 (Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa). Cena díla činila 493,4 mil. EEK (768,8 mil. Kč), přičemž 79 % z této částky bylo hrazeno z Evropského fondu soudržnosti.

Nově vybudovaný úsek se nachází mezi km 85,0 - 91,4. Jedná se o čtyřproudou směrově rozdělenou komunikaci první třídy. Díky stavbě dojde ke zkrácení trasy mezi Tallinnem a Tartu o 0,7 km a jízdní doby o 1,5 minuty. Úsek se nachází na křížení silnic T-2/E263 a T-5 (Pärnu–Rakvere–Sõmeru). Součástí stavby byla rekonstrukce 2,6 km dlouhého úseku silnice T-5. Postaven byl též 23,2 m dlouhý most přes řeku Vodja, 4,5 km stezek pro chodce a cyklisty a 2,4 km protihlukových stěn. Veřejným osvětlením byly opatřeny cesty o celkové délce 11,8 km. Pro místní provoz zůstal zachován 4,1 km dlouhý úsek původní trasy.

Zhotovitelem díla byla firma Nordecon Infra AS, stavební dozor prováděly firmy Ramboll Eesti AS, Ramboll Finland OY a Finnroad OY. Záruční doba je 5 let.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.4.2016 17:18:48, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Toomas
Příspěvky: 30
Registrován: 14.3.2009 15:39:28

Výstavba v roce 2011

Příspěvek od Toomas »

V příštím roce je na stavbu silnic vyčleněno v státním rozpočtu 2,65 mld. EEK (4,15 mld. Kč). Zahájeny budou následující stavby:
  • Přestavba dopravního uzlu Ülemiste v Tallinnu (T-1/E20 x T-2/E263 x Järvevana tee x Suur-Sõjamäe tee)
  • Rozšíření T-2/E263 v Mõigu (předměstí Tallinnu) na čtyřpruh
  • Nový čtyřpruhový úsek Aruvalla-Kose na T-2/E263
  • Východní obchvat Tartu
  • Přestavba křižovatky Haljala na mimoúrovňovou a rozšíření na čtyřpruh (T-1/E20, odbočka na Rakvere)
  • Přestavba tří křižovatek na obchvatu Tallinnu na mimoúrovňové (T-11)
O většině těchto staveb se rozepíšu detailněji, jakmile budou ukončena výběrová řízení.

Pokračovat budou stavby:
  • Loo-Maardu (T-1/E20)
  • Obchvat Viitny (T-1/E20)
  • Průtah Pärnu (T-4/E67)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 7.4.2016 17:19:04, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Toomas
Příspěvky: 30
Registrován: 14.3.2009 15:39:28

Rekonstrukce T-23

Příspěvek od Toomas »

Během října bude dokončena rekonstrukce T-23 mezi km 0,3 - 8,2. Silnice tvoří severní přivaděč Rakvere od silnice T-1/E20 (křižovatka Haljala) a tím i hlavní příjezdovou trasu krajského města směrem od Tallinnu. Provoz je zde na estonské poměry poměrně hustý (v roce 2008 12 000 aut/den). Silnice je dvouproudová s úrovňovými křižovatkami. V rámci rekonstrukce byly obnoveny podkladové vrstvy silničního tělesa a byl položen nový asfaltobetonový povrch. Došlo též k rozšíření mostu přes řeku Päide, byla vybudována okružní křižovatka u nákupního centra Põhjakeskus a upraveno řešení několika křižovatek tak, aby se zlepšila bezpečnost silničního provozu. Mezi nákupním centrem a hranicí Rakvere byla postavena osvětlená stezka pro chodce a cyklisty. Rekonstrukce přišla na 38,46 mil. EEK (60,11 mil. Kč) a byla v celém rozsahu financována z prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj. Zhotovitelem stavby byl Lemminkäinen Eesti AS.
Naposledy upravil(a) Toomas dne 10.10.2010 14:22:03, celkem upraveno 1 x.
Toomas
Příspěvky: 30
Registrován: 14.3.2009 15:39:28

MÚK Haljala

Příspěvek od Toomas »

V listopadu letošního roku by mělo být zahájeno výběrové řízení na výstavbu MÚK Haljala na T-1/E20. Součástí stavby je též rozšíření tělesa silnice T-1/E20 na směrově rozdělený čtyřpruh o celkové délce 3,5 km (km 87,0 - 90,5) a stavba jednoho nadchodu a jednoho podchodu. Pokud vše půjde podle plánu, měla by být smlouva se zhotovitelem uzavřena na jaře příštího roku a stavba dokončena na podzim roku 2012.

V přípravě je též rozšíření celého zbývajícího úseku Rõmeda-Haljala (km 78,4 - 87,0) na čtyřpruh včetně MÚK Aaspere. Předběžný plán počítá s dokončením v roce 2013, ale zatím není vyřešena otázka financování. Po uvedení tohoto úseku do provozu bude možné jet z Tallinnu až k Rakvere (resp. na křižovatku Haljala) po čtyřproudové komunikaci.

Vizualizace:
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: Estonsko

Příspěvek od adamos »

Zaujaly mě ty třičtvrtěkruháče ve tvaru kapky na koncích větví MUK a přemostění:
Obrázek
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: Estonsko

Příspěvek od multi »

Ono to určitě včetně toho mostu tvoří vlastně jeden kruháč, že? :?:
Ta silnice z videa je fakt absolutně rovná. Být to delší úsek, tak bych se fakt bál o ztrátu koncentrace.:!:
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Estonsko

Příspěvek od dd »

Ani nejsou celé kruhové objezdy potřeba. Jsou tam připojovací/odpojovací pruhy, takže např. při příjezdu zprava (na obrázku) lze jet jen rovně nebo vpravo (na obrázku nahoru), doleva je protisměr. Ale cenově asi nebude rozdíl oproti kruhovému objezdu.
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

Re: Estonsko

Příspěvek od martin »

Mně se na tom líbí fakt, že ty kapky přirozeně ostrým úhlem zabraňují sjezdu do protisměru. Další, co mě zaujalo, je stromořadí vedle komunikace. Takto něco masivně vysázeného jsem ještě nikde neviděl. Možná, že by to stálo za úvahu. Rozrušilo by to narušení krajiny dálnicí, schovalo jí to a i odhlučnilo. Na druhou stranu jako řidič rád koukám z dálnice ven a nerad jezdím v koridoru obehnaném zdmi, to pak jedině bez omezení rychlosti, abych se zabavil jinak a nemusel koukat po krajině :)
Toomas
Příspěvky: 30
Registrován: 14.3.2009 15:39:28

Re: Estonsko

Příspěvek od Toomas »

Vzhledem k tomu, jaké panují v zimě v Estonsku podmínky, jsou na podobných úsecích stromy nutností. Alespoň částečně zabraňují tvorbě závějí a sněhových jazyků. Ale například minulou zimu byla situace natolik zlá, že i přes veškerou snahu silničárů se na čtyřproudé T-2 u Tallinnu dařilo po dobu nejméně čtrnácti dnů udržovat průjezdný jen jeden pruh v každém směru. Sněhová bariéra kolem průjezdného pruhu dosahovala výšky přes 1,5 m. To si pak připadáte jako v tunelu...
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Estonsko

Příspěvek od viky »

martin píše:Mně se na tom líbí fakt, že ty kapky přirozeně ostrým úhlem zabraňují sjezdu do protisměru. Další, co mě zaujalo, je stromořadí vedle komunikace. Takto něco masivně vysázeného jsem ještě nikde neviděl. Možná, že by to stálo za úvahu. Rozrušilo by to narušení krajiny dálnicí, schovalo jí to a i odhlučnilo. Na druhou stranu jako řidič rád koukám z dálnice ven a nerad jezdím v koridoru obehnaném zdmi, to pak jedině bez omezení rychlosti, abych se zabavil jinak a nemusel koukat po krajině :)
No rozhodně se mi líbí víc stromořadí(samozřejmě dál od vozovky),než vysoké protihlukové zdi.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Estonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

T2/E263 Aruvalla-Kose dual carriageway, ve výstavbě.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.12.2020 17:03:51, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Petanecek
Příspěvky: 371
Registrován: 14.11.2012 10:47:44

Re: Estonsko

Příspěvek od Petanecek »

Průjezd Estonskem přes: Valka/Valga (LV/EST) – Rougu – Voru – Polva – Tartu – Mustee – Puhatu – Narva – Narva – Joesuu – Sillamae – Kunda – Lahemaa – Tallin – Haapsalu – Virtsu – SAAREMAA – Orissaare – Kuressaare – Sääre – Virtsu – Parnu – Häädemeeste (EST/LV)

Souhrn faktů, v menší míře mých dojmů, resp. doporučení z a jen pouze daných komunikací.

Určitě největší překvapení z pobaltských států. Mě osobně připadal povrch silnic velice podobný Finsku. Takový ten hrubý asfalt. Jinak, jak je v Lotyšsku těžké najít dobrou AC komunikaci, tak přesně opačný problém je v Estonsku. Zde je problém najít kvalitně odpovídající komunikaci Lotyšsku. Tedy silnice na špatné úrovni. Prostě co jsem projel, tak jsem shledal komunikace na dobré až vynikající úrovni a to i vůči ČR. Zde je prostě vidět, kam jdou EU peníze. Jenom snad na ostrově Saaremaa se stalo, že se našly ještě prachové silnice, ale dle tamních tamtamů se zde připravuje pokládka asfaltu. Jinak na pevnině určitě nelze nalézt tento typ komunikace tak lehce, jako v Lotyšsku. Proto lze projíždět i vedlejší silnice beze strachu o auto. Značení také nejlepší ze všech tří zemí. Ve městech Tartu a Tallin trošku pokulhává kvalita asfaltu, ale nelze se divit. Stacionární radary byly viděny jenom na trase z východu na západ (silnice 1 a 9). Na dálnici, resp. čtyřproudové komunikaci č. 1 z Narvy do Tallinu je rychlost pomocí značení zvýšena na 110 km/h. A zde také byli viděni policisté s radary v ruce. Ale stačí se řídit ostatními vozy, když zpomalí, zpomalit také.
Na silnici z Tallinu do Haapsalu probíhala celková rekonstrukce ca 35 km dlouhého úseku, ale bez vážnějších problémů na provoz. V některých centrech měst je možné někde parkovat 1. hodinu zadarmo, proto doporučuji také vozit hodiny a ty případně umístit za přední sklo.

Předpoklídali jsme, že nafta bude levnější v blízkosti Ruských hranic, což se bohužel nepotvrdilo. Nejlevnější nafta byla ve městech na západním pobřeží, tedy ve městech Haapsalu, Virtsu a Pärnu. V těchto městech stála nafta 1,201 Eura, ve zbytku Estonska vyjímečně 1,245 Eura, ale většinou 1,275 Eura. Všechny tankovací stanice jsou automatické na karty, v menší míře i na hotové peníze. Na benzínkách se volí buďto množství načepovaných litrů, nebo za kolik se bude tankovat, proto je nutné znát spotřebu a počítat (neb u mé Škody Octavia II. nové generace ukazatel paliva ukazuje plus minus autobus a pět litrů k tomu). Co bylo alespoň pro mě zarážející bylo rozšíření elektrických nabíjecích stanic pro auta. Tyto stanice lze nalézt v celém Estonsku, na skoro všech parkovištích a to jak na veřejných, tak i u obchodních center. Tudíž, když dojedete elektroautem až do Estonska, není strachu o možnosti načerpat trošku štávy.
Přílohy
Normální okreska
Normální okreska
P7157793.JPG (81.94 KiB) Zobrazeno 21206 x
EU peníze v akci 2
EU peníze v akci 2
P7137559.JPG (89.98 KiB) Zobrazeno 21206 x
EU peníze v akci
EU peníze v akci
P7137558.JPG (96.88 KiB) Zobrazeno 21206 x
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
Petanecek
Příspěvky: 371
Registrován: 14.11.2012 10:47:44

Re: Estonsko

Příspěvek od Petanecek »

Doplnění foto:
Přílohy
Tallin - centrum
Tallin - centrum
P7178487.JPG (253.31 KiB) Zobrazeno 21206 x
Znak policie, nebýt toho popisku, člověk by si myslel, že to je český lev...
Znak policie, nebýt toho popisku, člověk by si myslel, že to je český lev...
P7157902.JPG (133.64 KiB) Zobrazeno 21206 x
Příjezd do Narvy
Příjezd do Narvy
P7157897.JPG (96.17 KiB) Zobrazeno 21206 x
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
Odpovědět

Zpět na „Evropská unie“